logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

معمای صدای زنگ شارژ آیفون

منبع
زوميت
بروزرسانی
معمای صدای زنگ شارژ آیفون

زوميت/ اگر کاربر گوشي‌ اپل هستيد، احتمالا متوجه شده‌ايد که آيفون هنگام وصل کردن شارژرهاي مختلف، واکنش‌هاي متفاوتي نشان مي‌دهد؛ اما هرکدام از اين صداها و لرزش‌ها به‌ چه معني است؟
   
سؤال اين است که چرا هنگام شارژ آيفون با شارژر پرسرعت اپل، يک بار صداي زنگ (يا لرزش اگر گوشي در حالت بي‌صدا باشد) مي‌شنويم؛ ولي وقتي از شارژر يک شرکت ديگر استفاده مي‌کنيم اين صدا يا لرزش دو بار اتفاق مي‌افتد.

بر اساس آزمايشي که آدرين کينگزلي-هيوز از ZDNet انجام داده، اين موضوع کمي پيچيده است. اپل در مورد رابط کاربري و بازخورد کاربر بسيار دقيق و ظريف عمل مي‌کند و زماني نحوه عملکرد تقريبا به اين شکل بود (اين شرايط بعد از IOS 11.3 تغيير کرد):

شارژ با استفاده از شارژر استاندارد: يک بار صداي زنگ
شارژ با استفاده از شارژر پرسرعت: دو بار صداي زنگ
شارژ از طريق درگاه USB با قابليت محدود: سه بار صداي زنگ

از آنجا که اپل هيچ نشانه‌اي براي نشان دادن سرعت شارژ روي صفحه ندارد، اين موضوع چندان مورد بحث نبود؛ تا اينکه کاربري با آدرين تماس گرفت و اين موضوع را عنوان کرد.

 بعد از درخواست از کاربر براي آزمايش کردن سلامت شارژر خود (تست شارژر براي پر کردن باتري از ۱۰ درصد به ۶۰ درصد در حدود نيم ساعت)، آدرين تصميم گرفت اين موضوع را بررسي کند. او متوجه شد اين ويژگي مانند گذشته کار نمي‌کند. در حال حاضر حالت پيش‌فرض، يک بار صداي زنگ است؛ اما به شکل عجيبي براي شارژرهاي شرکت‌هاي ديگر به‌خصوص قديمي‌تر‌ها، دو بار صدا يا لرزش خواهيم داشت.

از آنجا که امروزه بيشتر شارژرها پرسرعت هستند، اين ويژگي تا حدودي زائد محسوب مي‌شود و حتي ممکن است باعث ايجاد سؤال براي مشتريان و تماس آن‌ها با مرکز خدمات شود. اما چرا برخي از شارژرها به هنگام شارژ دو بار صدا ايجاد مي‌کنند؟ به نظر مي‌رسد تلاش براي دريافت شارژ سريع توسط دستگاه و دريافت شارژ کمتر در ازاي آن باعث کاهش لحظه‌اي شارژ مي‌شود و آيفون آن را دو تلاش براي شارژ دستگاه تلقي مي‌کند.
 
به هر حال، اين ويژگي مفيد ديگر از بين رفته است و تنها با استفاده از اندازه‌گيري زمان شارژ آيفون، مي‌توانيد تشخيص بدهيد که شارژري که استفاده مي‌کنيد پرسرعت است يا خير. ضمناً براي از بين‌ بردن لرزش آيفون در حالت بي‌صدا، مي‌توانيد در قسمت تنظيمات به Sounds & Haptics برويد و در پايين آن، System Haptics را خاموش کنيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره