برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
موبایل و بازی

روش‌هایی برای ایمن نگه داشتن گوشی از هکرها

منبع
ايسنا
بروزرسانی
روش‌هایی برای ایمن نگه داشتن گوشی از هکرها

ايسنا/ ايمن نگه داشتن گوشي شما و هر اطلاعاتي که در آن است، از حملات هکرها و ساير مهاجمان کار سختي نيست، اما لازم است براي اين کار اقدامات امنيتي را انجام دهيد. 

 اگرچه شکي نيست که موضوع امنيت يک مساله با اهميت است و شما مي‌توانيد زندگي خود را وقف آن کنيد، اما ايمن کردن گوشي شما در مقايسه با ساير گوشي‌هايي که در بازار وجود دارد، کار چندان سختي نيست. اولين موضوعي که بايد به آن توجه کنيد، آپديت نگه داشتن سيستم عامل گوشي است. بايد اطمينان حاصل کنيد که گوشي‌تان آپديت است. اين کار، خط دفاعي اصلي شما در برابر آسيب‌پذيري‌ها است.

اگرچه ممکن است تعداد آپديت‌هايي که ارائه مي‌شود زياد باشد، اما اين کار براي حفظ امنيت در برابر حمله مهاجمان سايبري ضروري است. همچنين لازم است اپليکيشن‌هاي خود را هم به‌روز نگه داريد، اما با وجود اين، در درجه اول، به‌روز نگه داشتن سيستم عامل است که اهميت بيشتري دارد. با توجه به تعداد رفع اشکالات موجود در نسخه‌هاي سيستم عامل، حتما لازم نيست منتظر رفع اشکال سيستم‌ عامل بمانيد. اگرچه ممکن است اشکالاتي مانند مشکلات باتري و مواردي از اين دست در برخي از نسخه‌هاي سيستم عامل تا پيش از نسخه جديد وجود داشته باشد، اما مشکلات آن از آسيب‌هاي امنيتي کمتر است.

نکته مهم ديگر آنطور که در وب‌سايت زي‌دي‌نت آمده، استفاده از يک پسورد قوي است. اگر هنوز از پسوردهايي مانند 000000 يا 123456 استفاده مي‌کنيد، بايد همين حالا آن را تغيير دهيد. اگرچه همواره احتمال بروز حملاتي مبتني بر وب و بر بستر اينترنت وجود دارد، اما محتمل‌ترين راهي که داده‌هاي شما را در معرض خطر نشت قرار مي‌دهد، اين است که شخصي گوشي شما را برداشته و قفل آن را باز کرده و به اطلاعات آن دسترسي پيدا کند.

سومين اقدام، ريبوت هفتگي است، بدين معنا که گوشي خود را دومرتبه راه‌اندازي کنيد. بيشتر آسيب‌پذيري‌هايي که گوشي‌هاي آيفون دچار آن مي‌شوند، به دليل جيل‌بريک است، عملي که به واسطه آن مي‌توان محدوديت‌هاي اپل را کنار گذاشت، اما در مقابل آسيب‌هاي امنيتي به دنبال دارد. اما خوشبختانه جيل‌بريک گوشي نمي‌تواند در برابر ريبوت يا راه‌اندازي مجدد مقاومت کند. بنابراين براي اطمينان مي‌توانيد هفته‌اي يک بار، گوشي خود را ريبوت کنيد. اين کار نه تنها از ورود مهاجمان به گوشي شما جلوگيري مي‌کند، بلکه با پاکسازي حافظه RAM سرعت کار گوشي را هم کمي افزايش مي‌دهد.

انتهاي پيام

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره