اتحادیه اروپا و انگلیس برای تحقیق از فیسبوک متحد شدند

مهر/ رگولاتورهاي انگليس و اتحاديه اروپا تحقيقاتي درباره سواستفاده فيس بوک از اطلاعات مربوط به تبليغات طبقه بندي شده براي دستيابي به مزيت در بازار آغاز کرده اند.
به گزارش ورج، رگولاتورهاي اتحاديه اروپا و انگليس تحقيقاتي آنتي تراستي (ضدانحصار) درباره سرويس Marketplaces فيس بوک آغاز کردهاند. آنها نگران هستند که اين سرويس رقابت براي تبليغات دسته بندي شده را مختل ميکند.
اتحاديه اروپا و انگليس ميخواهند بدانند آيا فيس بوک به طور ناعادلانه از اطلاعات مربوط به آگهيها براي رقابت در بازار تبليغات دسته بندي شده، استفاده کرده است يا خير. همچنين آنها در اين تحقيقات با يکديگر همکاري ميکنند.
به گفته مارگارت وستاگر کميسر رقابت کميسيون اتحاديه اروپا، در حال حاضر فيس بوک ذخاير بزرگي از اطلاعات درباره فعاليتهاي کاربران در شبکه اجتماعي و فراتر را جمع آوري ميکند. به اين ترتيب ميتواند گروههاي خاصي از مشتريان را هدف بگيرد.
در بخشي از بيانيه او آمده است: ما جزئياتي را بررسي ميکنيم تا مشخص شود آيا اين اطلاعات به فيس بوک يک مزيت رقابتي ناعادلانه در بخش تبليغات دسته بندي شده آنلاين ميدهد يا خير. افراد ميتوانند در بخش مذکور کالا و خدمات بفروشند و فيس بوک نيز ميتواند با شرکتهايي رقابت کند که اطلاعاتشان را جمع آوري ميکند.
به گفته کميسيون اتحاديه اروپا تحقيقات اوليه نگرانيهايي را به وجود آورد که فيس بوک از اطلاعات مربوط به سرويسهاي تبليغات دسته بندي شده رقبايش استفاده ميکند تا با آنها رقابت کند.
کميسيون اتحاديه اروپا و سازمان رقابت و بازارهاي انگليس (CMA) تحقيقاتي رسمي و دقيق براي ارزيابي اين نگرانيها انجام ميدهند.