برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جایگاه کارخانه تسلا تغییر کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
جایگاه کارخانه تسلا تغییر کرد

باشگاه خبرنگاران/ شرکت تسلا قصد دارد به دلیل محدودیت‌های کرونایی شرکت خود را به تگزاس منتقل کند.

به گزارش انگجت؛ شرکت تسلا قرار است کارخانه خود را که در کالیفرنیا وجود دارد به شهر تگزاس منتقل کند. ایلان ماسک در جدیدترین نشست سالانه سهامداران این شرکت اعلام کرد:" تسلا قصد دارد تولید خود را در کارخانه کالیفرنیا تا ۵۰ درصد افزایش دهد". او گفت:"محدودیتی برای اندازه مقیاس بزرگ در منطقه وجود دارد"، زیرا قیمت خانه‌ها بسیار بالا بوده و همین امر رفت و آمد را برای کارگران سخت می‌کند.

براساس گزارش‌ها، ماسک پیش از این نیز اعلام کرده بود که جایگاه شرکت خود را به شهر دیگری منتقل می‌کند، زیرا قرنطینه کرونا باعث شد این شرکت تولید خود را در این ایالت متوقف کند. او حتی در جریان تماس با درآمد در سال ۲۰۲۰ دستورات قرنطینه را "فاشیستی" خواند و چند ماه بعد شخصاً از لس آنجلس به آستین نقل مکان کرد. شایان ذکر است که تسلا اکنون در یک ایالت مستقر است که نمی‌تواند اتومبیل‌های خود را مستقیماً به خریداران بفروشد.

دلیل انتخاب شهر تگزاس توسط ماسک

همانطور که CNBC اشاره می‌کند، انتقال تسلا به تگزاس به این معنی است که ماسک مالیات کمتری پرداخت می‌کند. براساس گزارش‌ها شهر تگزاس مالیات بر درآمد شخصی ندارد، در حالی که کالیفرنیا دارای بزرگترین نرخ مالیات بر درآمد است. علاوه بر این، تگزاس برای توسعه اقتصادی خود به شرکت‌ها پیشنهاد تخفیف مالیاتی برای ایجاد تسهیلات را داده است.

انتقال کارخانه تسلا

تسلا سال گذشته در گزارشی گفت که رهبری آن در ایالات متحده هنوز سفیدپوست و مرد است، در حالی که نیروی کار  ۷۹ درصد مرد و ۳۴ درصد سفیدپوست  است. همین چند روز پیش، این شرکت به پرداخت ۱۳۷ میلیون دلار غرامت به کارگر سابق سیاه پوستان شد. شاکی خودروساز را متهم کرد که هنگام کار در کارخانه آن در Fremont، کالیفرنیا، چشم خود را بر تبعیض و سوءاستفاده نژادی بسته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره