برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیش بینی جدید تحلیلگر اپل درباره آیفون ۱۴

منبع
انتخاب
بروزرسانی
پیش بینی جدید تحلیلگر اپل درباره آیفون ۱۴

انتخاب/ تحليلگر ارشد اپل پيش بيني کرده است که آيفون ۱۴ داراي دوربين ۴۸ مگاپيکسلي و کيفيت فيلم ۸K ايت و تا سال ۲۰۲۲ نيز خبري از  آيفون ميني نيست.

مينگ-چو کو گزارشي گسترده در مورد تصميمات اپل در چند سال آينده ارائه کرده است. شروع آيفون ۱۴ در بازار آيفون طي سال آينده  از دو آيفون ۶.۱ اينچي و دو آيفون ۶.۷ اينچي تشکيل خواهد شد. اين بدان معناست که اپل از سال آينده ساخت آيفون ميني ۵.۴ اينچي را متوقف مي‌کند.

آيفون ۱۳ ميني همچنان در سال ۲۰۲۱ وجود خواهد داشت، اما انتظار مي‌رود در مقادير کمتري ساخته شود. اپل به دليل علاقه کمتر از حد انتظار کاربران، نياز به کاهش سفارشات توليد آيفون ۱۲ ميني را ثبت کرده بود. خط توليد آيفون در سال ۲۰۲۲ داراي دو آيفون با نمايشگر‌هاي ۶.۱ اينچ و ۶.۷ اينچي و دو آيفون پرو با نمايشگر‌هاي ۶.۱ اينچي و ۶.۷ اينچي خواهد بود.

آيفون ۱۴ داراي دوربين ۴۸ مگاپيکسلي است که مي‌تواند تصاوير ۱۲ مگاپيکسلي را با يک پيکسل بزرگ ۲.۵μm  توليد کند. در حال حاضر دوربين اصلي آيفون ۱۲ با سرعت ۱.۷ ميکرومتر عکس‌هاي ۱۲ مگاپيکسلي را توليد مي‌کند. کو پيش بيني مي‌کند که آيفون ۱۳ وضوح ۱۲MP را حفظ خواهد کرد، اما به لطف افزايش اندک اندازه سنسور، اندازه پيکسل را به ۲.۰μm مي‌رساند.

انتظار مي‌رود که آيفون ۱۴ مدل ۲۰۲۲ در ضبط فيلم ۸K جايگاه خوبي داشته باشد. شايعه انتقال به دوربين بزرگنمايي پريسکوپ در سال ۲۰۲۳ اتفاق مي‌افتد و احتمالاً فقط در مدل‌هاي آيفون پرو  رخ خواهد داد. کو همچنين معتقد است که اپل مي‌تواند راه حل Face ID را در سال ۲۰۲۳ زير نمايشگر قرار دهد. پيش بيني مي‌شود امسال اپل اندازه ناچ Face ID را حدود ۱۰ درصد کاهش دهد.

سرانجام به هدست VR اپل رسيديم. کو مي‌گويد که مي‌تواند حداکثر ۱۵ دوربين داشته باشد (چه در خارج و چه در داخل) دليل اين امر اين است که هم شخصي که موقعيت هدست را در دنياي خارج مي‌پوشد اندازه گيري کند و هم حرکات وي را کنترل کند، بلکه بايد حرکت چشم او را نيز کنترل کند. اين به هدست VR اپل اجازه مي‌دهد تا از تکنيکي به نام رندر foveated استفاده کند. به جاي کل ميدان ديد، منطقه‌اي را که فرد به دنبال آن است ارائه دهد. هدست VR اپل احتمالاً سال آينده وارد بازار مي‌شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره