برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ضرب‌الاجل اتحادیه اروپا به ایرلند درباره واتس‌اپ

منبع
مهر
بروزرسانی
ضرب‌الاجل اتحادیه اروپا به ایرلند درباره واتس‌اپ

مهر/ سازمان حفاظت از اطلاعات ايرلند يک ماه فرصت دارد تا تصميم خود را درباره تحقيقات همخواني واتس‌اپ با قوانين اتحاديه اروپا اعلام کند.

روز گذشته «هيأت حفاظت از داده اتحاديه اروپا» (EDPB) به «سازمان حفاظت از اطلاعات ايرلند» يک ماه فرصت داد تا درباره همخواني واتس‌اپ با قوانين رأي صادر کند.

از آنجا که دفاتر فيس‌بوک (شرکت مادر واتس‌اپ) در ايرلند قرار دارند، بنابراين تحت نظارت «سازمان حفاظت از اطلاعات ايرلند» هستند.

در همين راستا سازمان حفاظت از اطلاعات ايرلند تحقيقاتي درباره واتس‌اپ انجام داد تا مشخص شود آيا واتس‌اپ به تعهدات مربوط به شفافيت عملکرد خود عمل مي‌کند يا خير. اين تعهدات در قوانين GDPR (مقررات عمومي حفاظت از داده اتحاديه اروپا) آمده است.

ناظر حفاظت از اطلاعات ايرلند در دسامبر ۲۰۲۰ ميلادي از سازمان‌هاي همتاي خود در ساير کشورهاي اروپايي درباره اين تحقيقات و همچنين رأي در نظر گرفته شده، نظرسنجي کرد اما نتوانست به اجماع نظر دست يابد.

ناظران حفاظت از اطلاعات کشورهاي ديگر اين منطقه نسبت به مواردي که به عنوان نقض قوانين شناسايي شده، اعتراض داشتند. زيرا در تحقيقات ايرلند مشخص نشده بود اطلاعات مورد بررسي شخصي بوده‌اند يا خير و همچنين درباره تناسب جريمه و اقدامات در نظر گرفته شده عليه واتس‌اپ اختلافاتي وجود داشت.

در نتيجه ناظر حفاظت از اطلاعات ايرلند اعلام کرد اعتراضات را در نظر نمي‌گيرد و اين موارد را به سازمان EDPB ارجاع داد. «هيأت حفاظت از داده اتحاديه اروپا» ( EDPB) نيز روز گذشته تصميم گرفت موارد اختلاف نظر را بررسي کند اما جزئيات بيشتري در اين باره ارائه نکرد.

EDPB در اين باره اعلام کرد: سازمان حفاظت از اطلاعات ايرلند بايد بدون تأخير بي دليل و حداکثر تا يک ماه ديگر تصميم خود در اين باره را اعلام کند.

سازمان‌هاي حفاظت از اطلاعات کشورهاي ديگر نسبت به مدت طولاني انجام تحقيقات و همچنين حجم جريمه پيشنهادي از سوي ايرلند انتقاد داشتند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم