نماد آخرین خبر

رگولاتور انگلیس بر فرایند حذف کوکی های کروم نظارت می کند

منبع
مهر
بروزرسانی
رگولاتور انگلیس بر فرایند حذف کوکی های کروم نظارت می کند

مهر/ گوگل به سازمان ناظر بر رقابت انگليس اجازه مي دهد بر فرايند حذف کوکي هاي طرف سوم از مرورگر کروم و توسعه و طراحي فناوري جايگزين جهت تبليغات هدفمند نظارت کند.

گوگل به رگولاتورهاي انگليس اجازه مي‌دهد بر فرايند حذف فناوري رديابي تبليغات از مرورگر کروم نظارت کند. اين بخشي از مجموعه تعهداتي است که شرکت مذکور پيشنهاد کرده تا به طور جهاني و قبل از اجراي تحقيقات آنتي تراست خود انجام دهد.

سازمان ناظر بر رقابت انگليس مشغول بررسي پيشنهادات گوگل درباره حذف کوکي هاي طرف سوم از مرورگر کروم است زيرا رگولاتورها بيم آن دارند که کوکي هاي مذکور رقابت در بازار تبليغات ديجيتال را زير پا بگذارند و قدرت گوگل در بازار را گسترش دهند.

گوگل براي برطرف کردن اين نگراني‌ها مجموعه‌اي از تعهدات را پيشنهاد کرده؛ از جمله آنکه به «سازمان رقابت و بازارهاي انگليس» اجازه مي‌دهد بر فرايند طراحي و توسعه فناوري تبليغاتي جايگزين نظارت کند.

آندرئا کوشلي مدير ارشد اجرايي اين سازمان مي‌گويد: ظهور شرکت‌هاي فناوري بزرگ مانند گوگل چالش‌هاي متعددي براي ناظران رقابت در سراسر جهان به وجود آورده است. براي حل اين چالش‌ها به روشي جديد نياز است. درهمين راستا «سازمان رقابت و بازارهاي انگليس» با شرکت‌هاي فناوري همکاري مي‌کند تا رفتارهاي آنها در بازار را شکل دهد و با توجه به منافع مصرف کنندگان از رقابت محافظت کند.

طبق اين تعهد گوگل به سازمان ناظر اجازه مي‌دهد مرزهايي براي شيوه استفاده و جمع آوري اطلاعات کاربران جهت تبليغات ديجيتال تعيين کند. همچنين اين شرکت تعهد مي‌دهد در فناوري جديد تبليغات آنلاين کسب و کار خودش را بر رقبا ترجيح ندهد.

گوگل در يک پست وبلاگي اعلام کرده در صورتي که سازمان رقابت و بازارهاي انگليس تعهدات ارائه شده را تأييد کند، موارد مذکور در سراسر جهان اجرا مي‌شوند.

کسب و کارهاي مختلف با استفاده از کوکي هاي طرف سوم، مي‌توانند تبليغات هدفمند را به شيوه موثرتري انجام دهند. با اين وجود کوکي هاي مذکور نگراني‌هايي در خصوص حفظ حريم خصوصي به وجود آورده‌اند، زيرا با استفاده از آنها مي‌توان کاربر را در فضاي اينترنت رديابي کرد.

طرح گوگل براي حذف کوکي هاي طرف سوم در مرورگر کروم، صنعت تبليغات ديجيتال را دگرگون کرده است و بسيار بيم آن دارند که فناوري‌هاي جديدتر فضا را براي رقباي تبليغات آنلاين اين شرکت تنگ‌تر کند.

اين طرح شامل جايگزين کردن «شناسه‌هاي فردي» با تکنيک جديدي است که کاربران را در گروه‌هاي بزرگي که براساس علايق آنها ايجاد شده، مخفي و همزمان تاريخچه مرورگر روي دستگاه‌ها حفظ مي‌کند تا حريم خصوصي فرد حفظ شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر