برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ادغام اوپو با وان پلاس ۲۰ درصد از کارکنان را راهی خانه کرد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
ادغام اوپو با وان پلاس ۲۰ درصد از کارکنان را راهی خانه کرد

ترنجي/ هنگامي که ادغام Oppo با OnePlus در اوايل سال جاري از سوي اين دو شرکت اعلام شد، طرفداران نگران پيامدهاي منفي بالقوه اين اتفاق بودند. با اين حال، به‌نظر مي‌رسد که اوپو، به‌ويژه کارکنان آن، اکنون بيشترين آسيب را از ادغام با وان پلاس مي‌بينند.

اخراج ۲۰ درصد از کارکنان اوپو پس از نهايي شدن روند ادغام با وان پلاس
بر اساس گزارش جديد بلومبرگ و به‌نقل از “افراد مرتبط با اين موضوع”، اوپو قصد دارد تا 20 درصد از کارکنان خود را از بخش‌هاي توسعه سيستم‌عامل ColorOS، ساعت‌هاي هوشمند و تيم‌هاي محصولات صوتي مستقر در چين اخراج کند. به‌نظر مي‌رسد اين اقدام پس از ادغام با وان پلاس و به تعدادي از کارکنان اضافي اين شرکت در بخش‌هاي نام‌برده مربوط مي‌شود. اخراج کارکنان عمدتا به‌علت کندي رشد اقتصادي در چين بوده که خود آن نيز، به‌دليل کمبود جهاني تراشه و محدوديت‌هاي جديد در پاسخ به همه‌گيري کرونا مي‌باشد.

درحالي‌که Oppo درحال کاهش تيم خود در بخش‌هاي کليدي و گجت‌هاي پوشيدني مي‌باشد، قابل‌توجه است که بخش سخت افزار گوشي‌هاي هوشمند اين کمپاني دست‌نخورده باقي‌مانده است که باتوجه به عملکرد جهاني مثبت شرکت، تا حد زيادي قابل درک است.


اوپو در ژانويه 2021 به بزرگترين توليدکننده گوشي هوشمند در چين تبديل شد و از شرکت برادر خود، Vivo، و رهبر پيشين اين حوزه يعني هواوي پيشي گرفت. فروش اين شرکت در اروپا نيز تاحدودي موفقيت‌آميز بوده است. سهم بازار آنها در اين منطقه در سال 2020، 82 درصد افزايش يافت که 6.5 ميليون دستگاه را نيز در همين مدت عرضه کردند. با اين حال، اوپو همچنين تلاش کرده است تا محصولات خود را به مناطق کليدي مانند آمريکاي شمالي نيز صادر کند، جايي که وان پلاس شاهد موفقيت‌هاي بيشتري در اين منطقه مي‌باشد.

منابع بلومبرگ خاطرنشان مي‌کنند که تيم‌هاي تحقيق و توسعه اوپو در خارج از چين “هنوز” تحت تأثير کاهش کارکنان قرار نگرفته‌اند. هنوز مشخص نيست که احتمال کاهش مشاغل بيشتر از سوي اين شرکت وجود دارد يا اوپو مايل است تا از اين روند در مناطق بين‌المللي عبور کند. با اين وجود، به‌نظر مي‌رسد که بزرگترين بازنده در ادغام Oppo و OnePlus ممکن است طرفداران شرکت‌ها نبوده، بلکه کارکنان آنها باشد.

نظر شما راجع‌به کاهش ۲۰ درصدي کارکنان کمپاني اوپو پس از ادغام با وان پلاس چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره