برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اپل از کنترلر مجازی برای توسعه‌دهندگان بازی رونمایی کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
اپل از کنترلر مجازی برای توسعه‌دهندگان بازی رونمایی کرد

زوميت/ اپل از نوعي کنترل‌ مجازي براي بازي‌هاي آيفون و آيپد رونمايي کرده است که به توسعه‌دهندگان امکان مي‌دهد با نوشتن تنها چند خط کد، آن‌ها را روي بازي‌هايشان اعمال کنند.
   
اپل هفته‌ي گذشته سي و دومين رويداد توسعه‌دهندگان را آغاز کرد و در جريان رويداد اصلي، پيش‌نمايشي از قابليت‌هاي جديد سيستم‌عامل‌هاي خود را به نمايش گذاشت؛ اما رويداد WWDC شامل بخش‌هاي ديگري با مباحث اختصاصي در رابطه با توسعه‌دهندگان است و در آن، اپل قابليت‌هاي جديدي در اختيار توسعه‌دهندگان قرار مي‌دهد.

در جريان برنامه Platforms of Union، اپل از API جديدي براي iOS 15 و iPadOS 15 رونمايي کرده است که توسعه‌دهندگان را قادر مي‌سازد فقط با چند خط کدنويسي، کنترلر مجازي روي صفحه را در بازي‌هاي آيفون و آيپد پياده‌سازي کنند.

در حال حاضر بسياري از بازي‌هاي آيفون و آيپد کنترل‌هاي روي صفحه را ارائه مي‌دهند؛ اما ويژگي متمايزکننده کنترلر مجازي اپل اين است که در دسترس تمامي توسعه‌دهندگان قرار مي‌گيرد، استفاده از آن در بازي‌ها بسيار آسان است و مي‌تواند بر اساس هر بازي سفارشي شود. به گفته‌ي اپل، کنترلر روي صفحه را مي‌توان در طرح‌هاي مختلف با حداکثر چهار دکمه و يک محل قرارگيري انگشت شست، d-pad يا صفحه لمسي در سمت چپ و راست پيکربندي کرد.

نات براون، مهندس اپل که روي فناوري‌هاي گيمينگ کار مي‌کند، در اين باره مي‌گويد: «کنترل‌هاي مذکور روي نمايشگر براي آيفون و آيپد شگفت‌انگيز به نظر مي‌رسند و با دقت براي مکان قرارگيري در اندازه‌هاي دست و پاسخگويي و احساس عالي تنظيم شده‌اند.» اپل همچنين از دستاورد جديد متال (Metal) براي توسعه‌دهندگان رونمايي کرده است تا به کمک آن بتوانند سايه‌زني بسيار باکيفيتي در بازي‌هاي موبايل اعمال کنند. متال يک API سايه‌زن گرافيکي و محاسباتي سه‌بعدي است که به عمليات محاسباتي بسيار بهينه‌اي نياز دارد و اپل آن را براي نخستين بار در iOS 8 ارائه داد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره