logo

تقاضا برای سری آیفون ۱۲ پرو فروش گوشی را افزایش می‌دهد

منبع
زوميت
بروزرسانی
تقاضا برای سری آیفون ۱۲ پرو فروش گوشی را افزایش می‌دهد

زوميت/ گفته مي‌‌شود تقاضاي کم‌سابقه براي آيفون ۱۲ پرو و آيفون ۱۲ پرو مکس، مي‌تواند فروش کل گوشي هوشمند را در سال ۲۰۲۱ با ۵۰ درصد رشد مواجه کند.
   
بنابر گزارش اپل‌اينسايدر و با استناد به تحقيقات نشريه‌ي ديجي‌تايمز، انتظار مي‌رود که اپل بيش از ۶۰ ميليون آيفون را در سه‌ماهه‌ي نخست سال ۲۰۲۱ روانه‌ي بازار کند. اين امر، غول دنياي فناوري را به حفظ جايگاه برترين فروشنده‌ي گوشي‌هاي هوشمند در سه‌ماهه پاياني ۲۰۲۰ سوق مي‌دهد. گمان مي‌رود که ميزان عرضه‌ي آيفون در سه‌ماهه‌ي پاياني ۲۰۲۰ و سه‌ماهه‌ي نخست ۲۰۲۱ بيش از ۱۵۰ ميليون دستگاه باشد که ۳۸ درصد رشد را در مقايسه با سال گذشته نشان مي‌دهد.

ديجي‌تايمز تخمين مي‌زند که به موجب موفقيت اپل، به‌طورکلي فروش بازار جهاني گوشي‌هاي هوشمند در سه‌ماهه‌ي نخست سال ۲۰۲۱ به ۳۴۰ ميليون دستگاه خواهد رسيد. همچنين، برآورد مي‌شود در کل سال ۲۰۲۱، بيش از ۶۰۰ ميليون گوشي هوشمند مجهز به نسل پنجم شبکه‌ي موبايل (5G) به بازار عرضه خواهد شد. براي مقايسه، در سال ۲۰۲۰، بالغ‌بر ۲۸۰ ميليون گوشي هوشمند 5G روانه‌ي بازار شد.

چندي پيش، اپل خانواده‌ي آيفون ۱۲ را به دليل همه‌گيري ويروس کرونا و به‌تبع محدوديت‌هاي زنجيره‌ي تأمين، با تأخير و در دو مرحله روانه‌ي بازار کرد. گوشي‌هاي يادشده براي اولين‌بار از نسل پنجم شبکه‌ي موبايل (5G) بهره مي‌برند و باتوجه‌به استقبال مناسب از آن‌ها، پيش‌بيني مي‌شود که بخش عمده‌اي از افزايش فروش گوشي‌هاي 5G، به‌دليل دسترسي به اين خانواده از گوشي‌ها باشد. طبق تحقيقات ديجي‌تايمز، شرکت‌هاي چيني نيز بي‌تأثير نخواهند بود؛ زيرا آن‌ها به‌منظور تصاحب سهم هواوي در بازار جهاني قصد دارند توليد خود را افزايش دهند.

براساس گزارش‌هاي قبلي، گفته مي‌شود که آيفون ۱۲ بيش‌ترين فروش گوشي‌هاي 5G را در ايالات متحده دارد. آمارهاي منتشرشده نشان مي‌دهد بعد از معرفي گوشي‌هاي آيفون ۱۲، پشتيباني ايالات متحده‌ي آمريکا از فناوري mmWave از ۵ درصد در سپتامبر (شهريور) به ۱۲ درصد در اکتبر (مهر) افزايش يافته، علاوه‌براين، در سطح بين‌المللي، اپل فروش گوشي‌هاي آيفون را در هند دو برابر کرده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره