برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وزیر خبر داد؛ عدم انجام تکالیف توسط مخابرات برای توسعه پهنای باند خانگی

منبع
مهر
بروزرسانی
وزیر خبر داد؛ عدم انجام تکالیف توسط مخابرات برای توسعه پهنای باند خانگی

مهر/ وزير ارتباطات با انتقاد از مجموعه مديريتي شرکت مخابرات ايران گفت: مخابرات تکاليفش را براي توسعه پهناي باند خانگي در شبکه ملي اطلاعات انجام نداده است.

محمدجواد آذري جهرمي صبح امروز سه شنبه در مراسم افتتاح بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي تلکام با انتقاد از مجموعه مديريتي شرکت مخابرات ايران گفت: مشکلات اين شرکت ارتباطي به نيروهاي زحمتکش مخابرات ندارد و همه ما مي‌دانيم اينها تصميم يک نفر است.

وي با اشاره به عدم حضور شرکت مخابرات ايران در نمايشگاه تلکام و انتقاداتي که سنديکاي صنعت مخابرات از اين مجموعه داشته است، گفت: انتقادات از مجموعه مديريتي شرکت مخابرات بسيار بجاست و همه ما مي‌دانيم اينها تصميم يک نفر است و همواره بوده و تداوم دارد.

وزير ارتباطات بيان کرد: مخابرات به تلکام نيامد و مطالبه اش اين بود که تعرفه‌هاي مخابراتي را بالا ببريم.

وي با بيان اينکه من در اين باره به زودي با مردم صحبت مي‌کنم، تاکيد کرد: چگونه مي‌شود شرکتي که ۲۸۰ ميليارد تومان سود داشته به ضرر ۹۰۰ ميليارد توماني برسد!؟ اگر هزينه‌هايي بوده و گرفته نشده بايد در اين زمينه مرجع قانوني ورود کند و اگر ارزش سهام پايين آمده من موضوع را به صورت شفاهي و مکتوب به سازمان بازرسي منعکس کرده ام تا مشخص شود به چه دليل بوده است.

وي گفت: بايد معلوم شود بعد از افت شاخص سهام مخابرات، سهام خرد سهامداران را کدام مجموعه در بازار بورس جمع آوري کرده است. بايد مشخص شود چه اتفاقاتي افتاده است.

وزير ارتباطات گفت: ما بدهي مخابرات به کارکنان را که از سال ۸۸ و پس از خصوصي سازي پرداخت نشده از جيب مردم پرداخت نخواهيم کرد.

جهرمي ادامه داد: اگر مي‌خواهند بدهي پرسنل را بدهند املاک مازاد خود را بفروشند.

جهرمي گفت: مخابرات اگر مي‌خواهد توسعه بدهد ما از آن حمايت مي‌کنيم و دولت نيز سهم خود را در توسعه مي‌آورد. ما تعرفه را براي توسعه افزايش مي‌دهيم اما به دليل خدمات سي سال پيش مخابرات تعرفه را افزايش نخواهيم داد.

وزير ارتباطات مدعي شد: مخابرات تکاليفش را براي توسعه پهناي باند خانگي در شبکه ملي اطلاعات انجام نداده است. اين شرکت جلوي توسعه بخش خصوصي را نيز گرفته است.

جهرمي با بيان اينکه همانطور که در مساله ارتباطات بين شهري جلوي انحصار مخابرات را گرفتيم، در موضوع ارتباطات درون شهري نيز اين انحصار را مي‌شکنيم. اگر زور مخابرات زياد است زور ما هم کم نيست و از ابزارهاي قانوني استفاده مي‌کنيم.

آذري جهرمي تاکيد کرد: با بيانيه دادن مساله حل نمي‌شود، ما سه سال است که در حال توصيه به مخابرات هستيم اما وضعيت ارتباطات ثابت ما نسبت به دنيا مناسب نيست و اين به دليل انحصار مخابرات است. ما سه سال است که نرم نرم تلاش کرديم تا انحصار را بشکنيم و الان با سرعت بيشتري پيش خواهيم رفت.

وي گفت: همه پرسنل مخابرات جزو خانواده ما هستند و تنها يک فرد از خانواده ما نيز تصميماتي مي‌گيرد که به ضرر کشور و مردم است و اگر ضرورت داشته باشد من از وي نام مي برم.

وزير ارتباطات در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بار سنگيني که بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور در سال کرونا بر دوش کشيد، گفت: بسياري از اين تلاش‌ها ديده نشد.

وي از راه اندازي اولين مرکز هوشمند تجزيه مبادلات پستي کشور فردا چهارشنبه خبر داد و گفت: تا ارديبهشت ماه مراکز اصلي شرکت پست هوشمند مي‌شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم