logo

ظرفیت باتری آیفون 13 پرو مکس افزایش می‌یابد

منبع
زوميت
بروزرسانی
ظرفیت باتری آیفون 13 پرو مکس افزایش می‌یابد

زوميت/ طبق شايعات، مدل‌هاي پرو آيفون ۱۳ از نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتز پشتيباني خواهند کرد که مي‌تواند بر شارژدهي تأثير داشته باشد؛ از اين‌رو، اپل احتمالا ظرفيت باتري اين گوشي‌ها را تا ۱۸ درصد افزايش خواهد داد.
   
به گزارش 9To5Mac و با استناد به اطلاعات افشاشده از اکانت توييتري L0vetodream، انتظار مي‌رود سري آيفون ۱۳ از ظرفيت باتري بيشتر از نسل کنوني برخوردار باشند. گزارش مذکور در راستاي شايعاتي مبني بر پشتيباني از نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتز در آيفون ۱۳ پرو ۱۳ پرو مکس منتشر مي‌شود که احتمالا به افزايش مصرف باتري مي‌انجامد؛ بنابراين دور از انتظار نخواهد بود که اهالي کوپرتينو براي جلوگيري از کاهش شارژدهي ظرفيت باتري را افزايش بدهند.

طبق گفته‌ي افشاگر يادشده، ظرفيت باتري آيفون ۱۳ ميني با ۸ درصد افزايش، از ۲۲۲۷ ميلي‌آمپر به ۲۴۰۶ ميلي‌آمپر ساعت خواهد رسيد؛ درحالي‌که آيفون ۱۳ و ۱۳ پرو افزايش ۹٫۹ درصدي تجربه خواهند کرد و ظرفيت باتري بالغ بر ۳۰۹۵ ميلي‌آمپر ساعت ارائه خواهند داد. در مقام مقايسه، آيفون ۱۲ و ۱۲ پرو به يک باتري ليتيوم پليمري با ظرفيت ۲۸۱۵ ميلي‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. گفته مي‌شود آيفون ۱۳ پرو مکس بيشترين تغيير را خواهد داشت. تأمين انرژي بزرگ‌ترين گوشي ۲۰۲۱ اپل را باتري دوگانه با ظرفيت ۴۳۵۲ ميلي‌آمپر ساعت تأمين خواهد کرد که ۱۸ درصد ظرفيت بيشتري در مقايسه با آيفون ۱۲ پرو مکس خواهد داشت.

اين اولين‌بار نيست که مي‌شنويم سري آيفون ۱۳ مي‌تواند باتري‌هاي بزرگ‌تري داشته باشد. در گذشته مينگ-چي کو نيز گزارش داده بود که خانواده آيفون ۱۳ داراي باتري‌هاي بزرگ‌تري خواهند بود و به موجب آن، وزن آيفون‌هاي ۱۳ سنگين‌تر از مدل‌هاي قبلي خواهد بود. همچنين گفته مي‌شود اپل در حال بررسي طرح‌هاي جديد براي صرفه‌جويي در فضا مانند تلفيق شکاف سيم‌کارت با مين‌بُرد است.

اعتقاد بر اين است که کوپرتينويي‌ها در آيفون ۱۳ و آيفون ۱۳ ميني، از فناوري باتري مدار‌هاي انعطاف‌پذير استفاده مي‌کنند. اپل پيش‌تر در آيفون ۸ براي آنتن‌هاي LTE از تکنولوژي مذکور استفاده کرده بود؛ اما اکنون انتظار مي‌رود که از آن‌ها براي مدارهاي باتري استفاده کند. تکنولوژي يادشده به‌عنوان LCP Soft Board نيز شناخته مي‌شود؛ اين تکنولوژي يا همان پليمر کريستال مايع، مي‌تواند جايگزيني انعطاف‌پذير براي صفحه‌هاي «مدار چاپي» معمولي باشد و منجر به صرفه‌جويي در فضا براي تعبيه باتري بزرگ‌تر و کاهش هزينه‌ها مي‌شود.

البته بايد به اين نکته توجه داشت که ظرفيت معياري براي ارزيابي عمر باتري آيفون‌ نيستند. به‌عنوان مثال، خانواده آيفون ۱۲ در مقايسه با آيفون‌هاي قبلي انرژي بيشتري مصرف مي‌کنند؛ زيرا اتصال نسل پنجم ارتباطات موبايل (5G) مي‌تواند باتري را به‌سرعت تخليه کند.

شايعات حاکي از آن است که سري آيفون ۱۳ از فناوري پروموشن و قابليت نمايشگر هميشه‌روشن پشتيباني خواهد کرد که هر دو مي‌توانند باعث تخليه انرژي بيشتر بشوند. از سوي ديگر، استفاده از فناوري جديد اکسيد پلي‌کريستالي دماپايين (LTPO) در آيفون ۱۳ و ۱۳ پرو مکس براي تأمين انرژي پروموشن بسيار حياتي و مفيد است. ترکيبي از نمايشگر کم‌مصرف LTPO و افزايش ظرفيت باتري مي‌تواند باعث افزايش واقعي عمر باتري در سال جاري ميلادي شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم