نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ می‌خواهد ثابت کند گلکسی S7 گوشی موبایل نیست

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سامسونگ می‌خواهد ثابت کند گلکسی S7 گوشی موبایل نیست

ديجياتو/ سامسونگ ظاهرا به هر روشي متوسل شده تا گلکسي اس ۷ را در آفريقاي جنوبي به عنوان هر وسيله‌اي به جز «تلفني براي شبکه‌هاي سلولار» معرفي کند تا تعرفه کمتري بپردازد و مشمول تخفيف مالياتي شود، ولي در اين کار موفق نبوده چون گلکسي اس ۷ در هر صورت يک تلفن همراه است و مي‌تواند به شبکه‌هاي مخابراتي متصل گردد.

مشاهده تلاش يک غول فناوري چندمليتي براي بازتعريف ماهيت يک دستگاه به منظور دريافت تخفيف مالياتي در نوع خود عجيب و جالب است. طبق گزارش‌ها، سامسونگ با کمک يک متخصص فناوري اطلاعات به نام «ون ويک» مدعي است گلکسي اس ۷ صرفا وسيله‌اي است که براي ارسال و دريافت گفتگوها يا ساير اصوات، تصاوير يا داده‌ها اجازه ارتباط با شبکه‌هاي ارتباطي بي‌سيم را پيدا مي‌کند، اما اين دستگاه تلفني براي شبکه‌هاي سلولار نيست.

اين شرکت کره‌اي مي‌گويد دستگاه آن‌ها يک کامپيوتر جيبي است، بنابراين نبايد مثل تلفن‌ها مشمول ماليات شود. نکته جالب اين‌جاست که گلکسي اس ۷ حتي امکان استفاده از سيستم DeX را ندارد. سامسونگ در انتهاي ادعاي خود نتيجه مي‌گيرد که هدف اوليه گلکسي اس ۷ اتصال به اينترنت و ارائه قابليت دسترسي به موسيقي، بازي و شبکه‌هاي اجتماعي بوده است.

سازمان «خدمات درآمد آفريقاي جنوبي» البته اين ادعا را رد کرده و همچنان گلکسي اس ۷ را به عنوان تلفني براي شبکه‌هاي سلولار مي‌شناسد. اين سازمان مي‌گويد اگرچه تلفن‌ها در طول سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي زيادي داشته‌اند، اما همچنان کيبورد، بلندگو، ميکروفن و سيم کارت دارند و اين ويژگي‌ها دقيقا همان چيزهايي هستند که براي ارتباط با بقيه از طريق شبکه‌هاي سلولار استفاده مي‌شوند.

قاضي اين پرونده مي‌گويد ارائه قابليت‌هاي موجود در کامپيوترهاي روميزي و لپ‌تاپ‌ها باعث نمي‌شود که گلکسي اس ۷ قابليت‌هاي خود را به عنوان يک تلفن عادي از دست بدهد. او تاکيد مي‌کند که مصارف اين دستگاه در فضاي اينترنت باعث تغيير ماهيت و خصوصيت اصلي آن نمي‌شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر