برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

مهم‌ترین بازی‌های ماه جاری میلادی که نباید از دست بدهید

منبع
زومجي
بروزرسانی
 مهم‌ترین بازی‌های ماه جاری میلادی که نباید از دست بدهید

زومجي/ در ماه آگوست 2021 (10 مرداد تا 9 شهريور 1400)، هشت بازي مهم داريم که در اين مطلب به معرفي آن‌ها خواهيم پرداخت. همراه ما باشيد. 
   
در ماه آگوست ۲۰۲۱، پس از ماه نسبتا آرامي که پشت سر گذاشتيم، شاهد انتشار چند بازي مهم خواهيم بود؛ از بازي‌هاي بزرگ تا آثار مستقل موردانتظاري که مي‌توانند آگوست را به ماه جذابي براي گيمر‌ها تبديل کنند. به همين دليل در اين مطلب، سراغ معرفي بازي‌هاي اين ماه رفته‌ايم.

نسخه پلي استيشن و ايکس باکس Hades

پلتفرم: پلي استيشن 4، پلي استيشن 5، ايکس باکس وان، ايکس باکس سري اس | ايکس

تاريخ انتشار: ۲۲ مرداد (۱۳ آگوست)

اولين بازي مهم آگوست ۲۰۲۱، پس از گذشت ۱۳ روز از اين ماه منتشر خواهد شد. بازي Hades سال گذشته به‌صورت نسخه نهايي در دسترس کاربران کامپيوتر و نينتندو سوييچ قرار گرفت و بدون شک يکي از بهترين بازي‌هاي سال بود؛ تا جايي که در مراسم‌هاي معتبري از جمله جوايز دايس، جايزه بهترين بازي سال را هم به‌دست آورد. حال اين بازي قرار است براي کنسول‌هاي نسل هشت و نهمي سوني و مايکروسافت هم منتشر شود. 

در Hades با شخصيت Zagreus همراه مي‌شويم که در تلاش براي فرار از دنياي زيرزمين و رسيدن به کوه المپ است. براي اين منظور بايد در هر نوبت در محيط‌هايي با المان‌هاي تصادفي، به نبرد با دشمنان برويد و با استفاده از مهارت‌هاي شخصيت بازي، براي موفقيت تلاش کنيد. با اينکه Hades مدام بازيکن را درگير مرگ‌هاي متوالي مي‌کند، اما سيستم پاداش مناسب آن و صد البته جذابيت ذاتي گيم‌پلي‌اش، باعث مي‌شود تا هرگز خسته‌کننده نشود و بتوانيد با کسب تجربه بيش‌تر، بارها براي رسيدن به موفقيت بيش‌تر تلاش کنيد.

بازي Humankind

پلتفرم: کامپيوتر

تاريخ انتشار: ۲۶ مرداد (۱۷ آگوست)

بازي Humankind از همان زمان معرفي به‌دليل شباهت‌هاي ظاهري خيلي زياد، با سري معروف Civilization مقايسه و به‌عنوان رقيبي براي آن معرفي شد. با اين حال ساخته جديد استوديو Amplitude که بازي‌هاي استراتژي موفقي مثل Enldess Legend را هم در کارنامه دارد و Humankind را مهم‌ترين و بزرگ‌ترين پروژه خودش تا امروز معرفي کرده، در عين داشتن اين شباهت‌ها، ويژگي‌هاي خاصي هم ارائه خواهد کرد. 

به‌طور کلي، با يک بازي استراتژي طرف هستيم که بازيکنان را به ۶ دوره از تاريخ بشريت مي‌برد و به مرور زمان هم شرايط پيشرفته‌تر مي‌شود. بازيکنان با انتخاب تمدن دلخواه‌شان بايد آن را تا رسيدن به پيروزي رهبري کنند و در اين راه کار‌هاي مختلفي از ساخت و ساز گرفته تا تربيت نيرو و تعامل با ساير تمدن‌ها را شاهد خواهيم بود. يکي از ويژگي‌هاي مهم بازي Humankind، وابسته بودن پيروزي در آن به کسب Fame است که از طريق ساخت Wonder‌ها يا رسيدن به تکنولوژي‌ها به‌دست مي‌آيد و در نهايت تمدني که Fame بيش‌تري داشته باشد، برنده بازي خواهد بود. 

به هر حال در اين ايام تابستان، يک بازي استراتژي که بتواند براي طولاني‌مدت سرگرم‌کننده باشد، اتفاق بسيار خوبي است و بايد ديد Humankind به‌اندازه نمايش‌هايش در عمل هم موفق مي‌شود يا خير.

بازي Twelve Minutes

پلتفرم: کامپيوتر، ايکس باکس وان و ايکس باکس سري ايکس | اس

تاريخ انتشار: ۲۸ مرداد (۱۹ آگوست)

Twelve Minutes از آن دست بازي‌هاي مستقلي است که خيلي‌ها از نمايش‌هاي اولش انتظار آن را مي‌کشند و حال بالاخره ۲۸ مرداد شاهد انتشار اين بازي خواهيم بود. Twelve Minutes توسط لوييس آنتونيو ساخته مي‌شود که سابقه عضويت در راک‌استار و يوبيسافت را در کارنامه دارد و شرکت آناپورنا اينتراکتيو هم ناشر اين بازي است. 

همانطور که از اسم بازي هم مي‌توان برداشت کرد، Twelve Minutes روايتگر يک لوپ ۱۲ دقيقه‌اي از وقايعي است که شخصيت اصلي آن پشت سر مي‌گذارد و پس از تمام شدن اين ۱۲ دقيقه، اين شخصيت تنها کسي است که اتفاقات بازه ۱۲ دقيقه‌اي قبلي را به‌خاطر دارد و بايد با آنچه که فهميده، در ۱۲ دقيقه بعدي کارهاي خاصي را انجام بدهد. Twelve Minutes اثري با حال و هواي جنايي و معمايي است و سازنده‌اش اعلام کرده که براي اين منظور الهام زيادي از آثار استنلي کوبريک گرفته است. Twelve Minutes قطعا يکي از بازي‌هاي مستقل مهم سال است و بايد ديد ايده جذابش را چقدر به نتيجه نهايي جذابي تبديل خواهد کرد.

بازي Ghost of Tsushima Director's Cut

پلتفرم: پلي استيشن 4 و پلي استيشن 5

تاريخ انتشار: ۲۹ مرداد (۲۰ آگوست)

Ghost of Tsushima جزو بازي‌هاي واقعا خوب سال ۲۰۲۰ بود و استوديو ساکر پانچ توانست يک روايت شرقي ناب از ماجراهاي جين ساکاي را تقديم علاقه‌مندان چنين آثاري کند. انتظار مي‌رفت که با عرضه پلي استيشن 5، شاهد يک نسخه بهبود‌يافته از اين بازي براي کنسول جديد سوني باشيم که چندي پيش، نسخه Director's Cut اين اثر نه فقط به‌عنوان يک تجربه بهبوديافته که به‌عنوان يک بازي کامل‌تر همراه با محتويات الحاقي، براي پلي استيشن 5 و همينطور پلي استيشن 4 معرفي شد و ۲۹ مرداد هم منتشر مي‌شود. 

هرچند معرفي و قيمت‌گذاري نسخه Director's Cut بازي جنجال‌هاي زيادي به پا کرد، اما از حيث محتوا، اين نسخه اولا شامل يک بسته الحاقي با محوريت جزيره Iki است که همراه با جين ساکاي مي‌توانيد به آن سفر کنيد و ماموريت‌هاي جديدي را که بازي براي‌تان در نظر گرفته، انجام بدهيد. در کنار اين محتواي جديد، اين نسخه براي کاربران پلي استيشن 5 شامل يک سري بهبود‌هاي فني و بصري هم مي‌شود؛ اجرا در رزولوشن 4K، پشتيباني از قابليت‌هاي دسته دوال سنس و همينطور بارگذاري سريع‌تر به‌لطف SSD کنسول جديد، بخشي از اين ويژگي‌ها هستند. Ghost of Tsushima Director's Cut مخصوصا براي آن‌هايي که قبلا نسخه اصلي را تجربه نکرده‌اند، مي‌تواند تجربه کامل و خوبي از جديد‌ترين ساخته ساکر پانچ باشد.

بازي Madden NFL 22

پلتفرم: پلي استيشن 4، پلي استيشن 5، ايکس باکس وان، ايکس باکس سري اس | ايکس و کامپيوتر

تاريخ انتشار: ۲۹ مرداد (۲۰ آگوست)

هرچند فوتبال آمريکايي به‌اندازه ورزش‌هايي مثل فوتبال يا حتي بسکتبال در کشورمان محبوب نيست، اما هنوز هم هستند افرادي که هر سال نسخه جديد شبيه‌ساز اين ورزش الکترونيک آرتز يعني Madden NFL را بازي و دنبال مي‌کنند. براي اين افراد، قطعا انتشار Madden NFL 22 در تاريخ ۲۹ مرداد اتفاق مهمي است. 

EA چندي پيش اعلام کرد که امسال سال مهمي براي بازي‌هاي ورزشي اين شرکت است و تغييرات مهمي در آن‌ها رخ خواهد داد که Madden NFL 22 هم از اين قاعده مستثني نيست. نسخه جديد بازي اولا پيشرفت‌هاي مهمي در بحث گيم پلي خواهد داشت تا تجربه جذاب‌تر و در عين حال نزديک به واقعيتي را به بازيکنان ارائه بدهد. حالت‌هاي مختلف بازي از بخش آلتيميت تيم گرفته تا قسمت فرنچايز، همگي بهبود‌هاي ريز و درشتي داشته‌اند که باعث مي‌شوند تا مديريت بهتر و دقيق‌تري روي باشگاه‌تان داشته باشيد.

بازي Aliens: Fireteam Elite

پلتفرم: پلي استيشن 4، پلي استيشن 5، ايکس باکس وان، ايکس باکس سري اس | ايکس و کامپيوتر

تاريخ انتشار: ۲ شهريور (۲۴ آگوست)

يکي ديگر از بازي‌هاي مهم ماه آگوست، اثري بر اساس مجموعه سينمايي ترسناک و معروف Alien است که جدا از اين مساله، شباهت زيادي هم به سري Left 4 Dead دارد. Aliens: Fireteam Elite يک اثر شوتر سوم‌شخص چندنفره به‌حساب مي‌آيد و توسط استوديو Cold Iron ساخته شده است. 

در Aliens: Fireteam Elite بازيکنان مي‌توانند از بين کلاس‌هاي شخصيتي موجود، کاراکترشان را انتخاب کنند و پس از آن در چهار کمپين بازي که هرکدام هم سه مرحله دارند، به نبرد با بيش از ۲۰ نوع دشمن مختلف بروند. دو کاراکتر ديگر در اين ماجراجويي بازيکن را همراهي خواهند کرد که هم مي‌توانند بازيکنان واقعي باشند و هم توسط هوش مصنوعي کنترل شوند. امکان انتخاب از بين پنج درجه سختي و همچنين قابليت ارتقا توانايي‌هاي کاراکتر و وجود سلاح‌هاي مختلف، عواملي هستند که مي‌توانند Aliens: Fireteam Elite را به يک تجربه چندنفره جذاب تبديل کنند. 

بازي Psychonauts 2

پلتفرم: پلي استيشن 4، ايکس باکس وان، ايکس باکس سري اس | ايکس و کامپيوتر

تاريخ انتشار: ۳ شهريور (۲۵ آگوست)

گيمر‌هاي نسبتا قديمي، قطعا با نسخه اول بازي Psychonauts آشنا هستند که يک تجربه پلتفرمر سه‌بعدي بامزه و واقعا سرگرم‌کننده بود. حال پس از گذشت زماني نسبتا طولاني، تيم شيفر و تيمش در استوديو دابل فاين در آستانه عرضه نسخه دوم بازي هستند که وظيفه انتشارش را هم مايکروسافت برعهده دارد. 

Psychonauts 2 يک بار ديگر ما را با شخصيت Raz همراه خواهد کرد که با استفاده از قابليت‌هايش، به ذهن شخصيت‌هاي مختلفي وارد مي‌شود و در اين محيط‌هاي متنوع، بايد موانع و تهديد‌هاي مختلفي را پشت سر بگذارد. در نمايش‌هاي بازي، شاهد جهان‌هايي با طراحي خاص و جذاب بوديم و همينطور به‌لطف حضور شخصي چون تيم شيفر در راس تيم سازنده، قطعا طنز خاص آثار او را هم در بازي خواهيم داشت. Psychonauts 2 بدون شک يکي از مهم‌ترين بازي‌هاي ماه آگوست به‌حساب مي‌آيد و اگر بتواند در حد و اندازه‌هاي نسخه اول ظاهر شود، بايد خودمان را آماده يک پلتفرمر بي‌نهايت سرگرم‌کننده کنيم. 

بازي No More Heroes III

پلتفرم: نينتندو سوييچ

تاريخ انتشار: ۵ شهريور (۲۷ آگوست)

آخرين بازي مهم ماه آگوست هم چيزي نيست جز No More Heroes III، ساخته جديد گائيچي سودا يا همان سودا ۵۱ که به‌صورت انحصاري براي کنسول نينتندو سوييچ منتشر خواهد شد. با مروري بر کارنامه کاري سودا و همچنين نسخه‌هاي قبلي اين مجموعه، مي‌توان متوجه شد که يک بار ديگر قرار است شاهد تجربه ديوانه‌وار و بي‌نهايت هيجان‌انگيزي باشيم که مي‌توان ساعت‌ها از تجربه‌اش لذت برد. 

No More Heroes III يک بار ديگر ما را با شخصيت Travis همراه خواهد کرد که بايد با موجودات فضايي مبارزه کند. اکشن‌هاي سريع و مبارزات هک اند اسلش کليت گيم‌پلي No More Heroes III را تشکيل مي‌دهند و در اين بين آن روايت خاص و متفاوت داستاني مجموعه را هم خواهيم داشت. No More Heroes III بدون شک حسن ختام خوبي براي بازي‌هاي مهم آگوست به‌حساب مي‌آيد و مي‌تواند يکي از بهترين بازي‌هاي اين ماه هم باشد. 

در پايان لطفا نظرات خود را در مورد بازي‌هاي اين ماه با ما به‌ اشتراک بگذاريد. 


در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم