logo

بزرگان تکنولوژی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ حضور نخواهند داشت

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
بزرگان تکنولوژی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ حضور نخواهند داشت

ديجياتو/ سال گذشته ميلادي بخاطر شيوع ويروس کرونا، خبري از برگزاري کنگره جهاني موبايل (MWC) نبود. اگرچه امسال اين نمايشگاه با تاخير و همچنين بطور حضوري برگزار مي‌شود، اما غايبان بزرگي مانند نوکيا و سوني خواهد داشت. اين کمپاني‌ها بطور فيزيکي در کنگره جهاني موبايل ۲۰۲۱ مشارکت نمي‌کنند.

اريکسون، يکي از غول‌هاي حوزه تجهيزات مخابراتي بطور رسمي از عدم حضورش در کنگره جهاني موبايل ۲۰۲۱ خبر داده و ظاهرا اين موضوع باعث شده که شرکت‌هاي ديگري هم از حضور فيزيکي در چنين نمايشگاهي انصراف دهند.

نوکيا اخيرا تاييد کرده که در اين رويداد حضور نخواهد داشت. اين کمپاني فنلاندي اعلام کرده که پس از بررسي‌ها، تصميم به عدم حضور فيزيکي در کنگره جهاني موبايل ۲۰۲۱ در بارسلونا گرفته است. به گفته نوکيا، سلامت کارکنان، مشتريان و شرکا از اهميت بالايي براي اين شرکت برخوردار است. اين کمپاني بطور مجازي در اين نمايشگاه مشارکت خواهد داشت.

  
در کنار نوکيا و اريکسون، کمپاني‌هاي ديگري مانند سوني و اوراکل هم عدم حضور فيزيکي در MWC 2021 را تاييد کرده‌اند. دلايل اين شرکت‌ها با ديگر برندها مشابه است و آن‌ها هم نمي‌خواهند کارکنان و بازديدکنندگان را در معرض خطر قرار دهند.

GSMA، برگزارکننده MWC اعلام کرده که به تصميم اريکسون احترام مي‌گذارد و همچنين گفته به دنبال ايجاد يک پلتفرم مجازي براي پشتيباني از کمپاني‌ها و خبرنگاراني است که نمي‌توانند بطور حضوري و فيزيکي در اين نمايشگاه حضور داشته باشند، البته اريکسون از مشارکت مجازي در کنگره جهاني موبايل ۲۰۲۱ حرفي نزده است.

سال گذشته ميلادي پس از اينکه بسياري از شرکت‌ها از عدم حضور در کنگره جهاني موبايل خبر دادند، GSMA بطور رسمي اين رويداد را لغو کرد و شاهد عدم برگزاري آن بوديم. با اين حال انتظار نمي‌رود امسال چنين موضوعي رخ دهد و MWC 2021 با چندين ماه تاخير برگزار خواهد شد.

در اواخر ماه فوريه کنگره جهاني موبايل شانگهاي بطور فيزيکي به همراه چندين پنل مجازي برگزار شد که طبق پيش‌بيني‌ها، ۱۷ هزار نفر در آن شرکت کردند و هيچ‌کدام از آن‌ها به کرونا مبتلا نشدند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم