برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمار ماهانه‌ فروش کنسول و بازی‌های کشور انگلستان منتشر شد

منبع
گيم فا
بروزرسانی
آمار ماهانه‌ فروش کنسول و بازی‌های کشور انگلستان منتشر شد

گيم فا/ براساس اطلاعات و داده‌هاي منتشر شده توسط گروه تحليلي GfK Entertainment، در ماه آوريل گذشته‌ي خرده‌فروشي‌هاي انگلستان، کنسول نينتندو سوييچ و بازي Grand Theft Auto 5 توانستند عملکرد بسيار چشم‌گيري داشته باشند و کنسول پلي‌استيشن ۵ به دليل کمبود شديد در بازار مصرف، با افت فروش مواجه گرديد.

طبق اطلاعات منتشر شده، در ماه آوريل ۲۰۲۱ بيش از ۹۰ هزار کنسول بازي به کاربران انگلستاني فروخته شده است. نکته‌ي جالب، کاهش شديد و ۵۹ درصدي ميزان فروش کنسول‌ها در ماه گذشته نسبت به آوريل سال ۲۰۲۰ به شمار مي‌آيد. در ماه آوريل سال گذشته، کشور انگلستان در روزهاي سخت قرنطينه و مبارزه با همه‌گيري ناشي از ويروس کرونا قرار داشت و اين موضوع تاثير بسيار فزاينده‌اي بر ميزان فروش بازي، کنسول و لوازم جانبي آن داشت.

در ماه آوريل ۲۰۲۰ به علت پخش شدن ويروس کرونا، فروش کنسول‌هاي بازي با رشد ۲۳۰ درصدي و ميزان درآمد حاصل از محصولات آن‌ها با رشد ۱۹۲ درصدي همراه بود؛ بنابراين افت حدود ۶۰ درصدي فروش کنسول‌ها در آوريل ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل چندان عجيب به نظر نمي‌رسد.

مطابق داده‌هاي منتشر شده، کنسول نينتندو سوييچ با توجه به کمبود شديد کنسول پلي‌استيشن ۵ در بازار بريتانيا تبديل به پرفروش‌ترين کنسول ماه آوريل ۲۰۲۱ شد. ميزان کمبود کنسول پلي‌استيشن ۵ در انگلستان به قدري گسترده است که در ماه گذشته، کنسول پلي‌استيشن ۴ لقب پرفروش‌ترين کنسول ماه شرکت سوني را به خود اختصاص داد.

همچنين کنسول‌هاي سري اس و سري ايکس ايکس‌باکس نيز به تعداد زيادي در بازار مصرف وجود داشتند و مجموعا توانستند در رده‌ي دوم پرفروش‌هاي ماه گذشته‌ي ميلادي قرار گيرند. با اين حال دو کنسول نينتندو سوييچ و پلي‌استيشن ۵ در حال رقابت بسيار نزديک در زمينه‌ي فروش در سال ۲۰۲۱ هستند و طرفداران همچنان از اين دو پلتفرم برتر استقبال خواهند کرد.

در نهايت آمار فروش بازي‌ها نشان مي‌دهد که بازي Grand Theft Auto 5 اثر شرکت راکستار گيمز (Rockstar Games) عملکرد فوق‌العاده‌اي داشته و در احتساب ميزان فروش فيزيکي و ديجيتالي در رده‌ي نخست ماه ميلادي قبل قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که شرکت نينتندو آمار مربوط به فروش ديجيتالي محصولات خود را منتشر نمي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره