توهین شیائومی به کاربران؛ قرار گرفتن در لیست سیاه به جای رفع مشکل!
ترنجي/ برندها پس از اتفاقاتي که در مورد دستگاههايشان رخ ميدهد، بايد مسئوليت آن را بپذيرند، مسئوليتي که ظاهراً برند چيني شيائومي، از انجام آن در حل مشکل Wi-Fi مي ١١ شيائومي شانه خالي کرده است. شرکت شيائومي به جاي حل مشکل، کاربران گزارش دهنده را در ليست سياه قرار ميدهد!
شيائومي براي اولين بار، از تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ در گوشي پرچمدار مي ١١ بهره گرفت؛ گوشي محبوبي که با دوربين اصلي سهگانه ١٠٨ مگاپيکسلي و نمايشگري از نوع AMOLED E4 سامسونگ، معرفي شده بود.
پيش از اين در اينجا، درباره مشکل سوختن مادربرد مي ١١ شيائومي گفته بوديم؛ به گزارش Gizmochina، اکنون خبر ميرسد که کاربران، از مشکل Wi-Fi مي ١١ شيائومي شکايت دارند، اما اين برند نه تنها پاسخ رسمي نميدهد، بلکه جلوي نشر اين گزارشات را نيز ميگيرد.
گزارش کاربران در مورد مشکل Wi-Fi مي ١١ شيائومي
مشکل مذکور، براي کاربران چيني زيادي که گوشي Mi 11 را دارند، در حال رخ دادن است. نحوه رخ دادن اين اتفاق، به گونهاي است که کاربر در هنگام استفاده از Wi-Fi، متوجه خاموش شدن آن بدون هيچ دليلي ميشود. در مقابل، برخي از کاربران ميگويند ماژول Wi-Fi گوشي آنها، به خوبي کار ميکند و با هيچ مشکلي مواجه نيستند.
به هر حال، مصرف باتري زياد، داغي شديد و عمر باتري کم در کنار سوختن مادربرد گوشي و حالا، مشکل Wi-Fi مي ١١ شيائومي گزارش شدهاند. مشخص نيست اين مشکل در نسخه پايه رابطکاربري MIUI 12 رخ داده است يا پس از نصب رابطکاربري MIUI 12.5 در اين گوشي، مشکل به قوت خودش باقي است يا خير؛ اما چيزي که واضح است، اين است که شيائومي بايد در قبال اين مشکلات، پاسخگو باشد.
برخي از کاربران ويبو ميگويند اين مشکل به دليل توليد حرارت بسيار بالاي تراشه و طراحي غير صحيح مادربرد ميباشد و حتي ممکن است علت سوختن مادربردها، نشأت گرفته از همين موضوع باشد؛ به همين دليل، قلع لحيم شده ماژول Wi-Fi ذوب شده و در کارکرد آن مشکل ايجاد شده است.
اما بايد گفت که دلايل اين کاربران کاملاً غيرمنطقي است؛ چرا که اين قلعها با حرارت ٣٠٠ درجه سانتيگراد لحيم شدهاند و قرار نيست حتي وقتي که دماي تراشه به ١٠٠ درجه سانتيگراد هم برسد، تغييري در حالت آنها ايجاد شود. به علاوه، ماژول وايفاي به همراه ماژول بلوتوث يکپارچه با تراشه طراحي شدهاند و اين مسائل، هيچ ارتباطي با موارد ذکر شده ندارند و قطعاً علت رخ دادن اين اتفاق، چيز ديگري است.
قسمت جالب داستان، اين است که شيائومي گزارشهاي دريافت شده از سوي کاربران شيائومي مي ١١ را در ليست سياه خود قرار ميدهد و مانع از نشر اين گزارشات ميشود؛ اين رفتار ناپسنديده، باعث شده است جو منفي عظيمي عليه شيائومي در چين ايجاد شود.
شيائومي بايد هرچه سريعتر، نسبت به پاسخگويي و ارائه راه حلي براي اين موضوع، اقدام کند. مشکلات کاربران در اولويت قرار دارد و نبايد با پاک کردن صورت مسئله، مشکل را حل کرد. کاربران هنوز منتظر پاسخ يا انتشار يک بهروزرساني براي استفاده بدون مشکل از اينترنت Wi-Fi در اين گوشي هستند.
نظر شما در مورد Mi 11 چيست؟ آيا مشکلات ايجاد شده حقيقت دارند؟ ارزيابي شما از پشتيباني شيائومي در قبال محصولاتش چيست؟