برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برخی از بازی‌بازان متوجه ارتباطی جدید بین پروژه‌ Abandoned و هیدئو کوجیما شده‌اند

منبع
گيم فا
بروزرسانی
برخی از بازی‌بازان متوجه ارتباطی جدید بین پروژه‌ Abandoned و هیدئو کوجیما شده‌اند

گيم فا/ همانطور که مي‌دانيد، مدتي پيش پروژه‌ي مرموز و مستقل Abandoned معرفي شد. با اين همه، از آن زمان تا به همين الان علي رغم تکذيب‌هاي مکرر توسعه دهندگان اين عنوان، شايعات مختلفي در زمينه‌ي ارتباط اين بازي با هيدئو کوجيما (Hideo Kojima) مطرح شده است.

عنوان ترسناک و در دست ساخت Abandoned براي پلي‌استيشن ۵ که توسط استوديوي تازه تاسيس بلوباکس (Blue Box) در حال ساخت است، يکي از پربازديدترين و بحث شده‌ترين بازي‌هاي تابستان امسال بوده است. بيشتر اين صحبت‌ها و گفت و گوهاي مختلف پيرامون انبوهي از اتفاقات و تصادف‌هاي عجيب و غريبي است که هر کدام به نوعي نشان دهنده‌ي ارتباطي بين سازندگان اين عنوان و هيدئو کوجيما، بازي‌ساز مطرح ژاپني، مي‌باشند.

در حالي که استوديوي بلوباکس چندين بار هم به صورت ويديويي و هم به صورت کتبي اعلام کرده است که کوجيما به هيچ عنوان با پروژه‌ي Abandoned درگير نيست، اما هنوز هم برخي از طرفداران اين بازي در تلاشند تا ارتباطهاي جديدي بين کوجيما و اين بازي در دست ساخت پيدا کنند. با اين همه، اکنون خبر جديدي منتشر شده که نشان دهنده‌ي يک ارتباط به شدت عجيب ديگر بين اين بازي در دست ساخت و شخص هيدئو کوجيما هست و به نوعي نام اين بازي را دوباره مشهور ساخته است.

اين ارتباط جديد بين بازي Abandoned و شخصيت هيدئو کوجما، توسط يکي از کاربران به شدت خوش ذوق و دقيق ردديت (Reddit) پيدا شده است و حقيقتا نسبت به ساير سرنخ‌هاي يافت شده از اين ارتباط، عمق‌تر و عجيب‌تر است.

اين سرنخ جديد در حقيقت از روي عکس اکانت توييتري حسن قهرمان (Hasan Kahraman)، موسس استوديوي بلوباکس گيمز، به دست آمده است. اينطور که به نظر مي‌رسد، حسن قهرمان عکس يک جزيره‌ي کوچک در ميان آب اقيانوس را بر روي اکانت توييتري خود گذاشته است.

به شخصه خود من هم فکر نمي‌کردم که بتوان از اين مورد ارتباطي بدست آورد، اما گويا اين اتفقاق افتاده است و از قضا کاملا هم منطقي به نظر مي‌رسد! اساسا، اگر اصطلاح small island (جزيره‌ي کوچک) را بگيريد و آن را از طريق مترجم گوگل به ژاپني ترجمه کنيد، به کلمه‌ي 小島 خواهيد رسيد.

حال، اگر اين ترجمه را برداشته و دوباره به مترجم برويد و آن را به زبان انگليسي ترجمه کنيد، کلمه‌ي Kojima به شما داده مي‌شود! اين مورد به خودي خود به شدت عجيب است و حقيقتا اين بار به نظر نمي‌رسد که اتفاقي باشد. همچنين خود شما هم مي‌توانيد همين الان اين ترجمه را انجام دهيد.

خب، حالا اصلا همه‌ي اين‌ها يعني چي؟ آيا اين اتفاق واقعا ثابت مي‌کند که کوجيما با پروژه‌ي Abandoned در ارتباط است؟ خب، مطمئنا اينطور نيست. با اين همه، هنوز هم پيدا کردن چنين ارتباطات دقيق و درستي به شدت عجيب است، اما متاسفانه نمي‌توان از آن‌ها به عنوان تاييدي بر ارتباط کوجيما و اين بازي استفاده کرد.

در هر حال، فعلا چيزي مشخص نيست و نه مي‌توان چيزي را تاييد و نه تکذيب کرد. اگر اين احتمال را در نظر بگيريم که Abandoned يک پروژه‌ي کاملا مستقل است، اين سوال مطرح مي‌شود که چرا حسن قهرمان اينقدر علاقه به کوجيما و رفتارهاي مرموزانه‌ي وي دارد؟

با اين همه، هنوز جزئيات و اطلاعات زيادي از اين بازي در دست ساخت به جز يک تريلر کاملا ساده منتشر نشده است. اينطور که اخيرا مشخص شده، بلوباکس در حال برنامه ريزي است تا از تاريخ پنج شنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۰ (۲۹ جولاي ۲۰۲۱) اپليکيشن اين بازي را براي پلي‌استيشن ۵ منتشر نمايد.

همچنين تاييد شده است که اين اپليکيشن از تاريخ سه شنبه، ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ (۱۰ آگوست ۲۰۲۱) به صورت کامل و با تمامي امکانات خود براي کاربران پلي‌استيشن ۵ قابل استفاده خواهد بود و پس از آن اولين تريلر اين بازي در ماه بعدش منتشر خواهد شد.

نظر شما همراهان هميشگي ما در اين مورد چيست؟ به نظرتان واقعا ارتباطي ميان حسن قهرمان و هيدئو کوجيما وجود دارد يا خير؟ نظرات خود را در اين زمينه با ما به اشتراک بگذاريد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم