برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تلویزیون ۱۶۵ اینچی با تکنولوژی میکرو LED و تاشو

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ مدت‌هاست سامسونگ مشغول توسعه تلويزيون‌هاي ميکرو LED غول‌پيکر است و حالا رقيب جديدي پيدا کرده. شرکت اتريشي «C-Seed» مي‌خواهد اولين تلويزيون ميکرو LED تاشو با ابعاد ۱۶۵ اينچ جهان را وارد بازار کند.

اين تلويزيون که M1 4K نام دارد، از يک نمايشگر غول پيکر ۱۶۵ اينچي بهره مي‌برد و قيمت فوق‌العاده بالايي دارد. براي اين خريد اين محصول بايد ۴۰۰ هزار دلار در حساب بانکي‌تان پول داشته باشيد، البته با پرداخت اين مبلغ به تلويزيوني دست پيدا مي‌کنيد که در زمان عدم استفاده، در کف اتاق پنهان مي‌شود.

زماني که اين تلويزيون از کف بيرون مي‌آيد، ارتفاعي نزديک به ۲ متر و همچنين چندين پنل دارد. اين پنل‌ها به لطف فناوري «کاليبراسيون فاصله تطبيقي» در هنگام باز شدن يک پنل يکدست در اختيار کاربران قرار مي‌دهد، بنابراين حاشيه‌هاي آن‌ها نامرئي هستند. اگرچه با يک تلويزيون کاملا منحصر به فرد روبه‌رو هستيم، اما قيمت فوق‌العاده بالا شانس موفقيتش را کاهش مي‌دهد.

اين تلويزيون ۱۶۵ اينچي با رزولوشن 4K از HDR و +HDR10 پشتيباني مي‌کند، با اين حال افراد بسيار کمي قادر به خريد آن خواهند بود و فاصله زيادي تا عرضه عمومي تلويزيون‌هاي ميکرو LED داريم. اين محصول C-Seed از پنل‌هاي سامسونگ استفاده مي‌کند و طبق گفته کره‌اي‌ها، تلويزيون‌هاي ميکرو LED حداکثر روشنايي برابر ۴۰۰۰ نيت خواهند داشت و سطح رنگ مشکي آن‌ها مشابه پنل‌هاي OLED خواهد بود.

تلويزيون‌هاي ميکرو LED هنوز در اول راه قرار دارند و با توجه به ابعاد بسيار بزرگ آن‌ها، با قيمت بالايي به فروش مي‌رسد. براي مثال تلويزيون The Wall سامسونگ که البته هنوز وارد بازار نشده، ۱۴۶ اينچي است و انتظار مي‌رود قيمتي نزديک به ۳۰۰ هزار دلار داشته باشد.

اين احتمال وجود دارد که در سال جاري ميلادي چندين تلويزيون ميکرو LED با ابعاد کوچکتر و قيمت پايين‌تر از راه برسند، اما همچنان نمي‌توان به خريد آن‌ها اميدوار بود چرا که حتي تلويزيون‌هاي OLED باکيفيت با وجود چند سال حضور در بازار قيمت بالايي دارند. شايد پيش از تلويزيون‌ها، به آيپد با نمايشگر ميکرو LED دست پيدا کنيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره