نماد آخرین خبر

هواوی از اتهام لوگو دزدی تبرئه شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
هواوی از اتهام لوگو دزدی تبرئه شد

زوميت/ مدتي پيش شنل هواوي را به اصلاح لوگوي اين برند فرانسوي و استفاده‌ي مجدد از آن متهم کرده بود. دادگاه اروپا در حکمي طرفِ هواوي را گرفته و اعلام کرده است که لوگوها شبيه هم نيستند.
   
وقتي بحث به هويت برند مي‌رسد، لوگو بيشترين اهميت را پيدا مي‌کند. لوگوي معروف نه‌تنها نشانگر وضعيت برند است بلکه مي‌تواند به معياري فرهنگي تبديل شود. چنين اتفاقي را براي برندهاي مختلفي نظير کوکاکولا، نينتندو و حتي فدکس مشاهده کرده‌ايم.

بر اساس مقاله‌ي Android Authority، شرکت‌هاي لوکس روي برندشان موضعي بسيار تدافعي دارند و برخورد شديدي با افراد يا سازمان‌هايي مي‌کنند که هويت برندشان را نقض کنند. اگر هر کس به‌راحتي مي‌توانست لوگوي برندهاي لوکس را روي محصولاتش بچسباند، اين برندها نمي‌توانستند قيمت زيادي براي محصولات اختصاصي خودشان تعيين کنند و در نتيجه تا اين حد معروف نمي‌شدند.

مدتي پيش پرونده‌اي با همين محوريت در دادگاه تشکيل شد. اين دعواي حقوقي که هواوي را در برابر شرکت فرانسوي شنل (Chanel) قرار داد، نهايتا در دادگاهي اروپايي به‌ پايان رسيد. رويترز مي‌نويسد جنگ حقوقي هواوي و شنل به لوگوي نمادين برند لوکس فرانسوي که در حوزه‌ي مد و لباس فعاليت مي‌کند ارتباط داشت. شنل مدعي شده بود که هواوي لوگوي اين برند را اصلاح و از آن استفاده کرده است.

                                                            لوگوي مورد استفاده‌ي هواوي در سمت راست و لوگوي برند شنل در سمت چپ 

به‌ احتمال زياد پس از ديدن تصوير بالا با خود فکر مي‌کنيد  که دو لوگوي موجود در تصوير هيچ شباهتي به هم ندارند. به‌ نظر مي‌رسد اعضاي هيئت محکمه‌ي دادگاه اروپايي نيز چنين نظري دارند؛ چون رأي پروند به سود هواوي صادر شده  و دادگاه در حکمي اعلام کرده است که «علائم مجازي مورد بحث، شبيه هم نيستند.»

استدلال شنل اين بود که اگر لوگوي هواوي را بچرخانيد تا به پهلو قرار بگيرد و سپس به قوه‌ي تخيل خود متکي شويد، شباهت بين لوگوها واضح خواهد شد. اعضاي هيئت محاکمه با اين استدلال موافق نيستند. قاضي دادگاه گفته است که لوگوها بايد به همان شکلي هستند و بدون تغيير جهت مقايسه شوند. 

اين دومين باري است که پرونده‌اي حقوقي بين هواوي و شنل در دادگاه اروپا به جريان مي‌افتد. برند فرانسوي پرونده‌ي قبلي را نيز به هواوي باخته بود. شنل اجازه دارد يک بار ديگر براي حکم دادگاه درخواست تجديد نظر بدهد. در صورت ثبت اين درخواست، پرونده به ديوان دادگستري اتحاديه اروپا منتقل خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر