برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

اولین رندرهای آیفون 13 پرو منتشر شدند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اولین رندرهای آیفون 13 پرو منتشر شدند

ديجياتو/ اپل در ماه‌هاي پاياني ۲۰۲۱ از گوشي‌هاي سري آيفون ۱۳ رونمايي مي‌کند و حالا اولين رندرهاي آيفون ۱۳ پرو منتشر شده‌اند که از عدم وجود پورت در اين دستگاه خبر مي‌دهند.

کوپرتينويي‌ها سال گذشته ميلادي از چهار گوشي سري آيفون ۱۲ رونمايي کردند و امسال هم با چهار گوشي جديد روبه‌رو مي‌شويم. اپل با وجود فروش پايين آيفون ۱۲ ميني و احتمال توقف توليدش، در ۲۰۲۱ از نسل جديد آن يعني آيفون ۱۳ ميني هم رونمايي خواهد کرد.

در کنار نسخه استاندارد و ميني، اپل مدل‌هاي پرو و پرو مکس را هم معرفي کرده که احتمالا به ترتيب نمايشگر ۶.۱ و ۶.۷ اينچي خواهند داشت. حالا رندرهاي آيفون ۱۳ پرو منتشر شده‌اند که ما را با طراحي آن آشنا مي‌کنند.

آيفون ۱۳ پرو طراحي مشابه با نسل کنوني خود دارد، اما يک تفاوت بزرگ ميان آن‌ها به چشم مي‌خورد که آن، عدم وجود پورت است، بنابراين کاربران بايد از فناوري شارژ بي‌سيم استفاده کنند. گزارش‌هاي گذشته به چنين موضوعي اشاره کرده بودند و حالا اين ويژگي به رندرها راه پيدا کرده است.

در اين رندرها با برش نمايشگر يا ناچ کوچکتري نسبت به محصولات کنوني اپل روبه‌رو هستيم. علاوه بر اين، به اعتقاد سازنده اين رندرها، آيفون ۱۳ پرو در کنار فيس آيدي، از تاچ آيدي زير نمايشگر هم بهره مي‌برد که البته تفاوتي با برخي گزارش‌ها ندارد. با توجه به اين موضوع، کوپرتينويي‌ها در نسل بعدي آيفون‌ها دو روش بيومتريک براي آنلاک در اختيار کاربران قرار مي‌دهند.

روي پنل پشتي اين گوشي هوشمند دوربين چندگانه به چشم مي‌خورد که اگرچه در يک ماژول مربعي شکل قرار گرفته‌اند، اما طراحي متفاوتي نسبت به آيفون ۱۲ پرو دارند.

انتظار مي‌رود اپل براي مدل‌هاي پرو آيفون ۱۳ از نمايشگر LTPO با رفرش ريت ۱۲۰ هرتز استفاده کند. علاوه بر اين، گوشي‌هاي آينده کوپرتينويي‌ها احتمالا از فناوري نمايشگر هميشه روشن هم بهره مي‌برند.

نسل آينده موبايل‌هاي اپل داراي دوربين‌هاي ارتقايافته خواهند بود و احتمالا به حالت عکاسي نجومي خودکار مجهز مي‌شوند. سري آيفون ۱۳ همچنين از چيپ ۵ نانومتري A15 Bionic بهره مي‌برد که در مقايسه با نسل کنوني، قدرت بالاتر و مصرف انرژي کمتري خواهد داشت. اين گوشي‌ها از شبکه 5G هم پشتيباني مي‌کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره