سهم هوآوی از بازار اروپا به کدام برند خواهد رسید؟

ترنجي/ روي هم رفته سال ۲۰۲۰ سال تاريکي براي صنعت گوشي هاي هوشمند بود. به دليل تعطيلي هاي طولاني و محدود شدن فعاليت هاي اقتصادي، عرضه گوشي در بازار اروپا با ۱۴ درصد کاهش در مقايسه با سال گذشته روبرو شد. عليرغم افت در بازار گوشي هاي هوشمند اروپا در سال ۲۰۲۰ که به خاطر همه گيري کرونا رخ داد، برخي شرکت ها عملکرد خوبي از خود نشان دادند و حتي توانستند سهم هوآوي از بازار اروپا را به خود اختصاص دهند.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط counterpoint شرکت هاي شيائومي و اوپو حداکثر استفاده از کاهش عرضه سامسونگ و مشکلات هوآوي را برده اند و توانستند سهم هوآوي از بازار اروپا را به خود اختصاص دهند.
سامسونگ : تعداد دستگاه هاي عرضه شده کمتر، سهم بازار بيشتر
گزارش Counterpoint از سهم برندهاي مختلف از بازار گوشي هاي هوشمند اروپا
در رده هاي بالاي سهم برندها از بازار اروپا، سامسونگ و اپل قرار دارند که اگرچه توانستند به وضعيت پايدار خود ادامه دهند،اما نتوانستند از عقب نشيني هوآوي استفاده لازم را ببرند. مجموع سهم اين دو برند در بازار اروپا به ۵۴ درصد رسيد.
همانند نتايج منتشر شده در سهم بازار جهاني، سامسونگ سال ۲۰۲۰ را به عنوان بزرگ ترين سازنده گوشي هوشمند در اروپا به پايان رساند، هرچند نسبت به سال گذشته با افت ۱۲ درصدي ميزان فروش در دستگاه ها خود روبرو بوده است. counterpoint دليل اين امر را به خاطر عملکرد ضعيف سري گلکسي اس ۲۰ در بازار و عرضه اولين سري آيفون هاي 5G مي داند. با همه ي اينها، سامسونگ توانست سهم خود از بازار اروپا را با افزايش يک درصدي به ۳۲ درصد برساند.
اپل که سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را با فروشي بيشتر از سامسونگ به پايان رسانيده بود، در رده بندي کلي سال در جايگاه دوم قرار گرفت. به لطف عملکرد سري آيفون ۱۲ در بازار، رشد ساليانه آنها با کاهش يک درصدي مواجه شد.
شيائومي و اوپو سهم هوآوي از بازار اروپا را به خود اختصاص مي دهند
شيائومي مي ۱۱ – شيائومي سهم هوآوي از بازار اروپا را به خود اختصاص داده است
برنده اصلي در سال ۲۰۲۰ شيائومي بود. آنها توانستند از زمين خوردن هوآوي حداکثر استفاده را ببرند و شيائومي هم اکنون در جايگاه سومين برند سازنده گوشي هوشمند در اروپا قرار دارد. بر اساس گزارش Counterpoint آنها توانستند با فروش قوي خود در اسپانيا و ايتاليا، تعداد دستگاه هاي فروخته شده خود نسبت به سال ۲۰۱۹ را دو برابر کنند. در نتيجه رشد شيائومي، هوآوي به جايگاه چهارم سقوط کرد. ميزان فروش هوآوي در مقايسه با سال گذشته با ۴۳ درصد افت مواجه بوده است و سهم هوآوي از بازار اروپا نيز از ۱۹ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۰ رسيده است.
در نهايت شاهد عملکرد خوب برند هاي زير مجموعه BBK الکترونيکس در بازار اروپا بوده ايم. اوپو همچنان بزرگترين برند زير مجموعه BBK در بازار اروپا است. آنها در مقايسه با سال ۲۰۱۹،شاهد افزايش فروش ۸۲ درصدي در سال ۲۰۲۰ بوده اند که سهم آنها از بازار را به ۴ درصد مي رساند.
ريلمي توانست با عملکرد چشمگير خود در جايگاه هفتم قرار گيرد. آنها شاهد يک افزايش خيلي شديد در ميزان فروش خود در سال ۲۰۲۰ بودند و در مقايسه با سال ۲۰۱۹ – که اولين سال حضور آنها در بازار اروپا بود – افزايش تقريبا ۱۱ برابري را تجربه کردند. آنها فقط ۶۰۰ هزار عدد گوشي کمتر از وان پلاس فروختند، که فقط شاهد افزايش ۵ درصدي در سال ۲۰۲۰ بود. به نظر مي رسد که برنامه عرضه سيستماتيک گسترده ريلمي در بازار اروپا در حال نتيجه دادن است.
سال ۲۰۲۱ چگونه خواهد بود؟
اوپو رنو ۴ پرو 5G – اوپو بخشي از سهم هوآوي از بازار اروپا را به خود اختصاص داده است
ريلمي فرصت خوبي براي افزايش سهم خود در بازار اروپا در سال ۲۰۲۱ دارد. آنها قصد دارند تا با عرضه ريلمي GT ارزانترين گوشي مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ را در دسترس کاربران اروپايي قرار دهند. وان پلاس تلاش خواهد کرد تا با عرضه سري وان پلاس ۹ از رشد هرچه بيشتر ريلمي در بازار اروپا جلوگيري کند.
عليرغم مشکلاتي که گريبان گير سامسونگ در سال ۲۰۲۰ رشد، به نظر مي رسد که آنها در سال ۲۰۲۱ آينده درخشان تري پيش رو داشته باشند. گفته مي شود که سري گلکسي اس ۲۱ در مقايسه با نسل قبلي خود فروش بهتري را تجربه کرده است. اپل نيز امسال احتمالا فقط از جايگزين آيفون ۱۲ رونمايي خواهد کرد.
در رابطه با هوآوي هم بعيد است که شرايط آنها در سال ۲۰۲۱ بهبود پيدا کند، مخصوصا که رقيبان اين برند در حال عرضه گوشي هاي زيادي در همه ي بازه هاي قيمتي به بازار هستند. شما فکر مي کنيد که کدام شرکت بتواند از مشکلات هوآوي حداکثر بهره را ببرد و سهم هوآوي از بازار اروپا را به خود اختصاص دهد؟