logo

بخش داستانی Halo Infinite از چند مشکل فنی رنج می‌برد

منبع
گيم فا
بروزرسانی
بخش داستانی Halo Infinite از چند مشکل فنی رنج می‌برد

گیم فا/ تحلیل و بررسی فنی اخیر تیم دیجیتال فاندری (Digital Foundry) از بخش داستانی Halo Infinite، وجود چند مشکل فنی را در این بازی نشان می‌دهد.

تنها یک روز دیگر تا انتشار بخش داستانی بازی Halo Infinite باقی مانده است و روز گذشته نیز نقدها و نمرات این اثر نیز منتشر گردید. اغلب منتقدان تقریباً به اتفاق آرا این بازی را به خاطر عملکرد خوب در محیطی جهان باز و برخی موارد دیگر ستایش کرده‌اند. با این حال، بازی مذکور خالی از مشکل و ایراد نیست.

دیجیتال فاندری به‌تازگی بخش داستانی Halo Infinite را از نظر فنی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. تحلیل فنی انجام شده، مشکلاتی را در این بازی نشان می‌دهد. به عنوان مثال، بازی در حالت عملکرد (Performance) در نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس کمتر از 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. همچنین مشکلات مشابهی در رزولوشن هدف بازی در حالت‌های مختلف وجود دارد. دیجیتال فاندری اشاره می‌کند که انیمیشن‌های صورت در میان‌پرده‌ها در هر دو حالت با سرعت نصف اجرا می‌شوند و چند مشکل دیگر در بخش نورپردازی نیز گزارش شده است.

توضیحات دیجیتال فاندری در خصوص بخش داستانی Halo Infinite:

حالت عملکرد، نرخ 120 فریم در ثانیه با حداکثر رزولوشن 1440p را هدف قرار می‌دهد، اما حداقل‌ها می‌توانند به زیر 1080p کاهش پیدا کنند. به جز افت‌فریم‌های گاه به گاه، بازی در حالت کیفیت (Quality) با نرخ 60 فریم در ثانیه به خوبی اجرا می‌شود، اما در حالت عملکرد بسیار متغیر کار می‌کند. به طور معمول، پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر سیستم هر Stutter ایجاد شده را کنترل می‌کند، اما در تجربه‌ی من با Halo Infinite چنین نبوده است و نیاز به پرداخت بیشتر و رفع مشکل دارد.
همچنین به مشکلات مربوط به نحوه‌ی مدیریت بازی با سایه‌ها نیز اشاره شده است.

مشکل اصلی نحوه‌ی برخورد با سایه‌ها است. در حال حاضر بازی Halo Infinite عمدتاً به نقشه‌های سایه‌ای آبشاری (Cascaded Shadow Maps) و برخی انسداد فضای صفحه نمایش (Ambient Occlusion) تکیه می‌کند و به نظر می‌رسد که اساساً طبق همین است. مشکل اینجاست که مناظر بسیار زیادی در این بازی وجود دارد که می‌توانید کیلومترها دورتر را نیز ببینید. فاصله آبشاری نقشه سایه نسبتاً تهاجمی است؛ بنابراین با دور شدن از اشیاء، سایه‌ها ناپدید می‌شوند و هیچ چیزی جز سایه‌های فاصله در مقیاس بزرگ وجود ندارد. به عنوان مثال اگر آن را با جهان باز Red Dead Redemption 2 مقایسه کنید، تفاوت زیاد است.
علاوه بر موارد اشاره شده، در این گزارش به فریز شدن بازی اشاره شده که احتمالاً ناشی از Memory Leak است. در این متن آمده است: «چندین بار در طول تجربه‌ی گیم‌پلی، بازی Halo Infinite بدون هیچ علتی برای مدتی کوتاه فریز می‌شود. البته این مورد تصادفی است و چند ثانیه بعد بازی به خوب کار می‌کند.»

تاکنون گزارش‌های اندکی در مورد وجود باگ‌ها و اشکالات در بازی Halo Infinite منتشر شده‌اند. استودیوی 343 اینداستریز مدتی پیش اعلام کرد که مشکلات انیمیشن صورت در کنار برخی موارد دیگر را پس از عرضه‌ی بازی، از طریق انتشار یک به‌روزرسانی برطرف خواهد کرد. همچنین اخیراً گزارش شده است که نسخه‌ی فیزیکی این اثر شامل بازی کامل نیست و ماموریت‌های داستانی نیز قابلیت تکرار ندارند.

بازی Halo Infinite در تاریخ 17 آذر 1400 (8 دسامبر 2021) برای ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود و از روز اول عرضه روی سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره