دنياي اقتصاد/ گوگل درست چند روز بعد از معرفي پلتفرم سلامتي ويژه اپل، پلتفرم Google Fit را معرفي کرد.
تکنولوژي بهتدريج به تمام بخشهاي زندگي روزمره و شخصي افراد نفوذ پيدا ميکند. در سالهاي اخير، شايد تکنولوژيهاي پوشيدني و به دنبال آن ابزارهاي پوشيدني هوشمند بزرگترين قدم تکنولوژي به سمت زندگي شخصي افراد باشد. درحقيقت اين ابزارهاي پوشيدني هوشمند که ابتدا با دستبندهاي ديجيتال و سپس هوشمند وارد بازار شدند، بيشتر با هدف بررسي و ثبت فعاليتهاي جسمي افراد طراحي شدهاند تا به اين ترتيب افراد بتوانند بهصورت دقيقي فعاليتهاي جسمي و شرايط سلامتي خود را در اختيار داشته و بررسي کنند. با استقبال از اين دستبندهاي هوشمند، شرکتهاي توليدکننده با اضافه کردن امکانات ارتباطي و قابليتهاي ديگر به طراحي و توليد ساعتهاي هوشمند روي آوردند. حالا اين محصولات بهعنوان پديدههاي نوظهور بازار ديجيتال حسابي مورد توجه قرار گرفتهاند، تا جايي که جديدترين و آخرين گزارش منتشرشده از سوي موسسه تحقيقاتي IDC در اين زمينه نشان ميدهد صادرات جهاني ابزارهاي پوشيدني در سال 2014 به 19 ميليون دستگاه برسد و اين ميزان در مقايسه با صادرات جهاني اين محصولات در سال 2013 رشد سهبرابري را تجربه خواهد کرد. با چنين روندي کارشناسان و تحليلگران اين بازار پيشبيني کردهاند که بازار جهاني ابزارهاي پوشيدني در سال 2018 به صادرات جهاني 9/111 ميليون دستگاهي برسد که اين رقم به دنبال متوسط نرخ رشد سالانه 4/78درصدي بهدست ميآيد.
با اين اوصاف است که شرکتهاي بزرگي مانند اپل و گوگل حالا با توجه به رونق چشمگير بازار اين محصولات به فکر طراحي و ارائه يک پلتفرم سلامتي هستند تا بتوانند در اين حوزه رو به رشد حضور پررنگي داشته باشند. به اين ترتيب شرکت گوگل بهتازگي اعلام کرده است که بهزودي پلتفرم سلامتي خود را با نام Google Fit معرفي ميکند.