نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

صنعت گیم ایران: ۱۲۰ هزار شاغل ، ۴۶ میلیون دلار صادرات

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
صنعت گیم ایران: ۱۲۰ هزار شاغل ، ۴۶ میلیون دلار صادرات
خبر آنلاين/ معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: حمايت از صنعت هنر بازي‌هاي رايانه‌اي در بخش‌هاي زيرساختي همچون توليد موتور ايراني بازي‌هاي رايانه‌اي ضروري است. به گزارش خبرآنلاين و به نقل از معاونت ارتباطات بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، علي حکيم جوادي در نشست مشترک با دکتر بهروز مينايي مديرعامل بنياد بازي هاي رايانه اي افزود: امروز با شرايطي که وجود دارد برنامه ها با سرعت قبلي پيش نمي رود و براي اينکه بتوانيم در اين حوزه هاي مختلف فعاليت کنيم بايد انگيزه هايي وجود داشته باشد. وي با اشاره به تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با بنياد بازي هاي رايانه اي يادآور شد: بازي هاي رايانه اي يکي از موضوعات مهم فرهنگي کشورها شده و در عين حال در بخش اقتصادي نيز اين هنر صنعت نقشي مهم را ايفا مي کند. معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات توضيح داد: در بخش اقتصاد خيلي از کشورها در بازي هاي رايانه اي سرمايه گذاري مي کنند زيرا بازگشت سرمايه در اين حوزه حتي در جهان غرب که با رکود اقتصادي روبرو بوده قابل توجه است. به گفته حکيم جوادي، در يک کشور به واسطه بازي هاي رايانه اي بيش از 120 هزار نفر اشتغال وجود دارند و در عين حال 46 ميليون دلار درآمد حاصل از بازي هاي رايانه اي نشان از سودآوري اين صنعت هنر دارد. وي ادامه داد: از منظر فرهنگي، ورود فرهنگ هاي بيگانه از سوي ديگر کشورها و احاطه فرهنگي به نسل جوان از طريق صنعت بازي هاي رايانه اي موضوعي است که بايد به آن توجه کنيم. رييس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به اهميت آموزش در فناوري هاي نوين، تاکيد کرد که يادگيري از مقاطع کودکي و در ديگر مقاطع تحصيلي اهميت بسياري دارد و اخيرا طرحي در اين باره در يکي از اجلاس هاي بين المللي از سوي سازمان فناوري اطلاعات ارائه شده است. وي ادامه داد: بايد بخش خصوصي را تقويت کرد؛ آوردن سرمايه گذاران جديد با تعريف نقشه هاي اقتصادي جديد از جمله برنامه هاي پيش روي ما است تا از اين طريق شاهد افزايش اطلاعات شبکه ملي اطلاعات باشيم. به گفته معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، گيم در کاربردهاي نظامي جايگاهي ويژه دارد و بسياري از رزمايش ها از طريق گيم انجام مي شود. حکيم جوادي گفت: در دنيا امروز اين پرسش مطرح است که چقدر از فرهنگ يک کشور در فضاي مجازي مورد توجه قرار مي گيرد. وي ادامه داد: بازي هاي رايانه اي بصورت هدفمند از سوي کشورهاي مختلف مورد توجه قرار مي گيرد و بسياري از جنگ هاي آينده دنيا از طريق اين بازي ها به کودک و نوجوان القا مي شود که اين مهم تاثيرات بد فرهنگي را در جامعه دارد و در ابعاد اجتماعي نيز بسياري از موضوعات خشونت آميز از بازي هاي رايانه اي شکل مي گيرد. معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات يادآور شد: براي ترويج فرهنگ اسلامي ايراني مي توانيم با توليد بازي هاي رايانه اي و توليد موتورهاي بازي خلائي که وجود دارد را پرکرده و در حوزه صادرات يکي از کشورهاي مطرح در عرصه گيم باشيم. حکيم جوادي ادامه داد: ما به عنوان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ادعا نداريم که متولي توليد بازي هاي رايانه اي باشيم بلکه بيشتر وظيفه ما ايجاد بستر و تسهيلات لازم در حوزه هاي آي تي است. به گفته وي، در شبکه ملي اطلاعات تمهيدات لازم ديده شده تا با پهناي باند بيشتر، اطلاعات توليدي در کشور جريان داده شود. رييس سازمان فناوري اطلاعات تاکيد کرد: مراکزي در استان هاي مختلف و تهران در حال راه اندازي هستند و اين امکان براي بازي ساز وجود دارد خدمات مورد نياز را از اين مراکز تامين کند. حکيم جوادي در ادامه گفت: دربرخي موضوعات پايه اي همچون توليد موتور بازي از توليدکنندگان بايد حمايت شود و تلاش ما بر اين است بسترهاي لازم براي توليد موتور بازي ايراني ساخته شود. وي توضيح داد: راه اندازي و ارتقاء ايميل بومي و ضد بدافزار بومي از ديگر برنامه هاي ما است و معتقدم بخش خصوصي بايد در اين زمينه وارد شده و دولت نبايد حاکميت اين بخش را در دست داشته باشد. رييس سازمان فناوري اطلاعات تاکيد کرد: طراحي بازي هاي مبتني بر فرهنگ و نبوغ ايراني نياز به حمايت دارد و اين مهم موجب مي شود بازي هاي ايراني در داخل و خارج از کشور به جايگاه حقيقي خود برسند. به گفته وي، اين بنياد به عنوان متولي توليد بازي هاي رايانه اي در داخل و خارج از کشور جايگاه مناسبي را پيدا کرده است. حکيم جوادي گفت: شبکه ملي اطلاعات به دنبال محتوا بوده و بازي به عنوان يکي از اطلاعات پرمحتوا هميشه مورد توجه گروه هاي مختلف بوده و اميدوارم با حمايت هاي دولتي در اين بخش، بخش بازي بيش از پيش با رونق مواجه شود.