برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
موبایل و بازی

مشکل مرموز برخی گوشی های سری گلکسی M و A سامسونگ

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
مشکل مرموز برخی گوشی های سری گلکسی M و A سامسونگ

گجت نيوز/ بسياري از کاربران هندي برخي گوشي هاي سري گلکسي M و A سامسونگ مثل Galaxy A51 و M31 خبر از يک مشکل عجيب در گوشي خود داده‌اند.

گوشي هاي سري گلکسي M و گلکسي A جزو پرفروش‌ترين موبايل‌هاي سامسونگ هستند. ميليون‌ها نسخه از آن‌ها تاکنون در سراسر جهان عرضه شده است، به خصوص در بازارهاي نوظهور اين فروش چشمگيرتر بوده است. مشتريان به خاطر امکانات و توانايي‌هايي که اين گوشي‌ها در کنار قيمت مناسب ارائه مي‌کنند، عاشق آن‌ها هستند.

در بيشتر موارد آن‌ها دستگاه‌هايي بي‌ ايراد يا حداقل کم ايراد هستند. با اين حال به نظر مي‌رسد برخي از مدل‌هاي اين دو خانواده با يک مشکل عجيب و غريب مواجه شده‌اند که باعث فريز شدن و ريستارت شدن خودکار گوشي مي‌شود.

مشکل بدون حل برخي گوشي هاي سري گلکسي M و A
گزارش‌‌هايي از سوي کاربران هندي مدل‌هاي گلکسي M30s، گلکسي M31، گلکسي M31s، گلکسي A50، گلکسي A50s و همچنين گلکسي A51 منتشر شده است. اين نشانگر يک مشکل عمده است و به نظر مي‌رسد مربوط به گوشي‌هايي مي‌شود که در کشور هند به فروش رسيده‌اند.

گزارش‌ها نشان مي‌دهند که اين گوشي‌ها گاهي فريز شده و هنگ مي‌کنند. سپس به صورت خودکار ريستارت مي‌شوند. گاهي اين مشکلات باعث مي‌شود استفاده از دستگاه بسيار دشوار شود. برخي کاربران ادعا مي‌کنند که گوشي آن‌ها در هنگام راه اندازي گير مي‌کند و فرآيند راه اندازي هرگز جلوتر از مرحله نمايش لوگوي سامسونگ نمي‌رود.

اين گزارش‌ها از چند ماه پيش در تالارهاي گفتگوي رسمي سامسونگ هند منتشر مي‌شود ولي هنوز هيچ توضيحي از سوي سامسونگ در مورد اين مشکل منتشر نشده است. بنابراين مشخص نيست که علت اين ايراد در گوشي هاي سري گلکسي M و گلکسي A سخت افزاري يا نرم افزاري است.

معمولاً صاحبان اين گوشي‌ها دستگاه خودشان را به مرکز تعميرات سامسونگ برده‌اند و به آن‌ها گفته شده که بايد مادربرد ديوايس تعويض شود. و اين به معناي هزينه بيش از ۱۰۰ دلاري توسط خود کاربر است! بسياري از کاربران حاضر نيستند چنين هزينه گزافي را براي برطرف کردن مشکل گوشي خود پرداخت کنند و به همين خاطر همچنان با اين مشکل دست و پنجه نرم مي‌کنند.

جالب اينجاست که معمولاً چيپست بين اين گوشي‌ها مشترک است. تمام دستگاه‌هاي مذکور از چيپست اگزينوس ۹۶۱۰ و اگزينوس ۹۶۱۱ سامسونگ قدرت مي‌گيرند. اما اينکه آيا مشکل از چيپست است يا خير، هنوز مشخص نيست. جالب‌تر اينکه هنوز هيچ گزارش مشکل مشابي براي گوشي هاي سري گلکسي M و گلکسي A در خارج از هندوستان منتشر نشده است.

مشکل با يک فکتوري ريست حل نمي‌شود و کاربران از تعويض هزينه‌بر مادربرد نيز اجتناب مي‌کنند و فقط اميدوارند که سامسونگ به زودي اين مشکل را بپذيرد و براي کاربران گوشي‌هاي مذکور فراخواني را ارسال کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره