برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

غیر فعال کردن اینترنت ۵G در آیفون ۱۲ برای کاهش مصرف باتری

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ غير فعال کردن اينترنت ۵G در گوشي هاي آيفون ۱۲ باعث مي‌شود مصرف باتري گوشي کمتر شود. در ادامه روش انجام اين کار را آموزش مي‌دهيم.

موبايل‌هاي آيفون سري ۱۲ نخستين تلفن‌هاي همراه شرکت اپل هستند که از نسل پنجم اينترنت همراه پشتيباني مي‌کنند. از اين فناوري همراه با قابليت داده هوشمند (Smart Data Mode) که يک قابليت جديد محسوب مي‌شود رونمايي شده است. بر اساس اعلام شرکت اپل، اين قابليت عملکرد آيفون ۱۲ در يافتن و انتخاب شبکه، اينترنت همراه را بهبود مي‌بخشد و همچنين باعث ايجاد تعادل مناسب بين دوام باتري و سرعت شبکه مي‌شود. اما شبکه ۵G مصرف باتري را بالا مي‌برد. دليل اين عمر پوشش محدود شبکه ۵G است که منجر مي‌شود آيفون ۱۲ انرژي بيشتري را به منظور جست‌وجوي شبکه ۵G صرف کند. براي کاهش مصرف باتري لازم است که اينترنت ۵G آيفون را غير فعال کنيد. ما در اين مقاله نحوه غير فعال کردن اينترنت ۵G در iOS و گوشي هاي سري آيفون ۱۲ را توضيح خواهيم داد.

چرا بايد اينترنت ۵G آيفون ۱۲ را خاموش کنيم؟
يکي از اصلي‌ترين قابليت‌هاي تلفن‌ همراه جديد اپل پشتيباني آن از نسل پنجم اينترنت موبايل است. پس دليل اين که بايد ۵G آيفون را خاموش کرد چيست؟ در پاسخ بايد بگوييم که پوشش شبکه ۵G بسيار محدود است. همين پوشش محدود باعث مي‌شود که در بسياري از مناطق ايران اصلا شبکه ۵G نداشته باشيم، اگر شما در اين مناطق باشيد تلفن همراه نسل پنجم شما زمان زيادي را صرف پيدا کردن شبکه ۵G خواهد کرد و اين امر باعث کاهش عمر باتري گوشي شما مي‌شود. البته غير فعال نکردن اينترنت ۵G مشکلات ديگري را هم براي موبايل شما به وجود خواهد آورد که در زير ما به آن‌ها اشاره خواهيم کرد:


۱- داغ شدن تلفن همراه

۲- اختلال در عملکرد اپليکيشن‌ها

۳- اختلال در برقراري و دريافت تماس

۴- اختلال در ارسال پيامک

۵- افزايش مصرف باتري

اکنون که با مشکلات ناشي از خاموش نکردن ۵G آشنا شديم، قصد داريم که به آموزش چگونگي غير فعال کردن اينترنت ۵G در آيفون بپردازيم.


آموزش غير فعال کردن اينترنت ۵G در آيفون
تنظيمات آيفون ۱۲ به صورت خودکار روي ۵G قرار گرفته است، يعني هر وقت امکان دسترسي به شبکه ۵G وجود داشت گوشي به آن متصل شود و در غير اين صورت به ساير شبکه‌ها متصل شود. اين امر باعث مي‌شود که عمر باتري گوشي به شدت کاهش پيدا کند. براي تغيير اين حالت و خاموش کردن ۵G لازم است که فرآيند زير را به ترتيب طي کنيد.

۱- نخست از منوي گوشي به بخش Settings وارد شويد و روي گزينه Cellular کليک کنيد.

۲- اکنون گزينه Celluar Data Options را انتخاب کنيد.

۳- از ميان گزينه‌هاي به نمايش درآمده روي Voice & Data کليک کنيد.


۴- هم‌اکنون سه گزينه براي شما به نمايش در مي‌آيد. گزينه نخست ۵G On است که باعث مي‌شود شبکه ۵G براي هميشه فعال باشد. گزينه دوم ۵G Auto است که به شکل خودکار شبکه را مي‌يابد و گزينه نهايي LTE است که تنها از شبکه ۴G پشتيباني مي‌کند.

از بين گزينه‌هاي مذکور روي گزينه LTE ضربه کنيد. با انتخاب اين گزينه نسل پنجم اينترنت در آيفون خاموش مي‌شود. اگر منطقه سکونت شما تحت پوشش اينترنت ۵G قرار گرفت و شما قصد کرديد که آن را فعال کنيد، بايد فرآيند فوق را به ترتيب طي کنيد و در انتها روي يکي از دو گزينه اول کليک کنيد.

علائم ۵G روي تلفن همراه پس از اتصال
اما چگونه متوجه شويم تلفن همراه ما به شبکه ۵G وصل شده است؟ هنوز خيلي از افراد معناي علائم نسل پنجم اينترنت موبايلي را نمي‌دانند. ما اکنون قصد داريم که معناي هر يک از علائم ۵G را به شما توضيح دهيم.

۵G: اين بدان معنا است که منطقه شما از شبکه ۵G پشتيباني مي‌کند و تلفن همراه شما به آن متصل است.

۵G+: اين بدان معنا است که منطقه شما تحت پوشش شبکه سريع‌تر و قوي‌تر ۵G قرار دارد و شما به آن متصل شده‌ايد.

۵Guw: اين بدان معنا است که محل سکونت شمت تحت پشتيباني شبکه سريع‌تر و قوي‌تر ۵G قرار دارد و تلفن همراه شما به آن متصل شده است. UW به معناي Ultra-Wideband يا شبکه با باند وسيع است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره