برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

امتیاز DxO دوربین اصلی ردمی K40 Pro Plus منتشر شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
امتیاز DxO دوربین اصلی ردمی K40 Pro Plus منتشر شد

ترنجي/ ردمي، يک زير مجموعه پر فروش از شيائومي است. اين کمپاني، به لطف فروش بالاي سري ردمي نوت خود، توانست در اين حوزه نام آور باشد. اخيراً پرچمدار ردمي، يعني Redmi K40 Pro Plus در تست‌هاي DxOMARK ظاهر شده است. در ادامه، به امتياز DxO دوربين اصلي ردمي K40 Pro Plus در کنار امتياز عملکرد صوتي آن خواهيم پرداخت.

ردمي K40 پرو پلاس

اوايل همين سال ميلادي بود که طي مراسمي ويژه، ردمي از سري گوشي‌‌هاي Redmi K40 به پرچمداري Redmi K40 Pro Plus رونمايي کرد. اين دستگاه، از مشخصات برجسته‌اي مانند دوربين اصلي ١۰٨ مگاپيکسلي و تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ بهره مي‌برد.

پيش از اين، Redmi K30 Pro Zoom در تست‌هاي دگزومارک ظاهر شده بود که نتايج درخشاني هم داشت. اما پس از آن، بالأخره زمان تست و بررسي نسل جديد پرچمدار ردمي است. به همين صورت، امتياز DxO دوربين اصلي ردمي K40 Pro Plus و امتياز عملکرد صوتي آن انتشار يافته است. مشخصات مرتبط ردمي K40 Pro در بخش دوربين عبارتند از:

– سنسور اصلي ١٠٨ مگاپيکسلي با اندازه ١/١.۵٢” اينچي و لنز ٧ لايه / اندازه پيکسل ٢.١ ميکروني / ضريب گشودگي ديافراگم F/1.75

– سنسور ٨ مگاپيکسلي براي ثبت عکس‌هاي فوق عريض / زاويه ديد ١١٩ درجه / ضريب گشودگي ديافراگم F/2.2

– سنسور ۵ مگاپيکسلي براي لنز تله ماکرو

– قابليت فيلم برداري 8K با نرخ ٣٠ فريم بر ثانيه / 4K با نرخ ۶٠ فريم بر ثانيه

بر اساس اظهارات دگزومارک، براي تست اين دستگاه حدودا ٢.۵ ساعت فيلم و بيش از ٣,٠٠٠ عکس به ثبت رسيده است.

امتياز DxO دوربين اصلي ردمي K40 Pro Plus

وضوح دوربين اصلي ردمي K40 Pro Plus چقدر است؟ ١٠٨؟ خب، نمره نهايي آن در بخش دوربين اصلي DxOMARK نيز همين قدر است! در بخش عکاسي، فيلم برداري و زوم، اين گوشي به ترتيب امتيازات ١١٣، ١٠٢ و ۴٢ را کسب کرده است. به همين صورت و با احتساب پارامترهاي مختلف، پرچمدار ردمي در رتبه ٧۴ جدول رده بندي عملکرد دوربين اصلي دگزومارک جاي مي‌گيرد. خب، اين نمره بسيار کم‌تر از آن است که فکرش را مي‌کرديم. به طور مثال، امتياز عملکرد دوربين اصلي اين گوشي از ردمي نوت ١٠ پرو بيشتر بود. اما تراز آن، با وان پلاس نورد يکي است و ضعيف‌تر از گلکسي Z Fold 2 5G و وان پلاس ٨ تي مي‌باشد. تصوير زير، مقايسه‌اي از عملکرد عکاسي پرتره در ردمي K40 Pro Plus و گلکسي اس ٢١ پلاس است:

                                                   مقايسه تصوير ثبت شده توسط Redmi K40 Pro Plus (بالا) و گلکسي اس ٢١ پلاس (پايين)

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربين ردمي K40 پرو پلاس

بر اساس بررسي‌هاي DxOMARK، ردمي K40 Pro Plus در بخش نقاط قوت از وايت بالانس دقيق و ثبت درست رنگ پوست افراد، جزئيات بالاي تصاوير در محيط داخلي، نويز کنترل شده، تصاوير بوکه رضايت بخش، جزئيات بالاي ويدئوها و رنگ‌هاي مناسب در ويدئوها، بهره مي‌برد. اما در مقابل، برخي از مشکلات نورگيري در نور کم، جزئيات در اغلب مواقع، وجود نويز در عکس‌هاي شبانه، زاويه ديد محدود دوربين فوق عريض، جزئيات کم در تصاوير زوم شاه، ناپايداري سيستم فوکوس خودکار در هنگام فيلم برداري در شرايط نوري ضعيف و دايناميک رنج محدود در ويدئوها، از نقاط ضعف اين گوشي هستند. جالب است که امتياز Mi 10T Pro از شيائومي با تقريباً چنين سيستم دوربيني، به طور محسوس بهتر از Redmi K40 Pro Plus است.

امتياز DxO عملکرد صوتي ردمي K40 Pro Plus

دگزومارک پس از تست بخش دوربين اصلي پرچمدار ردمي، به سراغ سيستم صوتي آن رفته است. به همين دليل، مي‌خواهيم نگاهي به اين امتياز داشته باشيم. اما پيش از آن، اجازه دهيد تا برخي از مشخصات کليدي Redmi K40 Pro Plus را مرور کنيم:

اسپيکر استريو

پشتيباني از فناوري Dolby Atmos

عدم وجود جک ٣.۵ ميلي متري هدفون

بر اساس گفته‌هاي DxOMARK، تست سيستم صوتي Redmi K40 Pro Plus حدود ٢٠ ساعت به طول انجاميده است. در نهايت، به امتياز DxO عملکرد صوتي ردمي K40 Pro Plus مي‌رسيم. اين دستگاه، نمره کلي ۶۶ را در اين بخش کسب کرده است. نمرات ۶۵ و ٧۰، به ترتيب براي بخش‌هاي پخش صدا و ضبط صدا هستند. رتبه اين گوشي در بخش سيستم صوتي نيز ٢٩ مي‌باشد. سيستم صوتي ردمي K40 Pro Plus، مانند دوربين اصلي آن عملکرد خيره کننده‌اي ندارد. با اين حال، رضايت بخش است. امتياز اين گوشي در بخش سيستم صوتي، بالاتر از رينو ۵ پرو پلاس و LG V60 ThinQ است. در مقابل، اين امتياز کم‌تر از گوشي‌هايي مانند گلکسي A52 5G يا پيکسل ۴ است.

                                                                           امتياز DxO عملکرد سيستم صوتي ردمي K40 Pro Plus

نقاط قوت و نقاط ضعف بخش سيستم صوتي K40 Pro Plus

ردمي K40 Pro Plus در بخش پخش صدا، نقاط قوتي مانند ميزان صداي بالا در رنج‌هاي مختلف و توليد Bass مناسب و گسترش صداي رضايت بخش دارد. اما از آن سو، تعادل صدا و برخي از مشکلات اعوجاج صدا، سبب شده‌اند تا بلندگوي Redmi K40 Pro Plus خيلي خوب ظاهر نشود. در بخش ضبط صدا نيز فرکانس بالاي صداي ضبط شده و تعادل در ميزان آن، از نقاط قوت هستند. اما پويايي صدا در حدي که بايد باشد، نيست.

نظر شما در مورد تست‌هاي DxOMARK و نتيجه اين گوشي در آن چيست؟ آيا اين امتيازات را قبول داريد؟ کدام بخش از Redmi K40 Pro Plus را بيشتر مي‌پسنديد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره