برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقایسه عملکرد سیستم عامل iOS 15 با HarmonyOS 2.0 هواوی

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ هارموني ۲.۰ و iOS 15 دو سيستم عامل تازه نفس هستند که البته محصول هواوي قدمتش بسيار کمتر از iOS است. اولين بتاي iOS 15‌ در اختيار توسعه‌دهندگان قرار گرفته و هارموني ۲.۰ براي برخي دستگاه‌ها منتشر شده که نتيجه‌اش، انتشار ويديويي از مقايسه عملکرد هارموني ۲.۰ با iOS 15 است.

هواوي مي‌گويد هارموني کاملا متفاوت از اندرويد و iOS است و عملکرد رواني دارد. حالا ويديويي از مقايسه سيستم عامل iOS 15 با هارموني ۲.۰ منتشر شده که عملکرد رابط کاربري و روان بودن آن‌ها را به نمايش مي‌گذارد.

همانطور که در ويديو مشاهده مي‌کنيد، هارموني در مقايسه با iOS 15 در زمينه‌هاي زير کمي عملکرد سريعتري دارد:

باز کردن يک برنامه
انيميشن‌هاي سيستم
نمايش سرويس‌هاي اپ
ناوبري تسک منيجر
دسترسي به کنترل پنل

اپل به تازگي از iOS 15 با قابليت‌هاي متنوع رونمايي کرده و هواوي هم نزديک به دو هفته پيش از هارموني ۲.۰ براي گوشي‌هاي هوشمند پرده برداشت. هواوي در پي تحريم‌هاي آمريکا به سراغ سيستم عامل اختصاصي‌اش رفت و حالا پس از دو سال انتظار، مي‌خواهد آن را براي بسياري از محصولاتش از گوشي‌هاي هوشمند گرفته تا تبلت‌هايش منتشر کند.

با توجه به اينکه کاربران در چين به سرويس‌هاي گوگل دسترسي ندارند، استفاده از هارموني يا اندرويد نبايد تفاوت چنداني براي آن‌ها داشته باشد. با توجه به اين موضوع، احتمالا شمار بالايي از کاربران به سراغ سيستم عامل هواوي مي‌روند.

اما در بازار جهاني قضيه متفاوت است و کاربران محصولات قديمي‌تر که هنوز به سرويس‌هاي گوگل دسترسي دارند، احتمالا تمايل چنداني به چنين ارتقايي نخواهند داشت. با اين وجود، شايد کاربران محصولات جديدتر که البته سهم آن‌ها بسيار کمتر از گذشته شده، از هارموني استفاده کنند چرا که در هردو حالت به سرويس‌هاي گوگل دسترسي ندارند.

در هفته‌هاي آينده و انتشار گسترده‌تر هارموني، شاهد انتشار ويديوهاي بيشتري از مقايسه اين سيستم عامل با اندرويد و iOS خواهيم بود.

به نظر شما هواوي مي‌تواند با هارموني تهديدي براي سيستم عامل‌هاي موبايل گوگل يا اپل باشد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره