logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

نگاهی به بهترین گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ جالب است که بدانيد يکي از محبوب‌ترين و پرفروش‌ترين دستگاه‌هاي بازار، گوشي‌هاي سري گلکسي اي سامسونگ هستند و در ادامه به بررسي بهترين گجت‌هاي اين سري مي‌پردازيم.

سامسونگ سري Galaxy A خود را به عنوان محبوب‌ترين سري گوشي‌هاي ميان‌رده خود معرفي کرده و همانطور که مي‌دانيد چندي پيش سه دستگاه جديد به اين سري محبوب خود اضافه کرد. براي اينکه پيشرفت گجت‌هاي اين سري را مشاهده کنيد، در ادامه به بررسي گوشي‌هاي قديمي مي‌پردازيم. لازم به ذکر است که قصد نداريم تک تک گجت‌هاي سري گلکسي اي سامسونگ را مورد بررسي قرار دهيم، بلکه ويژگي‌ها و برخي از قابليت‌هاي جالب و جذاب محبوب‌ترين ميان‌رده‌هاي اين سري را بررسي خواهيم کرد.

يکي از اين ويژگي‌هاي جذاب متعلق به گوشي Samsung Galaxy A7 بوده و علت محبوبيت اين دستگاه نازک بودن آن بود، جالب است که بدانيد اين دستگاه تنها ۶.۳ ميلي متر ضخامت داشت. سامسونگ اين گوشي را به صفحه نمايش ۵.۵ اينچي از نوع Super AMOLED مجهز کرده بود و در زمان معرفي اين گجت، بسياري از کاربران اين دستگاه را نسخه ارزان قيمت و بدون قلم گوشي Galaxy Note 4 مي‌دانستند.

با اين وجود باريک‌ترين گوشي که بسيار مورد توجه کاربران قرار گرفت گوشي Galaxy A8 بود و اين دستگاه تنها داراي ضخامت ۵.۹ ميلي متري بود. صفحه نمايش اين گوشي با پرچمدار سري نوت زمان عرضه اين دستگاه برابر بود و هر دو از صفحه نمايش ۵.۷ اينچي از نوع Super AMOLED برخوردار بودند. لازم به ذکر است که اين دستگاه از نظر وزن بسيار سبک بوده و در مقايسه با گوشي Galaxy Note 5 بسيار مقرون به صرفه بود؛ زيرا اين دستگاه از درگاه microSD پشتيباني مي‌کرد و با قيمت مناسب‌تري از سامسونگ Galaxy Note 5 در دسترس کاربران قرار گرفت، به همين دليل اين گوشي به يکي از محبوب‌ترين گجن‌هاي سري گلکسي اي سامسونگ تبديل شد.

در سال ۲۰۱۶ غول فناوري کره جنوبي، يک گوشي هوشمند با صفحه نمايش ۶.۰ اينچي که در آن زمان يک گجت بسيار بزرگ محسوب مي‌شد با نام Galaxy A9 (2016) به بازار عرضه کرد. صفحه نمايش اين دستگاه در مقابل نمايشگر ۵.۷ اينچي Galaxy Note 5 بزرگ‌تر بوده و اين اولين قدم سامسونگ براي عرضه گوشي‌هايي با صفحه نمايش بزرگ بود.

ناگفته نماند که يک نسخه پرو (Pro) نيز وجود داشت که در آن کيفيت دوربين از ۱۳ به ۱۶ مگاپيکسل و ظرفيت باتري از ۴۰۰۰ به ۵۰۰۰ ميلي آمپر ساعت، افزايش يافته بود. لازم به ذکر است که هر دو نسخه به پردازنده Snapdragon 652 مجهز شده بودند و از هسته چيپست محبوب Cortex-A72 بهره مي‌بردند.

سامسونگ در گوشي Samsung Galaxy A7 (2016) از پردازنده Snapdragon 615 براي تامين قدرت سخت افزاري اين گجت، استفاده کرد و اين در حالي بود که تراشه‌هاي ساخته شده توسط خود اين شرکت يعني Exynos در ديگر گوشي‌هاي هوشمند اين کمپاني وجود داشتند. در آن زمان اکثر گوشي‌هاي هوشمند از صفحه نمايش ۵.۵ اينچي برخوردار بودند و اين اندازه نمايشگر به يک استاندارد براي گوشي‌هاي هوشمند تبديل شده بود و به همين دليل اين کمپاني گوشي گلکسي اي ۷ را به صفحه نمايش ۵.۵ اينچي مجهز کرده بود.

يکي از محبوب‌ترين دستگاه‌هاي سري اي سامسونگ، گوشي Galaxy A8 (2016) بود؛ زيرا اين دستگاه بيشتر داراي مشخصات يک گجت بالارده بود و از پردازنده استفاده شده در گوشي گکلسي S6 سامسونگ يعني Exynos 7420 بهره مي‌برد. همچنين اين گوشي از يک صفحه نمايش ۵.۷ اينچي از نوع Super AMOLED استفاده مي‌کرد.

در سال ۲۰۱۷ سامسونگ تصميم گرفت تا طراحي گوشي‌هاي سري گلکسي اي خود را تغيير دهد و اولين تغيير در گوشي Galaxy A7 (2017) مشاهده شد. اين گوشي به يک صفحه نمايش ۵.۷ اينچي از نوع Super AMOLED و پردازنده Exynos 7880 مجهز شده بود و به نظر مي‌رسيد که اين تراشه از پردازنده ۷۴۲۰ Exynos قدرتمندتر باشد، اما به دليل وجود هسته‌هاي Cortex-A53، اين تراشه از پردازنده استفاده شده در گلکسي اي ۷ سامسونگ ضعيف‌تر بود و اين گجت جايگزين مناسبي براي گوشي Galaxy A8 (2016) نبود.

در سال بعد يعني سال ۲۰۱۸، سامسونگ اولين گوشي هوشمند جهان را که از چهار دوربين پشتيباني مي‌کرد با نام Galaxy A9 (2018) معرفي کرد، اين دستگاه به دوربين اصلي ۲۴ مگاپيکسلي، دوربين فوق عريض ۸ مگاپيکسلي، دوربين ۱۰ مگاپيکسلي تله فوتو و سنسور تشخيص عمق ۵ مگاپيکسلي مجهز شده بود. در سال ۲۰۱۸ سه گوشي هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ يعني Galaxy S9+، Note 8 و Galaxy A9 جزو بهترين گوشي‌هاي هوشمند براي عکاسي و فيلم‌برداري بودند.

يکي ديگر از محبوب‌ترين گوشي‌هاي ميان‌‌رده سامسونگ، گوشي Galaxy A8s بود که با نام A9 Pro در کره جنوبي به فروش مي‌رسيد. اين دستگاه با يک بريدگي در قسمت صفحه نمايش عرضه شد که در اين بريدگي يک دوربين سلفي قرار گرفته بود، اين گوشي هوشمند از نظر طراحي بسيار با ديگر گجت‌هاي اين شرکت تفاوت داشت و به همين دليل بسيار محبوب بود.

گوشي Galaxy A7 (2018) از لنز تله فوتو پشتيباني نمي‌کرد و با سه دوربين وارد بازار شد، اما لازم به ذکر است که در آن زمان يک گوشي هوشمند با پشتيباني از سه دوربين نيز بسيار مورد توجه کاربران قرار گرفت. اين ميان‌رده سامسونگ به پردازنده Exynos 7885 مجهز شده بود و در آزمايش‌هاي انجام شده تنها ۵ امتياز با تراشه گوشي Galaxy A7 (2017) تفاوت داشت.

دستگاه بعدي يکي از منحصر به فردترين گجت‌هاي سري گلکسي اي سامسونگ است، اين دستگاه با نام Galaxy A80 شناخته مي‌شود و در سال ۲۰۱۹ در دسترس کاربران قرار گرفت. اين دستگاه از يک دوربين اصلي ۴۸ مگاپيکسلي، دوربين فوق عريض ۸ مگاپيکسلي و يک سنسور ۳D Time of Flight استفاده مي‌کرد و دليل محبوبيت اين دستگاه، قابليت چرخيدن و تبديل شدن دوربين‌هاي پشت دستگاه (دوربين اصلي) به دوربين سلفي بود.

اين گوشي از يک نمايشگر ۶.۷ اينچي بدون بريدگي (ناچ) از نوع Super AMOLED استفاده مي‌کرد و اين نمايشگر توسط سامسونگ، صفحه نمايش بي‌نهايت (بدون مرز) ناميده شد. به علاوه اين دستگاه به باتري با ظرفيت ۳۷۰۰ ميلي آمپر ساعتي مجهز شده بود و جزو اولين گجت‌هاي پشتيباني کننده از فناوري شارژ سريع بود، ناگفته نماند گوشي Galaxy A80 از شارژر (آداپتور) ۲۵ واتي پشتيباني مي‌کرد.


آخرين دستگاه محبوب از سري گلکسي اي سامسونگ گوشي Galaxy A90 5G است، اين دستگاه اولين گوشي هوشمند از سري ميان‌رده‌هاي سامسونگ بود که از شبکه ارتباطي ۵G پشتيباني مي‌کرد، به علاوه اين گجت به پردازنده Snapdragon 855 مجهز شده و جالب است که بدانيد اين تراشه مختص گوشي‌هاي پرچمدار است.

با توجه به گوشي‌هاي معرفي شده در اين مطلب، مي‌توان نتيجه گرفت که طراحي، سخت‌افزار و… گوشي‌هاي ميان رده سري Galaxy A، پيشرفت چشمگيري داشتند و محبوبيت دستگاه‌هاي اين سري بي دليل نيست.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره