logo
جذاب ترین ها
موبایل و بازی

اولین توییت تاریخ به فروش گذاشته شد

منبع
ارزديجيتال
بروزرسانی
اولین توییت تاریخ به فروش گذاشته شد

ارزديجيتال/ مديرعامل توييتر اولين توييت تاريخ را به‌صورت توکن (NFT) به فروش گذاشت.

جک دورسي، مديرعامل و خالق شبکه اجتماعي توييتر، قرار است اولين توييت منتشرشده در اين شبکه اجتماعي را در پلتفرم توکن‌هاي غيرمثلي وليوبلز (Valuables) به فروش برساند. در حال حاضر بيشترين قيمت پيشنهادي براي خريد اين توييت ۲۶۷,۰۰۰ دلار است.

به گزارش کوين دسک، آخرين قيمتي که براي خريد اولين توييت جک دورسي در توييتر که اولين توييت اين شبکه اجتماعي هم به حساب مي‌آيد پيشنهاد شده است، ۲۶۷,۰۰۰ دلار است.

پلتفرم وليوبلز بر بستر اتريوم فعاليت مي‌کند و شرکت سِنت (Cent) آن را توسعه داده است. از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد وليوبلز، قابليت فروش توييت‌هاست؛ کاربران توييتر مي‌توانند با تهيه يک رونوشت امضاشده از توييت‌هاي خود و تبديل آن به يک توکن NFT، آن را بفروشند.

*توييت جک دورسي و قيمت پيشنهادي

دورسي در اولين توييت خود، ۲۲ مارس ۲۰۰۶ (۲ فروردين ۱۳۸۵) نوشته بود: «همين حالا در حال ساخت [حساب] توييترم هستم.»

دورسي يکي از طرفداران بيت کوين به حساب مي‌آيد و اقدامات مختلفي هم در اين حوزه انجام داده است. کش‌اپ (Cash App)، يکي از پروژه‌هاي شرکت اسکوئر (Square) است که امکان خريد ارزهاي ديجيتال را براي کاربران فراهم مي‌کند. دورسي همچنين در لايتنينگ لبز (Lightning Labs) هم سرمايه‌گذاري کرده است. لايتنينگ لبز يک راهکار لايه دوم شبکه بيت کوين، با هدف افزايش مقياس‌پذيري شبکه است.

اين اولين بار است که دورسي به نوعي نسبت به شبکه اتريوم علاقه نشان مي‌دهد. برخي معتقدند که رونق حوزه توکن‌هاي غيرمثلي و تصميم اخير اسکوئر براي خريداري پلتفرم پخش موسيقي تيدال (Tidal) با يکديگر مرتبط است. اين در حالي است که دورسي چندي پيش با همکاري رپر مشهور، جي‌زي (Jay-Z)، به برنامه‌اي براي توسعه بيشتر بيت کوين در هند و آفريقا کمک کرد.

حالا و با اقدام اخير جک دورسي و فروش اولين توييتِ توييتر، اين احتمال وجود دارد که آتش حوزه توکن‌هاي غيرمثلي داغ‌تر هم بشود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره