پیش‌بینی رشد تصاعدی حملات سایبری دولتی در سال 2013

منبع
بروزرسانی
پیش‌بینی رشد تصاعدی حملات سایبری دولتی در سال 2013
به گزارش فارس به نقل از وي تري، گزارش تازه موسسه سمانتک نشان مي دهد عرضه بدافزارهاي خطرناکي مانند فليم، استاکس نت و گاوس در سال 2013 موجب آغاز جنگ سرد جديدي خواهد شد که دنياي سايبري را تحت تاثير خود قرار مي دهد. بر اساس بررسي هاي سمانتک از سال 2013 به بعد نبرد ميان ملت ها، سازمان ها و افراد نقش کليدي در دنياي سايبر ايفا مي کند. همچنين تند شدن روند طراحي بدافزارهاي مختلف از سوي دولت ها باعث مي شود تا دولت – ملت ها هر چه بيشتر به استفاده از اين سلاح سايبري علاقه نشان دهند. با توجه به اينکه خرابکاري هاي سايبري معمولا موفقيت آميز بوده و در عين حال به سادگي قابل انکار هستند، دولت هاي زيادي در سراسر جهان به استفاده از آن روي خواهند آورد. حملات اين چنيني باعث واردآمدن خسارت به افراد، سازمان ها و دولت ها و همين طور خسارت مالي و معنوي فراوان مي شود. سمانتک همچنين پيش بيني کرده در سال 2013 تعداد بدافزارهاي باجگير نيز رشد چشمگيري خواهد کرد. اين بدافزارها پس از قفل کردن رايانه ها از کاربران آنها براي بازگرداندن وضعيت به شرايط عادي طلب پول کلان مي کنند.