نماد آخرین خبر

وان پلاس به برند زیرمجموعه اوپو تبدیل می‌شود

منبع
زوميت
بروزرسانی
وان پلاس به برند زیرمجموعه اوپو تبدیل می‌شود

زوميت/ تفاهم‌نامه‌اي در فضاي مجازي منتشر شده است که نشان مي‌دهد از‌اين‌پس وان‌پلاس برند زيرمجموعه اوپو خواهد بود و پيت لائو، مديرعامل وان‌پلاس، بخش موبايل دو شرکت را نيز مديريت خواهد کرد.
   
هفته گذشته، پيت‌ لائو، مديرعامل وان‌پلاس، تأييد کرد منابع دو شرکت وان‌پلاس و اوپو با يکديگر ادغام مي‌شود؛ اما مشخص نشد منظور وي از ادغام منابع چه بوده است. در ابتدا، حدس زده شد وان‌پلاس ازنظر منابع نرم‌افزاري، کمک بيشتري از اوپو خواهد گرفت؛ اقدامي که در گذشته نيز رخ داده است. درواقع، محصولات وان‌پلاس در چين از رابط کاربري‌اي استفاده مي‌کنند که نسخه‌اي شخصي‌سازي‌شده از ColorOS محسوب مي‌شود.

با درنظرگرفتن صحبت‌هاي پيت لائو، حدس زده شد نگاه دو شرکت به‌سمت محصولات وان‌پلاس در بازار جهاني خواهد رفت و احتمالا به‌جاي رابط کاربري OxygenOS، شرکت چيني از رابط کاربري ColorOS استفاده خواهد کرد؛ اما پيت لائو چنين موضوعي را رد کرد و گفت رابط کاربري اين شرکت براي محصولات عرضه‌شده در بازار جهاني همچنان OxygenOS باقي مي‌ماند و شرکت چيني به توسعه رابط کاربري اختصاصي‌اش ادامه خواهد داد.

حال، TheVerge گزارش داده که منظور از ادغام منابع دو شرکت وان‌پلاس و اوپو را متوجه شده است. ايوان بلس، افشاگر معروف، در حساب کاربري توييترش تفاهم‌نامه‌اي را منتشر کرده است که آن را به دو شرکت اوپو و وان‌پلاس منتسب مي‌داند. در اين تفاهم‌نامه، توضيح داده مي‌شود که وان‌پلاس به‌زودي به برند زيرمجموعه اوپو تبديل خواهد شد؛ اما همچنان به فعاليت مستقلش ادامه مي‌دهد.

در‌اين‌بين، به سِمَت پيت لائو نيز اشاره شده است که علاوه‌بر وان‌پلاس با ارتقاي سِمَت به مسئول بخش محصولات اوپو، روي توليدات هر دو شرکت اوپو و وان‌پلاس نظارت خواهد کرد. چنين اتفاقي مي‌تواند تأثير مثبتي بر فعاليت هر دو شرکت بگذارد. در‌حال‌حاضر اوپو، وان‌پلاس، ريلمي و ويوو از زيرمجموعه‌هاي شرکت BBK Electronics محسوب مي‌شوند؛ اما در بازارهاي جهاني، تنها شرکت وان‌پلاس به‌خوبي شناخته شده و طرفداران بسياري به‌دست آورده است.

درحقيقت، تفاهم‌نامه فاش‌شده نشان مي‌دهد سران دو شرکت اوپو و وان‌پلاس قصد دارند نه‌تنها در بازار چين، بلکه در بازار جهاني بيشتر فعاليت کنند و به‌دليل اينکه وان‌پلاس در اروپا و ايالات متحده برند شناخته‌شده‌تري است، اوپو مي‌خواهد براي جذب مشتريان بيشتر از محبوبيت وان‌پلاس استفاده کند. ناگفته نماند وان‌پلاس مي‌تواند از منابع دراختيار اوپو براي توليد محصولات بيشتر و باکيفيت‌تر استفاده کند.

اگر به گذشته وان‌پلاس نگاهي بيندازيم، فعاليت اين برند چيني به معرفي گوشي‌هاي هوشمند پرچم‌دار با قيمت مقرون‌به‌صرفه‌ خلاصه مي‌شد که براي رقابت با پرچم‌داران شرکت‌هاي مطرحي همچون شيائومي، سامسونگ، هواوي و ال‌جي به بازار عرضه شدند. پس از مدتي نيز، وان‌پلاس تلاش کرد در بازارهاي مختلف دنيا ورود کند. با افزايش محبوبيت وان‌پلاس، سران اين شرکت خواستند سبد محصولاتشان را با عرضه گوشي‌هاي هوشمند در رده‌هاي مختلف سخت‌افزاري و پوشيدني‌هاي هوشمند و حتي لپ‌تاپ متنوع‌تر کنند که تا حدودي نيز موفق بودند.

 
بااين‌حال، استفاده از منابع اوپو به وان‌پلاس به‌ويژه در زمينه تحقيق و توسعه اجازه مي‌دهد محصولات بيشتري بسازد و در بازارهاي مختلف گسترده‌تر فعاليت کند. حال که برند چيني دسترسي بيشتري به منابع اوپو دارد، نگاه‌ها به‌سمت پرچم‌داران بعدي وان‌پلاس خواهد رفت و درواقع، بايد ديد برند چيني چه شگفتانه‌هايي براي علاقه‌مندانش تدارک خواهد ديد. 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره