برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کوجیما پروداکشنز به همکاری خود با پلی‌استیشن ادامه می‌دهد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
کوجیما پروداکشنز به همکاری خود با پلی‌استیشن ادامه می‌دهد

دیجی کالا/ پس از اینکه هیدئو کوجیما در جریان کنفرانس ایکس‌باکس و بتسدا از همکاری با ایکس‌باکس برای خلق یک پروژه‌ی جدید خبر داد، استودیو کوجیما پروداکشنز در حساب رسمی خود در توییتر بیان کرد که به همکاری با پلی‌استیشن ادامه خواهد داد.

این شرکت در پیامی در حساب رسمی خود در توییتر تأکید کرد که یک استودیو مستقل است و همکاری بسیار خوبی با پلی‌استیشن دارد. کوجیما پروداکشنز اعلام کرد: «به‌عنوان یک استودیو مستقل خلاق، کوجیما پروداکشنز به کار خود روی پروژه‌های خلاقانه برای طرفداران ادامه خواهد داد. ما احتمالات مختلف را در زمینه‌ی بازی‌ها، فیلم‌ها و موسیقی از طریق پلتفرم‌هایی که با گذشت زمان و تکنولوژی تکامل می‌یابند، بررسی خواهیم کرد. ما مشتاقانه منتظر حمایت مداوم شما هستیم»

آن‌ها در یک توییت دیگر در ادامه توییت قبلی بیان کردند: «پس از اعلام همکاری ما با مایکروسافت با استفاده از فناوری ابری، افراد زیادی از ما درباره‌ی همکاری‌مان با شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی سؤال کردند. مطمئن باشید که ما همچنان به همکاری بسیار خوب خود با پلی‌استیشن ادامه می‌دهیم.»

این توییت‌ها در پاسخ به نگرانی‌های برخی از طرفداران درباره‌ی رابطه‌ی این استودیو با پلی‌استیشن پس از اعلام همکاری با ایکس‌باکس بود. با این حال، در نوع خود بسیار عجیب است که واکنش‌ها به‌گونه‌ای بوده که استودیو کوجیما پروداکشنز این نیاز را احساس کرده که باید به این ابهام‌ها واکنش نشان و چنین پاسخی را ارائه دهد. همان‌طور که در توییت آن‌ها گفته شد، در حال حاضر کوجیما پروداکشنز یک استودیو مستقل است و می‌تواند با هر شرکتی که بخواهد همکاری کند.



البته، طرفداران پلی‌استیشن هم نباید نگران باشند و این‌طور که از گزارش‌های مختلف و مصاحبه‌های نورمن ریدس مشخص است، به نظر می‌رسد که کوجیما در حال توسعه‌ی بازی دث استرندینگ ۲ برای پلی‌استیشن است. احتمالاً دث استرندینگ ۲ از نظر مقیاس بزرگ‌ترین پروژه‌ی حال حاضر این استودیو است.

کوجیما چند روز پیش در جریان مراسم ایکس‌باکس و بتسدا از همکاری با ایکس‌باکس خبر داد و گفت: «اثری وجود دارد که من همیشه می‌خواستم فرصتی را پیدا کنم که آن را بسازم. این یک بازی کاملاً جدید است که هیچ‌کس قبلاً آن را تجربه نکرده یا ندیده است. من خیلی منتظر روزی بودم که بالاخره بتوانم کار روی آن را شروع کنم و اکنون با فناوری پیشرفته ابری مایکروسافت فرصت خلق این اثر فراهم شده است.»

با این حال، کوجیما در آن مراسم هیچ نمایشی از اثر خود نشان نداد و به نظر می‌رسد که تا انتشار این پروژه هنوز زمان نسبتاً زیادی باقی مانده است. در این میان، بزرگ‌ترین ابهام گزارشی است که تام هندرسون مدتی پیش منتشر کرد و در آن اذعان داشت که ویدئویی از یک بازی ترسناک جدید با نام اوردوز (Overdose) دیده که توسط کوجیما ساخته می‌شود. او احتمال می‌دهد که اوردوز همین پروژه‌ای باشد که کوجیما و ایکس‌باکس برای توسعه‌ی آن با هم همکاری می‌کنند. با این حال، عدم نمایش آن ویدئو در نمایش ایکس‌باکس قضیه ابهام‌برانگیز می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره