برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ولو: مخاطبان مورد هدف استیم دک با نینتندو سوییچ متفاوت است

منبع
گيم فا
بروزرسانی
ولو: مخاطبان مورد هدف استیم دک با نینتندو سوییچ متفاوت است

گيم فا/ به دنبال رونمايي از کنسول دستي سوئيچ OLED در اوايل ماه جاري، ولو (Valve) از رايانه‌ي شخصي دستي خود با نام استيم دک (Steam Deck) پرده برداري کرد و از آن زمان مقايسه‌ي اين دو کنسول سوژه‌ي بسياري از طرفداران شده است.

همان‌طور که مي‌دانيد به دليل شباهت هاي زياد طراحي استيم دک به کنسول دستي نينتندو سوييچ، مقايسه‌هاي زيادي بين اين دو انجام مي‌شود، اکنون برخي از اعضاي تيم ولو نظرات خود را در اين مورد به اشتراک گذاشته‌اند.

گرگ کومر (Greg Coomer)، طراح محصولات ولو، طي مصاحبه‌اي با وب‌سايت IGN تکرار کرد که استيم دک در حال تعقيب بازاريست که از قبل به کتابخانه‌ي فروشگاه استيم (Steam) متصل شده است.

او در اين باره ادامه داد: «ما سعي کرديم تمام تصميمات در مورد استيم دک را طوري بگيريم که اين دستگاه، مخاطبان و مشترياني را که قبلاً اوقات خوبي در تعامل با بازي‌هاي موجود در سيستم عامل ما تجربه کردند، هدف قرار دهد. ما در نتيجه‌ي تصميمات خود، با دستگاهي روبرو شديم که برخي ويژگي‌ها را با نينتندو سوييچ به اشتراک مي‌گذارد، اما اين محصول صرفا بخشي از چگونگي پيشبرد روند طراحي ما است.»
 
پير لوپ گريفاس (Pierre-Loup Griffais)، برنامه نويس ولو، تاکيد کرد که از ابتدا، تمرکز بر افزايش تعامل بازي‌بازان با کتابخانه‌ي فروشگاه استيم بود. همچنين گيب نيول (Gabe Newell)، بنيانگذار ولو، معتقد است که کاربران به محض دست گرفتن استيم دک، خواهند فهميد که آيا اين کنسول براي آن‌ها مناسب است يا با نينتندو سوييچ راحت‌تر هستند،

او در اين باره گفت: «من فکر مي‌کنم نينتندو با توجه به محتوايي که دارد، در هدف قرار دادن مخاطبان خود کار بسيار خوبي را انجام مي‌دهد و اين رويکرد با ما متفاوت است. مثلا وقتي که استيم دک را در دست خود ميگيريد، مي‌فهميد که ارگونومي آن براي کسي که عادت دارد با کنترلرهاي گران قيمت بازي کند، بهتر و سازگارتر هست؛ زيرا از سوئيچ حجيم‌تر و بزرگ‌تر است. اگر حق با ما باشد، اين معامله براي مخاطباني که هدف قرار داده‌ايم مناسب است.»

بگذاريد اين گونه بگويم، اگر شما يک گيمر هستيد و يک نينتندو سوييچ را در دست خود بگيريد و پس از آن يک استيم دک را به دست بگيريد، طي ده ثانيه خواهيد فهميد که کدام يک براي شما مناسب است.

استيم دک در آذر ماه ۱۴۰۰ (دسامبر ۲۰۲۱) براي اولين بار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره