logo

معماری Turing برای CMP 30HX و CMP 40HX توسط انویدیا تایید شد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
معماری Turing برای CMP 30HX و CMP 40HX توسط انویدیا تایید شد

سخت افزار/ کمپاني انويديا استفاده از معماري قديمي‌تر Turing براي CMP 30HX و CMP 40HX پردازنده‌هاي ماينينگ جديد خود را تاييد نمود. معرفي پردازنده‌هاي جديد تيم سبز براي ماينينگ همه را غافلگير کرد. در زمان رونمايي نيز مشخصات اين چيپ‌ها به شکل جزئي ارائه نشد تا بسياري کنجکاو شوند که در واقع چه چيپ‌‌هاي گرافيکي قرباني ماينرها خواهند شد.

حالا مشخص شده که دو مدل اول CMP از معماري Ampere استفاده نمي‌کنند که يعني موجودي کارت گرافيک‌هاي GeForce RTX 30 بيشتر از اين تحت تاثير قرار نمي‌گيرد. قبلا به علت توان مصرفي بالا شايعه شده بود که مدل‌هاي معرفي شده توسط انويديا از معماري قديمي‌تري استفاده مي‌کنند.

جديدترين درايور اين کمپاني يعني نسخه 461.72 تاييد مي‌کند که پردازنده‌هاي ماينينگ CMP 30HX و CMP 40HX بر پايه معماري قديمي‌تر Turing هستند. CMP 40HX از چيپ گرافيکي سفارشي TU106 بهره مي‌برد در حالي که 30HX نيز از چيپ TU116 استفاده خواهد کرد.

معماري Turing براي CMP 30HX و CMP 40HX

CMP در واقع مخفف Cryptocurrency Mining Processor يا پردازنده استخراج ارز رمزنگاري شده مي‌باشد. در حالي که توليد کنندگان قبل نمونه‌هاي مخصوص ماينينگ را بدون پورت Display Port به بازار عرضه کرده بودند اما اين اولين باريست که يک محصول رسمي مستقيم از سوي خود انويديا معرفي مي‌شود. انويديا به شکل رسمي تنها توان مصرفي و پيکربندي حافظه به همراه ميزان هش ريت مدل‌هاي CMP جديد را منتشر کرده بود. تنها مدل‌هاي CMP 30HX و CMP 40HX در فصل اول 2021 عرضه خواهند شد در حالي که از CMP 50HX و همچنين CMP 90HX حداقل تا ماه آپريل خبري نخواهد بود.


در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره