برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیش از قراداد کوجیما با مایکروسافت، سونی پروژه او را رد کرد

منبع
زومجي
بروزرسانی
پیش از قراداد کوجیما با مایکروسافت، سونی پروژه او را رد کرد

زومجي/ يک شايعه‌ي جديد مي‌گويد که هيدئو کوجيما، بازي‌ساز شناخته‌شده در ابتدا براي بازي جديد خود سراغ سوني رفت. اما پلي استيشن به او پشت کرد و حالا وي در آستانه‌ بستن قرارداد با ايکس باکس است.
   
به‌تازگي رسانه‌ي ونچربيت در گزارشي اختصاصي نوشت که هيدئو کوجيما، خالق بازي Death Stranding، بازي PT و مجموعه بازي متال گير ساليد به احتمال بسيار زياد بازي بعدي خود را با همکاري ايکس باکس مايکروسافت مي‌سازد. زيرا به‌گفته‌ي جفري گراب، هيدئو کوجيما در مرکز برنامه‌هاي فيل اسپنسر براي جلب توجه بازار ژاپن قرار دارد. اما بسياري از گيمرها مي‌گفتند که کوجيما تقريبا در تمام دوران فعاليت حرفه‌اي خود به‌شدت به سوني و پلي استيشن نزديک بوده است. در نتيجه عده‌اي مي‌پرسيدند که چه‌طور امکان دارد ناگهان مايکروسافت سرمايه‌گذار و ناشر بازي ويديويي جديد او باشد؟

در اپيزود جديد پادکست Xbox Era شايعه‌اي مطرح شده است که مي‌تواند مسئله را توضيح بدهد. البته که هيچ‌کدام از اين اطلاعات را نمي‌توان اخبار بازي رسمي دانست. ولي Shpeshal_Ed که در پادکست Xbox Era شايعه را مطرح کرد، در گذشته موفق به اعلام خبر خريداري شدن استوديو گيرباکس و قرار گرفتن بازي فاينال فانتزي 7 ريميک روي پلي استيشن پلاس، پيش از انتشار رسمي اين اخبار شده است. در نتيجه برخي افراد او را يک اينسايدر (فرد آگاه از اطلاعات پشت‌پرده) به شمار مي‌آورند.

او مي‌گويد که هيدئو کوجيما طرح ساخت بازي بعدي استوديو کوجيما پروداکشنز را در ابتدا به سوني ارائه داد. اما سوني که از ميزان فروش دث استرندينگ رضايت کافي نداشت، طرح را رد کرد تا بي‌علاقگي به سرمايه‌گذاري روي اثر بعدي او را نشان بدهد. ما مي‌دانيم که دث استرندينگ سودآور بود، پول خوبي را تحويل شرکت 505Games (ناشر نسخه PC) داد و از انتظارات خود کوجيما پروداکشنز بيشتر فروخت. اما ظاهرا سوني انتظارات بالاتري از فروش آن داشت.

همچنين Shpeshal_Ed مي‌گويد کوجيما مدتي با گوگل مذاکره کرد. زيرا بازي جديد او استفاده‌ي قابل توجهي از فناوري‌هاي ابري دارد. مدتي قبل رسانه‌ي VGC گزارش داد که گوگل در دوران کنسل کردن انواع‌واقسام بازي‌ها و استوديوهاي خود، طرح همکاري براي ساخت آن پروژه‌ي کوجيما را هم از بين برد؛ اثري که به‌گفته‌ي رسانه VGC قرار بود يک بازي ترسناک اپيزوديک باشد. در آخر بايد گفت که ظاهرا قرارداد استوديو مستقل کوجيما پروداکشنز با ايکس باکس در حال نهايي شدن است. جف گراب به‌تازگي در يکي از اپيزودهاي پادکست کايندا فاني گيمز ديلي گفت که اکنون وکلا دارند بررسي‌هاي نهايي قرارداد را انجام مي‌دهند.

يوجي شينکاوا، همکار قديمي و طراح هنري بازي‌هاي هيدئو کوجيما به‌تازگي گفت که مدت‌ها مشغول کار روي پروژه‌ي جديد بوده است و به‌زودي از آن رونمايي مي‌شود. آيا امکان دارد که رونمايي از بازي جديد هيدئو کوجيما در کنفرانس E3 2021 ايکس باکس صورت بگيرد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره