برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یک محموله تراشه گران قیمت در هنگ‌کنگ به سرقت رفت

منبع
مهر
بروزرسانی
یک محموله تراشه گران قیمت در هنگ‌کنگ به سرقت رفت

مهر/ با توجه به امتداد کمبود جهاني تراشه، يک محموله تراشه گرانقيمت در هنگ کنگ سرقت شده است.

طبق گزارش‌هاي اخير کمبود جهاني تراشه در آينده نزديک برطرف نمي‌شود. در حالي که توليد کنندگان محصولات الکترونيکي سعي دارند فعاليت‌هاي خود با توجه به ذخاير اندک تراشه را ادامه دهند، ابعاد و پيامدهاي جديدي از چالش کمبود تراشه آشکار شده است.

براساس اخبار منتشر شده در هنگ کنگ، سارقان زنجيره ذخاير تراشه را هدف گرفته‌اند. به گفته رسانه هنگ کنگي «ون وي پو» سارقان محموله‌اي از تراشه را که قرار بود به مقصد خود ارسال شود، هدف گرفتند. در اين گزارش اشاره شده سرقت در سوم ژوئن ۲۰۲۱ و در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت هنگ کنگ اتفاق افتاده است. قرار بود يک شرکت لجستيکي محموله‌اي شامل ۱۴ جعبه تراشه الکترونيکي گرانقيمت به ارزش ۶۴۴ هزار دلار را به انبار توليد کننده برساند.

در راه انتقال محموله تراشه‌ها به طبقه هشتم يک ساختمان صنعتي، سه مرد به کمک راننده کاميون حمله کردند و آن را ربودند. هرچند اين رويداد به سرعت به پليس اطلاع داده شد، اما سارقان رديابي نشدند.

در اوايل ماه جاري گزارشي از يک شرکت تحليل بازار نشان داد صنعت نيمه رسانا از افزايش تقاضا سود برده و در نتيجه شرکت‌هاي توليد کننده اين کالا، قيمت محصولاتشان را افزايش داده اند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره