برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عرضه‌ی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به تعویق افتاد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
عرضه‌ی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به تعویق افتاد

ديجي کالا/ اپل اوايل اين هفته از گوشي‌هاي سري آيفون ۱۳ رونمايي کرد و در حالي که قرار بود در همين ماه شاهد عرضه‌ي آن‌ها به بازار باشيم، خبري منتشر شد مبني براينکه عرضه‌ي دو مدل آيفون ۱۳ پرو و پرو مکس تا حدودا يک ماه به تعويق افتاد.

اپل سال گذشته به خاطر وجود مشکلات متعدد موفق نشد گوشي‌هايش را به موقع رونمايي کند. همين موضوع باعث شد عرضه‌ي گوشي‌هاي اين شرکت هم به تعويق بيفتد به اين صورت که دو مدل استاندارد و پرو در يک ماه و مدل ميني و پرو مکس در ماه بعد راهي بازار شدند. امسال اما با کاهش شدت بيماري کرونا و همچنين حل مشکلات قبل، شرکت آمريکايي اعلام کرد که مطابق برنامه‌ي هر سال، در همان ماه سپتامبر از آيفون‌ها رونمايي مي‌کند که اين اتفاق هم رخ داد. اما به نظر مي‌رسد باز هم مشکلي در عرضه‌ي دو مدل يعني آيفون ۱۳ پرو و پرو مکس وجود دارد.

بعد از اينکه اپل از گوشي‌هاي جديد خود در چهار مدل رونمايي کرد، قرار شد در همين ماه آن‌ها را روانه‌ي بازار نيز کند. طبق اعلام خود شرکت، ۲۴ سپتامبر (۲ مهر)، کاربران اولين دسته از کشورها مي‌توانستند گوشي‌هاي جديد را پيش‌خريد کنند اما دو مدل آيفون ۱۳ پرو و پرو مکس برخلاف آنچه که انتظار داشتيم در همين ماه بدستشان نخواهد رسيد و براي دسترسي به آن بايد تا ۶ الي ۱۱ اکتبر (۱۴ – ۱۹ مهر) منتظر ماند.

البته در اين بين هم يک استثنا وجود دارد. آيفون ۱۳ پرو مکس گلد با ظرفيت حافظه‌ي داخلي ۲۵۶ گيگابايت در همين ماه عرضه خواهد شد اما عرضه‌ي ساير مدل‌ها از آيفون ۱۳ پرو مکس به ۱۴ تا ۱۹ مهر موکول شود. از طرفي آيفون ۱۳ پرو در مدل‌هايي با ظرفيت حافظه‌ي داخلي ۱۲۸ و ۲۵۶ گيگابايت با رنگ‌هاي نقره‌اي، گرافيتي، گلد و آبي در همان تاريخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) راهي بازار مي‌شوند. همچنين آيفون ۱۳ پرو با ظرفيت حافظه‌ي داخلي ۵۱۲ گيگابايت و رنگ‌هاي گلد و آبي هم در همين تاريخ در دسترس قرار مي‌گيرد اما براي خريد ساير مدل‌ها بايد تا بازه‌ي زماني ياد شده در ماه مهر (اکتبر) منتظر ماند.

اينکه عرضه‌ي آيفون ۱۳ پرو و پرو مکس به تعويق افتاد لزوما به اين معنا نيست که عملکرد آن‌ها از نسل گذشته بهتر است و اپل نتوانسته گوشي کافي متناسب با تعداد بالاي درخواست‌ها توليد کند. اينطور که به نظر مي‌رسد، فروشگاه اپل آنقدري موجودي ندارد که بتواند پاسخگوي نياز همه‌ي کاربران در مراحل اوليه‌ي فروش باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم