logo

AMD سری جدید کارت گرافیک‌های RX 6000 را ۱۳ اسفند رونمایی می‌کند

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
AMD سری جدید کارت گرافیک‌های RX 6000 را ۱۳ اسفند رونمایی می‌کند

مجله ديجي کالا/ با توجه به پستي که AMD اخيرا در توييتر منتشر کرد به نظر مي‌رسد اين شرکت قصد دارد در تاريخ ۳ مارس امسال (۱۳ اسفند ۹۹) از کارت گرافيک‌هاي سري RX 6000 خود رونمايي کند.

AMD در حال حاضر بعد از انويديا، بزرگ‌ترين شرکت سازنده‌ي کارت گرافيک مخصوص دسکتاپ به حساب مي‌آيد که عملکرد فوق‌العاده خوبي هم تا به اين لحظه از خود نشان داده. درست مانند سياستي که شرکت در توليد و عرضه‌ي پردازنده‌هاي خود بکار گرفته را در بخش کارت‌هاي گرافيک هم شاهد هستيم؛ يعني توليد بهترين و قدرتمندترين محصولات اما با قيمتي کاملا مناسب و رقابتي که باعث شده اين شرکت اکنون در جايگاه بسيار مناسبي قرار داشته باشد.

AMD سال گذشته از کارت گرافيک‌هاي RDNA2 خود رونمايي کرد. کارت‌هايي بسيار قدرتمند که شامل رادئون RX 6900 XT (با قيمت ۱۰۰۰ دلار)، RX 6800 XT (با قيمت ۶۵۰ دلار) و RX 6800 (با قيمت ۵۸۰ دلار) مي‌شدند. حالا اما شرکت قصد دارد از مدل‌هاي بيشتري از اين سري رونمايي کند و طبق پستي که در توييتر منتشر کرده، ظاهرا اين اتفاق در تاريخ ۳ مارس امسال (۱۳ اسفند امسال) و در جريان سومين قسمت از رويداد Where Gaming Begins رخ خواهد داد.

تا به اين لحظه دو قسمت از رويداد Where Gaming Begins را شاهد بوديم که اولين بخش آن مربوط به پردازنده‌هاي سري رايزن ۵۰۰۰ و دومين بخش آن هم مربوط به گرافيک RX 6800 بود. حالا سومين بخش از رويداد مربوط به گرافيک‌هاي جديدي است که اطلاعات زيادي از تعداد و نام آن‌ها در اختيار نداريم.

اما نکته‌اي که مي‌توانيم به لطف آن حدس‌هايي در رابطه با گرافيک‌هاي جديد بزنيم، تصويري است که AMD به همراه اين پست منتشر کرده. در تصوير، يک کارت گرافيک با دو فن خنک کننده را شاهد هستيم که به احتمال زياد نشان دهنده‌ي کارت ميان‌رده است. چون معمولا گرافيک‌هاي بالارده را با سه فن در اين پست‌ها مي‌بينيم. هرچند همين کارت هم کاملا بزرگ و قدرتمند به نظر مي‌رسد.

با اين حال مي‌توان اينطور در نظر گرفت که کارت يا کارت‌هاي مورد نظر از سري RX 6700 خواهند بود. به احتمال زياد هم دو مدل از آن را شاهد خواهيم بود؛ يک مدل استاندارد و ديگري با پسوند XT که مدل گران‌تر و قدرتمندتر به حساب مي‌آيد. چيپ گرافيکي بکار رفته در آن‌ها نيز Navi 22 خواهد بود و به احتمال زياد براي رقابت با گرافيک‌هاي ميان‌رده‌ي انويديا يعني RTX 3060 و مدل تايتان آن راهي بازار مي‌شوند.

گرافيک RTX 3060 به‌تازگي و با قيمت حدودا ۳۳۰ دلار در دسترس قرار گرفت اما خب به خاطر مشکلاتي در تامين قطعات از سوي تامين کننده به خاطر ويروس کرونا، احتمالا به سختي بتوانيد يکي از آن‌ها را در بازار تهيه کنيد؛ آن هم با قيمت اصلي کالا. مدل تايتان اين کارت گرافيک هم که ۴۰۰ دلار قيمت‌گذاري شده همين وضعيت را دارد و فعلا تمام موجودي آن در بازارهاي مختلف به اتمام رسيده.

اگر AMD بتواند قيمت مناسبي را براي کارت‌ گرافيک‌هاي جديد سري RX 6000 خود در نظر بگيرد و از لحاظ عملکرد نيز خوب ظاهر شود، احتمال اينکه در بخش ميان‌رده بتواند گوي سبقت را از انويديا بربايد بسيار زياد است. با اين حال بايد تا ۱۳ اسفند ماه و آغاز رويداد Where Gaming Begins منتظر بمانيم و ببينيم چه محصولاتي و در چه محدوده‌ي قيمتي از سوي AMD رونمايي مي‌شوند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره