logo

تغییر مرورگر پیش‌فرض در ویندوز ۱۱

منبع
زوميت
بروزرسانی

زوميت/ با اينکه مايکروسافت سعي کرده در ويندوز ۱۱ تغيير مرورگر پيش‌فرض را دشوار کند تا کاربران به استفاده از مرورگر اج روي بياورند؛ اما با چند کليک بيشتر مي‌توانيم به مرورگر دلخواه‌مان برسيم.
   
مرورگر پيش‌فرض ويندوز ۱۱، مايکروساف اج است. در واقع مايکروسافت هيچ علاقه‌اي ندارد که کاربرانش از مرورگرهايي همچون موزيلا فايرفاکس يا گوگل کروم استفاده کنند. اگرچه مايکروسافت تغيير مرورگر پيش‌فرض را در ويندوز ۱۱ دشوار کرده است؛ اما همچنان راهي براي تغيير مايکروسافت اج به مرورگر موردعلاقه‌مان وجود دارد.

تغيير مرورگر پيش‌فرض در ويندوز ۱۱
بر خلاف ويندوز ۱۰ در ويندوز ۱۱، مرورگرهاي وب مجاز به تغيير مرورگر پيش‌فرض سيستم نيستند، بلکه شما بايد وارد تنظيمات شويد و خودتان اين کار را انجام دهيد. تغيير


مرورگر پيش‌فرض در ويندوز ۱۰ فقط با چند کليک ممکن بود؛ اما در ويندوز ۱۱ بايد کمي بيشتر تلاش کنيم.

براي تغيير مرورگر اج و انتخاب مرورگر موردنظرتان به تنظيمات برويد و از آنجا وارد Apps وسپس Default Apps شويد. همچنين براي باز کردن پنجره تنظيمات مي‌توانيد دکمه‌هاي ميانبر Windows+i را فشار دهيد. در بخش Set defaults for applications بايد مرورگر دلخواه را پيدا کرده و روي آن کليک کنيد.

پس از انجام اين کار فهرستي طولاني از انواع فايل‌ها و پروتکل‌هايي را که مرورگر پشتيباني مي‌کند، خواهيد ديد. اين ليست شامل HTM ،HTML ،PDF ،SHTML ،SVG  WEBP ،XHT ،XHTML ،HTTP ،HTTPS و MAILTO است.

بايد روي تمام اين فايل‌ها و پروتکل‌ها کليک کنيد تا بتوانيد مرورگر پيش‌فرض را برايشان تغيير دهيد. سپس روي OK کليک کنيد.

هنگامي که روي بسياري از اين لينک‌ها  کليک مي‌کنيد، ويندوز ۱۱ از شما مي‌خواهد که ابتدا مرورگر اج را بررسي کنيد. براي تغيير مرورگر بايد روي Switch Anyway کليک کنيد. همان‌طور ه مي‌بينيد مايکروسافت تمام تلاشي که مجاز بوده از آن براي نگه داشتن اج به‌عنوان مرورگر پيش‌فرض استفاده کند را به کار گرفته است.

با تمام اين کليک‌هاي وقت‌گير و مراحل اضافه، اکنون موفق شديد که مرورگر پيش‌فرض ويندوز را تغيير دهيد.


مي‌توانيم اميدوار باشيم که اين مشکل که اکنون در نسخه بتاي ويندوز ۱۱ وجود دارد، در آپديت‌هاي بعدي برطرف شود؛ اما مايکروسافت در مورد اين موضوع چيزي نگفته است. مرورگرهاي وب کسب‌وکار بزرگي هستند و اين موضوع که کاربران نتوانند به‌راحتي مرورگر ديگري را انتخاب کنند، باعث مي‌شود افراد بيشتري به استفاده از اج ترغيب شوند و سود مايکروسافت افزايش بيابد. از اين گذشته، مايکروسافت در بسياري از موارد به انتخاب مرورگر پيش‌فرض کاربر احترام نمي‌گذارد. براي مثال فرقي نمي‌کند مرورگر پيش‌فرض شما چه باشد، در هر صورت ويندوز ۱۱ ويجت آب‌وهوا را با مرورگر اج باز خواهد کرد.

مرورگر اج مرورگر خوبي است؛ اما بهتر است که بدون کمک مايکروسافت به جايگاه بالاتر دست پيدا کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره