برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 به ۲۲.۵ درصد رسید

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ سهم شرکت AMD از مجموع بازار پردازنده‌هاي مرکزي x86 رشد قابل توجهي داشته و حالا به ۲۲.۵ درصد رسيده است. اين شرکت براي دستيابي به اين هدف بخشي از بازار دسکتاپ را فدا کرده و تمرکز خود را روي بازار پردازنده‌هاي موبايل، سرورها و APUهاي سفارشي کنسول‌ها گذاشته است.

بر اساس جديدترين اطلاعات شرکت تحقيقاتي Mercury Research، شرکت AMD توانسته در سه‌ماهه دوم امسال ۲۲.۵ درصد از بازار x86 را در اختيار بگيرد. اين عدد بالاترين سهم بازار AMD از سال ۲۰۰۷ را نشان مي‌دهد. اين شرکت آخرين بار در سال ۲۰۰۶ توانسته بود به حداکثر سهم بازار ۲۵.۳ درصدي دست يابد.

در حال حاضر بر هيچ‌کس پوشيده نيست که AMD در بازار پردازنده‌هاي دسکتاپ اينتل را به چالش کشيده است. پردازنده‌هاي اين شرکت در فهرست پرفروش‌ترين محصولات آمازون حکمراني مي‌کنند و توسط شرکت‌هاي سازنده ورک‌استيشن نيز ترجيح داده مي‌شوند. پردازنده‌هاي Epyc هم در بازار ديتاسنترها در حال تصاحب جايگاه پردازنده‌هاي Xeon هستند، هرچند با شيب ملايمي اين مسير را طي مي‌کنند.

در رده‌بندي فعلي، اينتل با در دست داشتن سهم ۷۷.۵ درصدي هنوز فاصله زيادي با AMD دارد و بعيد است که به اين زودي جايگاه نخست را از دست بدهد. VIA هم در اين مقياس تقريبا در معادلات بازار جهاني وجود خارجي ندارد و نمي‌توان سهم خاصي را براي آن متصور بود.

در بخش ديگري از اين گزارش گفته شده که AMD از نظر سهم بازار پردازنده‌هاي دسکتاپ کمي افت داشته و سهم بازار آن از ۱۹.۳ درصد در سه‌ماهه اول امسال به ۱۷ درصد رسيده است. «ليسا سو»، مديرعامل اين شرکت قبلا توضيح داده بود که کمبود جهاني تراشه موجب شده آن‌ها تمرکز خود را به فروش پردازنده‌هاي پرچمدار معطوف کنند و طبيعي است که فروش اين محصولات نسبت به مدل‌هاي پايين‌رده کمتر باشد.

شرکت Mercury Research مي‌گويد تخمين زده مي‌شود که پردازنده‌هاي مبتني بر آرم هم حدود ۷ درصد از سهم کل بازار پردازنده‌هاي دسکتاپ را در دست داشته باشند و اين جايگاه را مديون کروم‌بوک‌ها و مک‌هاي M1 باشند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره