برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مصرف‌کننده داده در ۱۰۰ سال آینده تولیدکننده داده خواهد بود

منبع
مهر
بروزرسانی
مصرف‌کننده داده در ۱۰۰ سال آینده تولیدکننده داده خواهد بود

مهر/ رئيس سازمان فناوري اطلاعات با تشريح وضعيت اينترنت در ۱۰۰ سال آينده گفت: مصرف‌کننده داده در ۱۰۰ سال آينده توليدکننده داده خواهد بود.
امير ناظمي در نشست معرفي اين پويش با طرح اين سوال که «فکر مي‌کنيد ايران و جهان در سال ۱۵۰۰ به چه شکلي است» توضيح داد: سازمان فناوري اطلاعات ايران با همکاري يکي از بازيگران اکوسيستم استارت‌آپي در حوزه توليد محتوا اقدام به برگزاري پويش «ايران ۱۵۰۰» کرده است.

وي ادامه داد: هدف از اين پويش که با شعار «صد سال بعد را تصور کن!» کار خود را آغاز کرده است، تشويق نسل آينده براي فکر کردن به رويدادهايي است که در قرن بعدي به وقوع مي‌پيوندند و نيز به کارگيري قوه تخيل به منظور طرح‌ريزي اهداف بلند مدت با در پيش گرفتن دو رويکرد هنجاري و اکتشافي، در اين پويش مورد توجه است.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران، با اشاره به ورود به سده جديد و نيز ادامه همه‌گيري کرونا در کشور، شرکت در اين پويش را راهکاري براي ايده‌پردازي دانست و گفت: بررسي سير تحولات تاريخي نشان مي‌دهد، هر قرن بر اساس ويژگي‌هاي خاص خودش نامگذاري شده است. جرقه اين ايده نيز بر اساس اکوسيستم استارت‌آپي شکل گرفت. به طوري که بر اساس وجود يک نگاه بلند مدت به آينده، مي‌توان براي ساختن آينده تلاش کرد.


وي تاکيد کرد: بايد اجازه داد، قدرت تخيل به صورت آزادانه حرکت کند. براين اساس تصويرسازي ذهني و تخيلي از آنچه که يکصد سال آينده به وقوع خواهد پيوست، موضوع مورد توجه در اين پويش است.

معاون وزير ارتباطات در خصوص تصويري که از ۱۰۰ سال آينده در ذهن دارد گفت: به طور قطع اينترنت فعلي معنادار نخواهد بود. ارتباطات موجود در قرن آينده بسيار فراتر از سيم و کابل خواهد بود و اينترنت ماهواره‌اي برقرار مي‌شود و تمامي اجزا به اينترنت، متصل خواهند شد. به نظر مي‌رسد ۱۰۰ سال پيش رو، مصرف‌کننده داده، توليدکننده داده نيز خواهد بود.

وي گفت: پويش ايران ۱۵۰۰ شامل سه بخش اصلي، کودکان و ويژه است. علاقه‌مندان به شرکت در بخش اصلي مي‌توانند آثار خود را از طريق پادکست يا ويدئو، کارتون يا کاريکاتور و متن، در بخش کودکان به صورت نقاشي، پادکست و يا فايل صوتي کودک و در بخش ويژه به صورت کاملاً آزاد مانند هنر سه‌بعدي، حجم، نيومديا و هنرهاي جديد، معماري و غيره ارائه کنند . شيوه شرکت در اين مسابقه که با گستره کشوري و با همکاري دفاتر خدمات ICT روستايي برگزار مي‌شود به صورت بارگذاري در سايت جشنواره، پست در شبکه‌هاي اجتماعي و گذاشتن هشتگ مسابقه و ارسال پستي است که جزئيات آن در سايت سازمان فناوري اطلاعات ايران توضيح داده شده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره