برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

امتیاز DxO دوربین هواوی P50 Pro مشخص شد: قهرمانِ قهرمانان!

منبع
ترنجي
بروزرسانی
امتیاز DxO دوربین هواوی P50 Pro مشخص شد: قهرمانِ قهرمانان!

ترنجي/ هواوي با رونمايي از سري P50 خود، بسياري از طرفداران را شگفت زده کرد. هر چند عدم وجود نسخه‌هاي 5G و استفاده مجدد از تراشه Kirin 9000، نتوانست برخي از انتظارات را برآورده کند. اما سيستم دوربين Huawei P50 Pro، بزرگ‌ترين نقطه قوت اين گوشي پرچمدار است. اين بار، دگزومارک به سراغ بررسي دوربين اصلي و سلفي هواوي P50 Pro رفته است. در ادامه اين مطلب، نگاهي به امتياز DxO دوربين هواوي P50 Pro داريم. اين امتياز، P50 Pro را صدرنشيش دوربين اصلي و سلفي DxOMARK مي‌سازد!

هواوي پي ۵٠ پرو
همان طور که اشاره کرده بوديم، امروز هواوي از گوشي‌هاي جديد خود رونمايي کرده است. پي ۵٠ و پي ۵٠ پرو، نام دو گوشي مورد اشاره است. اين گوشي‌ها، از سيستم دوربين بسيار قدرتمندي بهره مي‌برند.

اما تنها چند ساعت پس از رونمايي اين دستگاه‌ها، DxOMARK نتايج بررسي سيستم دوربين يکي از آن‌ها را منتشر کرده است. بررسي مربوطه، از گوشي هواوي P50 Pro منتشر شده است. اين گوشي پرچمدار، در دو بخش دوربين اصلي و سلفي مورد تست و بررسي قرار گرفته است. به همين صورت، ما قصد داريم تا اين امتيازات را زير ذره بين قرار دهيم. اما پيش از آن، بد نيست که نگاهي به مشخصات دوربين اصلي اين گوشي و سپس، دوربين سلفي آن داشته باشيم!


مشخصات دوربين اصلي هواوي P50 Pro:

– سنسور اصلي ۵٠ مگاپيکسلي (خروجي ١٢.۵ مگاپيکسلي با استفاده از فناوري Quad Bayer) / فاصله کانوني ٢٣ ميلي متري / ضريب گشودگي ديافراگم F/1.8 / داراي لرزشگير اپتيکال

– سنسور ۴٠ مگاپيکسلي براي ثبت عکس‌هاي مونوکروم (خروجي ١٠ مگاپيکسلي با استفاده از فناوري Quad Bayer) / ضريب گشودگي ديافراگم F/1.6

– سنسور ١٣ مگاپيکسلي براي لنز فوق عريض / فاصله کانوني ١٣ ميلي متري

– سنسور ۶۴ مگاپيکسلي ساخت آمني ويژن براي لنز پريسکوپ تله فوتو / خروجي ١۶ مگاپيکسلي با استفاده از فناوري Quad Bayer

– فيلم برداري 4K با نرخ ۶٠ فريم بر ثانيه


– تراشه Kirin 9000 4G

مشخصات دوربين سلفي P50 Pro:

– سنسور تکي ١٣ مگاپيکسلي تعبيه شده در حفره نمايشگر مرکزي / اندازه ١/٢.٨” اينچي / سايز پيکسل ١.٢٢ ميکرومتري

– فاصله کانوني ١٨ ميلي متري / ضريب گشودگي ديافراگم F/2.4

– داراي لرزشگير الکترونيکي

– قابليت فيلم برداري 4K

به نقل از DxOMARK، اين مرجع براي تست دوربين اصلي اين گوشي، بيش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فيلم را ثبت کرده است. در بخش دوربين سلفي نيز اين رقم به ترتيب برابر با ١,۵٠٠ عکس و ٢ ساعت فيلم است. خب، در نهايت اين شما و اين هم امتياز DxO دوربين هواوي P50 Pro!

امتياز DxO دوربين اصلي هواوي P50 Pro

شوکه کننده است! امتياز نهايي ١۴۴ به عنوان امتياز DxO دوربين اصلي هواوي P50 Pro! هواوي P50 Pro با کسب اين امتياز، تمام رقباي خود از جمله Mi 11 Ultra را کنار زده است. ظاهراً هواوي و شيائومي حداقل در DxOMARK، رقابت سنگيني را دارند. حال، جزئيات بيشتري را از اين امتياز باز مي‌کنيم. در بخش‌هاي عکاسي، زوم و فيلم برداري، پرچمدار جديد هواوي به ترتيب امتيازات ١۴٩ و ١٠٧ و ١١۶ را از آن خود کرده است. به طور واضح، اين امتيازات مي‌توانند Huawei P50 Pro را به عنوان صدرنشين جديد بخش دوربين اصلي DxOMARK منتسب کنند. بنابراين، در حال حاضر Huawei P50 Pro حاکم اين بخش است.

براي مقايسه، شيائومي مي ١١ اولترا امتياز ١۴٣ را کسب کرده بود. بنابراين، عملکرد دوربين اصلي P50 Pro اختلاف زيادي با Mi 11 Ultra ندارد. از سوي ديگر، اين گوشي ۵ امتياز بيشتر نسبت به ميت ۴٠ پرو پلاس در اين بخش کسب کرده است. اين پيشرفت، همچنان تحسين برانگيز است. تصوير زير، مقايسه‌اي از عکس‌هاي ثبت شده به وسيله دوربين اصلي P50 Pro و Mate 40 Pro Plus مي‌باشد:

 
نقاط ضعف و نقاط قوت بخش دوربين اصلي هواوي پي ۵٠ پرو
به اصل ماجرا مي‌رسيم. جايي که DxOMARK دقيقاً مي‌گويد دوربين اصلي پرچمدار تازه وارد هواوي چگونه است. در بخش نقاط قوت، نويز کم و دايناميک رنج بالا در اغلب سناريوها، دقت بالا و طبيعي بودن وايت بالانس، نورگيري و دايناميک رنج بالاي ويدئوها، جزئيات بالا و لرزشگيري با عملکرد قدرتمند به چشم مي‌خورند. اما از آن سو، برخي از مشکلات در ايجاد افکت بوکه و يا فوکوس خودکار، تفاوت فاحش تصاوير ثبت شده با تصاوير نمايش داده شده پيش از ثبت، و برخي از مشکلات ناپايداري در نورگيري و وايت بالانس بخش نقاط ضعف دوربين اصلي P50 Pro را تشکيل مي‌دهند.

امتياز DxO دوربين سلفي Huawei P50 Pro

در ادامه بررسي امتياز DxO هواوي P50 Pro، به سراغ بخش دوربين سلفي اين گوشي مي‌رويم. در ابتداي اين مطلب، مروري بر مشخصات دوربين سلفي P50 Pro داشتيم. خب، هواوي P50 Pro تنها قهرمان جديد يک بخش از DxOMARK نيست. بلکه اين گوشي در بخش دوربين سلفي دگزومارک نيز پرچمداري مي‌‌کند.

با وجود بهره گيري از دوربين سلفي تکي ١٣ مگاپيکسلي در اين گوشي، کسب امتياز نهايي ١٠۶ ما را به تعجب وا مي‌دارد! به طوري که ما به هيچ وجه امتياز کسب چنين امتياز باورنکردني را نداشتيم. سنسور به کار رفته در اين گوشي، IMX688 ساخت سوني است.

ديگر امتيازات دوربين سلفي اين گوشي، ١١٢ در بخش عکاسي و ٩۶ در بخش فيلم برداري مي‌باشند. در راستاي کسب اين امتيازات جذاب، هواوي P50 پرو صدر جدول هر دو بخش دوربين اصلي و دوربين سلفي مجموعه DxOMARK را تصاحب کرده است. به همين ترتيب و بر اساس ادعاي اين مرجع، P50 Pro هم اکنون بهترين تجربه در اين دو بخش را به شما ارائه خواهد داد. امتياز Mate 40 Pro Plus با اين سنسور و حتي يک سنسور اضافي، برابر با ١٠۴ بود. تصوير زير، مقايسه‌اي از سلفي‌هاي ثبت شده به وسيله Mate 40 Pro و P50 Pro از هواوي مي‌باشد:



نقاط ضعف و نقاط قوت هواوي پي ۵٠ پرو در بخش دوربين سلفي
در انتها، بخش دوربين سلفي اين گوشي نيز عاري از نقطه ضعف نيست. دوربين سلفي P50 Pro از نورگيري بالاي صورت در تصاوير و ويدئوها، دايناميک رنج گسترده تصاوير سلفي، وايت بالانس مناسب و فوکوس گسترده، جزئيات بالا، نويز کم و لرزشگير تأثير گذار بهره مند شده است. اما در مقابل، نقاط ضعفي مانند از دست رفتن جزئيات در عکس‌هاي سلفي شبانه، برخي از بي دقتي‌ها در فوکوس خودکار، دقت کم رنگ پوست ثبت شده، دايناميک رنج کم در حين فيلم برداري شبانه و مواردي از اين قبيل در آن وجود دارند.

نظر شما در مورد امتياز DxO دوربين هواوي P50 Pro چيست؟ شما چه نظري در مورد عملکرد دوربين اصلي و سلفي Huawei P50 Pro داريد؟ شما هم با اظهارات DxOMARK موافق هستيد يا خير؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره