برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمریکا تحریم شیائومی را لغو کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
آمریکا تحریم شیائومی را لغو کرد

زوميت/ وزارت دفاع ايالات متحده از مواضع اوليه‌ي خود عقب‌نشيني کرده است تا تحريم شيائومي لغو شود. دولت آمريکا سال گذشته گفته بود شيائومي به ارتش چين وابستگي دارد.
   
ايالات متحده موافقت کرده است شيائومي (Xiaomi) را در فهرستي سياه که باعث ممنوع شدن سرمايه‌گذاري آمريکايي‌ها در اين شرکت مي‌شود، قرار ندهد. پرونده‌ي تحريم شيائومي در هفته‌ي آخر دولت دونالد ترامپ امضاء شده بود. شيائومي پس از صدور حکم آمريکا، از دولت اين کشور در دادگاه شکايت کرد.

ورج مي‌گويد شيائومي اخيرا گزارش مشترک وضعيت را در همکاري با وزارت دفاع آمريکا منتشر کرده است تا بگويد دو طرف پرونده «روي مسيري روبه‌جلو که اين دادخواست را بدون نياز به جلسه‌ي توجيهي حل مي‌کند به توافق رسيده‌اند.»

وزارت دفاع آمريکا سال گذشته‌ي ميلادي اعلام کرده بود شيائومي در دسته‌ي «شرکت‌هاي نظامي حزب کمونيست چين» قرار مي‌گيرد. اين تحريم اعلام مي‌کرد تمامي سرمايه‌گذاران آمريکايي موظف هستند تا نوامبر ۲۰۲۱ (آبان و آذر ۱۴۰۰) سرمايه‌ي خود را از شيائومي بيرون بکشند. پس از اينکه شيائومي در پاسخ به اقدام آمريکا دولت اين کشور را دادگاهي کرد، يک قاضي منطقه‌اي در حکمي مقدماتي گفت که دولت اجازه‌ي قرار دادن شيائومي در فهرست سياه را ندارد و اين اقدام دولت خودسرانه بوده است. 

به نظر مي‌رسد ايالات متحده براي حکم اوليه‌ي دادگاه درخواست تجديدنظر نداده است. شيائومي چند ماه پيش به ورج گفته بود که تحت مالکيت يا کنترل ارتش چين نيست و هيچ ارتباطي به آن ندارد. شيائومي به‌صراحت تأييد کرده بود که «شرکت نظامي حزب کمونيست چين» نيست.

به نظر مي‌رسد که بايد ماجراي تحريم شيائومي را تمام‌شده بدانيم. شيائومي و وزارت دفاع ايالات متحده روي حکمي نهايي که اعلام مي‌کند شيائومي شرکت نظامي چيني نيست توافق کرده‌اند. شيائومي و وزارت دفاع در حال مذاکره هستند تا مفاد حکم نهايي که تحريم شدن شرکت چيني را لغو مي‌کند تعيين کنند. پيش‌نويس مشترک دو طرف پرونده تا پيش از ۲۰ مي ۲۰۲۱ (۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰) آماده خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره