logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک رونمایی شد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ سامسونگ بعد از مدت‌ها انتظار از دو ساعت هوشمند جديد خود تحت عنوان گلکسي واچ ۴ و گلکسي واچ ۴ کلاسيک با سيستم‌عامل جديد رونمايي کرد.

سامسونگ تاکنون ساعت‌هاي هوشمند خود را با سيستم‌عامل تايزن توليد و راهي بازار مي‌کرد. اما اين‌بار تصميم گرفت در راستاي افزايش رقابت با اپل، با گوگل وارد همکاري شود و ساعت‌هاي هوشمند جديد خود را به سيستم‌عامل WearOS مجهز کند. البته شرکت کره‌اي نام اين سيستم‌عامل جديد را One UI Watch گذاشت تا بدين ترتيب نام سيستم‌عامل و رابط ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ کاملا مشابه باشد.

اما ساعت‌هاي هوشمند جديد شرکت در دو مدل کلاسيک و استاندارد رونمايي شده‌اند؛ گلکسي واچ ۴ و واچ ۴ کلاسيک که البته مدل دوم جايگزين گلکسي واچ اکتيو ۴ شد که پيش‌تر قرار بود در رويداد امروز رونمايي شود. اما مي‌پردازيم به بررسي اين دو ساعت که قرار است با اپل واچ‌هاي جديد وارد رقابت شوند.

گلکسي واچ ۴ کلاسيک مانند نسخه‌ي اوريجينال ساعت‌هاي سامسونگ از بزل گردان بهره مي‌برد در حالي که مدل استاندارد، ظاهري اسپورت‌تر دارد. هر دو ساعت در دو مدل با اندازه‌هاي مختلف نمايشگر (۱/۳۶ و ۱/۱۹ اينچ) راهي بازار مي‌شوند که وضوح آن به ۴۵۰ × ۴۵۰ پيکسل مي‌رسد. همچنين طول عمر باتري هم ۷ روز خواهد بود (۳۶۱ ميلي‌آمپر ساعت براي مدل بزرگ‌تر و ۲۴۷ ميلي‌آمپر ساعت براي مدل کوچک‌تر).

گلکسي واچ ۴ کلاسيک بدنه‌اي از جنس فولاد ضد زنگ خواهد داشت و در دو مدل با اندازه‌هاي ۴۶ و ۴۲ ميلي‌متري راهي بازار مي‌شود. از طرفي مدل استاندارد آلومينيومي است و در دو اندازه‌ي ۴۴ و ۴۰ ميلي‌متري عرضه مي‌شود. هر دو مدل از اين ساعت‌ها از پوشش گوريلاگلس DX براي محافظت از نمايشگر خود بهره مي‌برند و استاندارد ضد آب IP68 خواهند داشت (مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متري).

ويژگي مثبت ديگر اين ساعت‌ها، بهره‌مندي از سيستم‌عامل گوگل به‌جاي تايزن است که سال‌ها در ساعت‌هاي هوشمند شرکت کره‌اي استفاده شد اما اصلا در حد و اندازه‌هاي سيستم‌عامل گوگل نبود. البته سامسونگ سيستم‌عامل WearOS گوگل را اعمال يک سري تغييرات از لحاظ ظاهري کاملا مشابه تايزن طراحي کرد و آن را One UI Watch 3.5 نام‌گذاري کرد تا بدين ترتيب بين سيستم‌عامل گوشي، تبلت و ساعت‌هاي هوشمند يکپارچگي وجود داشته باشد. با وجود سيستم‌عامل جديد، سامسونگ ديگر از لحاظ اپليکيشن هيچ مشکلي ندارد و مي‌تواند با بزرگ‌ترين شرکت فعال در اين زمينه يعني اپل به‌راحتي مقابله کند.

اين ساعت‌هاي جديد از طريق اپليکيشن Samsung Health قادرند قدم‌هاي کاربران را بشمارند، ضربان قلب را محاسبه کنند و همچنين سطح اکسيژن خون را بسنجند. علاوه بر تمامي اين قابليت‌ها، امکان ثبت نوار قلب هم وجود دارد اما در تمامي کشورها در دسترس قرار ندارد. امکان اندازه‌گيري بافت بدن هم با سري گلکسي واچ ۴ وجود دارد.

قلب تپنده‌ي اين ساعت‌هاي هوشمند جديد را پردازنده‌ي قدرتمند اگزينوس W920 تشکيل مي‌دهد که گفته مي‌شود ۱/۲۵ برابر به نسبت پردازنده‌ي اگزينوس ۹۱۱۰ سريع‌تر و ۸/۸ برابر از لحاظ قدرت گرافيکي بهتر است. اين تراشه اما در کنار خود از ۱/۵ گيگابايت حافظه‌ي رم (۰/۵ گيگابايت بيشتر از ميزان رم گلکسي واچ ۳) و ۱۶ گيگابيت حافظه‌ي داخلي (۸ گيگابايت بيشتر از ميزان حافظه‌ي داخلي گلکسي واچ ۳) بهره مي‌برد تا بدين ترتيب تجربه‌ي کاربري به طور کلي به نسبت نسل قبل دگرگون شود.

قيمتي هم که سامسونگ براي ساعت‌هاي جديد خود در نظر خواهد گرفت براي مدل استاندارد ۴۰ ميلي‌متري ۲۷۰ يورو و براي مدل استاندارد ۴۴ ميلي‌متري، ۳۷۰ يورو خواهد بود. گلکسي واچ ۴ کلاسيک هم در مدل پايه‌ي خود (۴۲ ميلي‌متري) با قيمت ۳۷۰ يورو و در مدل ۴۶ ميلي‌متري با قيمت ۴۷۰ دلار راهي بازار خواهد شد. اين ساعت‌ها در تاريخ ۲۷ آگوست (۵ شهريور) رسما در دسترس قرار مي‌گيرند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم