logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ تولیدکننده نمایشگر 120 هرتز آیفون های جدید

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
سامسونگ تولیدکننده نمایشگر 120 هرتز آیفون های جدید

سخت افزار/ گوشي‌هاي اندرويدي چند سالي است که به استفاده از نمايشگرهايي با نرخ نوسازي بالاتر از استاندارد (60 هرتز) روي آورده‌اند. اپل اما مانند شبکه 5G و اکثر تکنولوژي‌هاي روز ديگر، تصميم دارد چند سال پس از رقيبان اندرويدي، اين نمايشگرها را به آيفون‌هاي خود بياورد. حالا در جديدترين اخبار گفته شده که سامسونگ توليدکننده نمايشگر 120 هرتز آيفون 13 پرو و پرو مکس خواهد بود.

مدتي بود که گزارشاتي مبني بر استفاده از نمايشگرهاي 120 هرتز در آيفون‌هاي آينده به گوش مي‌رسيد، امروز اما گزارش جديدي از کره منتشر شده که اين موضوع را نه تنها تأييد مي‌کند، بلکه اطلاعات جذاب ديگري نيز به آن اضافه کرده است. در جديدترين خبرها گفته شده که تنها آيفون 13 پرو و 13 پرو مکس از نمايشگر LTPO AMOLED با ريفرش ريت 120 هرتز بهره خواهند برد که توسط شرکت سامسونگ ديسپلي به صورت انحصاري توليد خواهند شد. در کنار اين نمايشگرها، سامسونگ الکترو مکانيکز (يکي ديگر شرکت‌هاي زيرمجموعه سامسونگ) وظيفه توليد مدارهاي چاپي انعطاف‌پذير مستحکم (RFPCB) را نيز بر عهده خواهد داشت.

از اين مدارهاي چاپي براي اتصال پنل‌هاي OLED به مادربرد استفاده مي‌شود. RFPCB ساختار سختي دارند اما در عين حال انعطاف‌پذير بوده که اين به سازندگان قدرت مانور بيشتر براي طراحي محصولات خود را مي‌دهند. از طرف ديگر امکان انتقال سريع‌تر سيگنال‌هاي الکتريکي را نيز فراهم مي‌کنند. در مقايسه با بردهاي قديمي‌تر FPCB، RFPCB گران‌تر بوده و هزينه بالاتري صرف توليد و خريد آنها مي‌شود.

سامسونگ الکترو-مکانيکز در نظر داشت تا سال گذشته از صنعت توليد RFPCB خارج شود، چراکه در چند سال گذشته سود چنداني از اين شاخه نصيب آنها نشده بود. آخرين محصولات آنها بردهايي براي آيفون 12 بود و حالا ممکن است پس از تأمين قطعات مورد نياز آيفون 13 از اين کسب و کار خارج شود.

در هر حال، برآوردها حاکي از آنست که سامسونگ ديسپلي در سال 2021، چيزي در حدود 110 ميليون پنل نمايشگر براي آيفون‌هاي اپل توليد خواهد کرد. سهم ديگر کمپاني کره‌اي، يعني ال‌جي ديسپلي 50 ميليون و شرکت چيني BOE چيزي در حدود 9 ميليون خواهد بود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم