نماد آخرین خبر

در Dead Space Remake خبری از عناصر غیر کاربردی نسخه‌ اصلی نخواهد بود

منبع
گيم فا
بروزرسانی
در Dead Space Remake خبری از عناصر غیر کاربردی نسخه‌ اصلی نخواهد بود

گيم فا/ از زمان معرفي نسخه‌ي بازسازي شده‌ي سري ترسناک و معروف Dead Space در جريان رويداد EA Play Live سال جاري ميلادي، شرکت الکترونيک آرتس (Electronic Arts) در جريان مصاحبه‌ها و بيانيه‌هاي مختلف سعي داشته است تا جزئيات بسياري از نحوه‌ي توسعه‌ي اين اثر را در اختيار طرفداران قرار دهد. 

در همين راستا اخيرا آقاي مايک يازيجيان (Mike Yazijian)، کارگردان هنري نسخه‌ي ريميک که پيش از اين بر روي بخش توسعه‌ي هنري بازي Dead Space 2 نيز کار کرده است، در يک بيانيه‌ي منتشر شده بر روي وب سايت شرکت الکترونيک آرتس در مورد بازسازي کامل بازي مطابق با نسخه‌ي اصلي اظهار کرد: «ما تمام هنرهاي مفهومي، دستورالعمل‌هاي بخش بصري، يادداشت‌هايي که از جلسات و گفتگوهاي تيم توسعه‌ي نسخه‌ي اصلي به همراه ساير اطلاعاتي که آن‌ها در طول توسعه‌ي بازي کسب کرده‌ و ضبط شده‌اند را در اختيار داريم. همه‌ي اين موارد اينجاست و در نسخه‌ي بازسازي شده گنجانده خواهند شد.»

همچنين آقاي رومن اوريولا (Roman Oriola)، کارگردان خلاق بازي Dead Space Remake نيز تصريح کرد که تمامي محتويات نسخه‌ي اصلي با يک موتور جديد و ارتقا يافته به صورت کامل بازسازي خواهند شد: «بازي Dead Space بر روي موتور Frostbite به طور کامل بازسازي مي‌شود. تمامي محتويات، مدل‌هاي شخصيت‌ها و محيط‌ها با اين که از نو طراحي خواهند شد اما اين فرآيند کاملا با توجه به الگوي نسخه‌ي اصلي صورت مي‌گيرد.»

البته تجهيزات، لوازم جانبي و نحوه‌ي برخورد با دشمنان کاملا جديدي نيز در بازي Dead Space Remake گنجانده خواهد شد. ما در حال بازسازي تمام موارد از ابتدا هستيم؛ با اين حال خط داستاني و ساختار هميشگي سري را حفظ خواهيم کرد.

همچنين آقاي رومن اوريولا به استفاده از قابليت‌هاي حافظه‌ي SSD کنسول‌هاي پلي‌استيشن ۵ و ايکس‌بکس سري اس و سري ايکس در بارگيري سريع‌تر محتويات اين گونه اشاره کرد: «قصد ما ارائه‌ي يک تجربه‌ي کاملا بدون وقفه است. بازي Dead Space Remake به مانند يک سکانس کاملا بدون توقف بوده و از همان شروع بازي تا صحنه‌ي نهايي شاهد هيچ وقفه‌اي نخواهيم بود.»

در نهايت آقاي فيليپه دشارم (Philippe Ducharme)، تهيه کننده‌ي ارشد بازي Dead Space Remake در مورد جلوه‌هاي بصري حجمي بازي به مانند سيستم نورپردازي به بيان مطالبي پرداخت: «شما در اين بازي قادر خواهيد بود عمق تاريکي يک فضا و يا کيفيت هوا را به صورت واقعي احساس کنيد. ما با سايه‌ها و سيستم نورپردازي پويا کار مي‌کنيم؛ بنابراين نه تنها مي‌توانيم يک فضا و اتمسفر دلهره‌آور را خلق نماييم بلکه بازي‌بازان را قادر خواهيم ساخت با اقداماتي به مانند کنترل نور در برخي مناطق سفينه‌ي فضايي، تاثير اين پيشرفت را در گيم‌پلي احساس نمايند.»

در نهايت مايک يازيجيان در مورد تفاوت‌هاي Dead Space Remake با نسخه‌ي اصلي اظهار کرد: «تيم توسعه قصد دارد برخي از عناصر و مکانيسم‌هاي نسخه‌ي اصلي که کارآمد واقع نشده‌اند را در نسخه‌ي بازسازي شده حذف نمايد تا از اين طريق مطمئن شود که بازي نهايي براي بازي‌بازان مدرن هم داراي جذابيت کافي است.

با اين حال منبع اصلي الهام‌گيري و چشم‌انداز تيم توسعه همان نسخه‌ي اصلي Dead Space خواهد بود. ما مطمئن هستيم که فرآيند‌هاي روايت داستان، جلوه‌هاي بصري و طراحي هنري نسخه‌ي بازسازي شده در جهت احترام به بازي اصلي دنبال خواهند شد.»

بازي Dead Space Remake هنوز تاريخ انتشار مشخصي ندارد اما شرکت الکترونيک آرتس تاييد کرد که اين عنوان بر روي پلتفرم رايانه‌هاي شخصي و کنسول‌هاي پلي‌استيشن ۵ و ايکس‌باکس سري اس و سري ايکس عرضه خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره