برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شیائومی به شایعات خودرویی پایان داد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
شیائومی به شایعات خودرویی پایان داد

گجت نيوز/ شيائومي اعلام کرد که «فعلاً قصد کار روي هيچ پروژه خودرويي نداريم»

شيائومي شايعات مربوط به در حال کار بودن روي يک پروژه خودرويي توسط اين کمپاني را رد کرد. البته در اين بيانيه از کلمه «فعلاً» استفاده شده است.

به تازگي رسانه‌هاي چيني به شايعاتي در خصوص مشغول کار بودن شيائومي روي ساخت اتومبيل خود دامن مي‌زنند. حتي گفته مي‌شود پروژه خودرويي شيائومي مستقيماً توسط لي جون، بنيانگذار و مديرعامل اين کمپاني هدايت مي‌شود. افزايش اين شايعات باعث شد تا شيائومي در نهايت نسبت به اين خبر واکنش نشان دهد و تأييد کند که در حال حاضر اين کمپاني روي پروژه ساخت يک خودرو کار نمي‌کند.

در بيانيه‌اي که اين شرکت تحت عنوان «توضيحاتي مرتبط با ورود به صنعت خودروهاي الکترونيکي» منتشر شده آمده است که براي فعاليت در اين حوزه بايد هنوز منتظر بمانيم و هنوز هيچ چيزي توسط بورس اوراق بهادار هنگ کنگ تأييد نشده است. شيائومي همچنين مي‌گويد برخي رسانه‌ها از برنامه‌ريزي اين شرکت براي ورود به بازار وسايل نقليه الکترونيکي خبر مي‌دهند، اما هنوز آن‌ها هيچ فعاليتي در اين راستا نداشته‌اند.

اوايل ماه جاري ميلادي بود که شايعاتي در خصوص اينکه شيائومي در حال کار روي يک پروژه خودرويي است و اتومبيل Mi خود را توليد مي‌کند شنيده شد. البته آغاز انتشار اين شايعات به سال ۲۰۱۴ باز مي‌گردد، اما دوباره آن‌ها در خروجي رسانه‌ها ظاهر شده‌اند. جالب اينجاست که شيائومي به طور کلي کار روي يک اتومبيل را رد نکرده است و فقط مي‌گويد که در حال حاضر روي چنين پروژه‌اي کار نمي‌کند. به عبارتي ديگر شايد اين خودرو مراحل اوليه توسعه خودش را طي مي‌کند يا شيائومي قصد دارد در آينده روي آن کار کند.

اخيراً شرکت‌هاي فعال در حوزه فناوري به حضور در صنعت وسايل حمل و نقل، به خصوص در بازار اتومبيل‌هاي الکتريکي علاقه پيدا کرده‌اند. اين شامل شرکت‌هاي چيني نظير Baidu و Ali و بسياري از شرکت‌هاي بين‌المللي ديگر که در رأس آن اپل قرار گرفته، خواهد بود. متأسفانه هنوز اطلاعات زيادي را در دست نداريم. فعلاً بايد منتظر بمانيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره