برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مدیرعامل تیک تو همچنان به سرویس گیم پس اعتقاد ندارد

منبع
گيم فا
بروزرسانی
مدیرعامل تیک تو همچنان به سرویس گیم پس اعتقاد ندارد

گيم فا/ اشتراوس زلنيک (Strauss Zelnick)، مدير عامل شرکت تيک تو (Take-Two) بار ديگر در مورد سرويس ايکس‌باکس گيم پس (Xbox Game Pass) اظهار نظر کرد و به نظر مي‌رسد که او هنوز به موفقيت اين سرويس باور ندارد.

زلنيک به دليل نگرش منفي خود نسبت به سرويس‌هاي اشتراکي مانند گيم پس مشهور است. او سال گذشته نگرش خود را نسبت به چنين سرويس‌هايي نشان داد و گنجاندن بازي‌ها از روز عرضه در آن‌ها را زير سوال برد.

حالا در جريان مصاحبه‌ي اخير با GameSpot او دوباره در مورد اين موضوع اظهار کرد: «ديدگاه ما بدون تغيير باقي مانده است. ما فکر مي‌کنيم که يک سرويس اشتراکي مي‌تواند براي عناويني که قبلا عرضه شده‌اند، منطقي باشد. اما براي عناوين جديد يا روز اول عرضه واقعاً منطقي نيست. براي اينکه هر مدل تجاري در صنعت بازي و سرگرمي معنا پيدا کند، بايد هم براي سازندگان و هم براي مصرف کنندگان صنعت، مفيد باشد.»
 
با توجه به صحبت‌هاي مدير عامل تيک تو، او به طور واضح در حال بررسي امکان قرار دادن بازي هاي قديمي يا جزئي خود در سرويس گيم پس و مشابه آن است. اما اين طور که معلوم است، عناوين جديد در اين سرويس‌ها منتشر نمي‌شوند؛ زيرا توزيع بازي‌هاي قديمي سودآورتر است.

تصور مي‌شود که اين موضوع با نحوه‌ي استفاده‌ي مصرف کنندگان از سرگرمي‌هاي ديجيتالي مرتبط است. به گفته‌ي زلنيک، آنچه در مورد فيلم‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني منطقي به نظر مي‌رسد، لزوما براي بازي‌هاي ويدئويي راه حل مناسبي نيست.

او در اين باره ادامه داد: «مصرف کنندگان درگير سرگرمي‌هاي تعاملي الگوهاي مصرف متفاوتي نسبت به سرگرمي‌هاي خطي دارند. مصرف کنندگان سرگرمي خطي چيزي در حدود ۱۵۰ ساعت در ماه صرف سرگرمي خود مي‌کنند که احتمالاً بيش از ۱۰۰ عنوان مختلف را شامل مي‌شود. در مورد سرگرمي‌هاي تعاملي، مصرف کنندگان حدود ۴۵ ساعت در ماه، که ممکن است شامل تجربه‌ي يک، دو، سه يا چهار عنوان باشد، براي سرگرمي خود صرف مي‌کنند. مطمئناً در سرگرمي‌هاي تعاملي هرگز شاهد تجربه‌ي ۱۰۰ عنوان توسط مصرف کننده در طول يک ماه نيستيم. بنابراين از ديد انبوه مصرف کنندگان، مشخص نيست که يک سرويس اشتراکي واقعاً منطقي باشد.»

اين در حالي است که ديگر توسعه دهندگان نظر متفاوتي دارند و مايل هستند عناوين خود را در سرويس‌هايي مانند گيم پس قرار دهند. البته اين احتمال وجود دارد که تيک تو روزي رويکرد خود را تغيير دهد. چنان که زلنيک اعتراف کرد که نمي‌خواهد اين روش توزيع را به طور کامل کنار بگذارد. در آينده، اين شرکت قرار است هر از گاهي از اين سرويس‌ها استفاده کرده و سودآوري اين راه حل را آزمايش کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره